Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Încă două zile de foc, stres și nervi

Joi și vineri, ședințe publice pentru... suplinire

Încă două zile de foc, stres și nervi

Ieri și astăzi (joi și vineri, 3 și 4 septembrie 2009), s-au desfășurat, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, alte două zile de ședințe publice pentru rezolvarea de supliniri în învățământul preuniversitar bihorean.

 Generalul adjunct al Inspectoratului Școlar, Nicolae Ungur, președintele comisiei de mobilitate, a gestionat situația, cu calm, răbdare și diplomație, în litera și spiritul legii, rezolvând și unele cazuri particulare puse pe tapet de diverși candidați, mergând până la contactarea telefonică a conducătorilor de unități pentru
lămurirea unor neclarități.
 Ieri, preț de câteva ore, am fost și noi martori la ședințele învățătorilor și educatoarelor, iar astăzi, la engleză.
Prin detașare, în urma restrângerilor de activitate (impuse de cele 581 de norme care trebuiau reduse la nivelul învățământului preuniversitar bihorean), s-au eliberat anumite posturi (Hotar, Aleșd, Nădar-Spinuș, Sârbi-Burzuc, Fâșca...) și s-au ocupat altele, la Drăgești, Cociuba Mare, Sohodol și Finiș (ca să dăm doar patru cazuri fericite, în care fiecare dintre candidați a reușit să ajungă la el în sat). Au fost și dintre aceia care au solicitat posturi, la derută, după ureche, fără să știe unde vor ajunge (fără să cunoască unde vine pe hartă localitatea respectivă). S-a întâmplat să asistăm și la situații și gesturi rare, aproape singulare, în care un candidat cu medie mai mare și cu toate drepturile asupra postului a renunțat în favoarea altuia care era din localitatea respectivă. Este cazul beiușeanului Fășie George Romulus care a renunțat în favoarea Floricăi Șandra. Aproape la toate disciplinele, numărul de posturi și de fracțiuni de catedră a fost de zeci de ori mai mic decât cel al candidaților. La educatoare, spre exemplu, oferta la zi a Inspectoratului Școlar a fost de doar șase posturi: la Birtin, Ortiteag, Cociuba Mare, Salonta, Păgaia și Chiribiș, dar, prin ocuparea acestora de către titularii detașați, au apărut și altele, precum: Holod-Lupoaia, Călătani, Aștileu (colonie), Beznea...
Astăzi, între orele 10.00 și 13.00, s-a vorbit în limbi, pentru că au fost programați „englezii”, „francezii”, „germanii”, „slovacii” și „maghiarii” (care știu românește, vorba generalului Ungur, și dumnealui tot român). Și în cazul limbilor, catedrele și fracțiunile au încăput pe două coli ministeriale. S-au oferit doar șapte catedre complete (de câte 18 ore), la Aleșd, Tinca (patru - două la ciclul primar și două la gimnaziu), Petreu și Marghita, precum și 27 de fracțiuni (la Sârbi, Salonta, Tinca, Tărcaia, Finiș, Oradea, Borș, Ștei, Sâmbăta, Biharia, Bratca, Marghita, Dobrești, Sălacea, Valea lui Mihai și Ineu. Mult mai multe însă decât la ședințele anterioare.
Unora, șansa le poate surâde pe ultima sută de metri, în 8 sau 9 septembrie (sau mai știi?), poate chiar și după aceea...
 Nu vă pierdeți speranța și încrederea în steaua voastră norocoasă!  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Încă două zile de foc, stres și nervi.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:02:13 Ora standard a Europei de Est