Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Un sfârșit este un nou început”

Jurnal de călătorie

„Un sfârșit este un nou început”

Multă lumea își imaginează Islanda ca pe o insuliță îndepărtată, la capătul lumii, unde se mănâncă pește și se îngheață de frig.
Ei bine, să știți că nu este chiar așa. Într-adevăr, Islanda este foarte mică, având o populație de 309.699 de locuitori, majoritatea locuind în Reykjavik, dar nicidecum nu este atât de friguroasă pe cum ne-o imaginăm. Dar nici foarte cald nu e. Temperatura maximă în luna iulie, când am fost eu, era de doar 19 grade, dar asta nu m-a impiedicat să stau în tricou sau să mă bucur de apa termală din piscinele naturale ale islandezilor.

 În Islanda, natura parcă prinde viață, e ceva magic, acele cascade impresionant de multe și de frumoase și verdeața care le înconjoară, valurile oceanului ce se sparg de stâncile mari și ascuțite, pescărușii, și în special Puffins (păsările ce se aseamănă cu niște pinguini), gheizerele, și delfinii care sar veseli pe lângă vapor, toate aceastea îți transmit o stare de bine, de liniște sufletească. Totul este în armonie în această țară.
Oamenii din Islanda sunt foarte prietenoși, primitori și nu în ultimul rând foarte glumeți. Am avut norocul de a fi în grup cu niște islandezi și la un moment dat l-am întrebat pe unul dintre ei: „Cum puteți fi atât de glumeți și bine dispuși tot timpul și cu toată lumea”, iar răspunsul a venit imediat, dar tot pe un ton glumeț: „Pentru că vrem ca turiștii care vin aici să se mai întoarcă pe la noi”. Dacă veți ajunge în Islanda, trebuie neapărat să încercați specialitățile lor. Sunt fenomenale, mai ales carnea de balenă și Hot-dogul din carne de oaie, iar ca desert nu trebuie să lipsească înghețata, care este foarte bună.
Peste 3.000 de cercetași la RoverWay
Toate aceste lucruri am putut să le cunosc și să le încerc, să mă bucur de ele, doar cu ajutorul cercetașilor, și eu fiind o cercetașă.
Noi cercetașii am poposit în Islanda pentru a lua parte la un câmp internațional numit RoverWay, la care au participat peste 3000 de cercetași, 13 dintre acestia fiind din România. Un câmp diferit de toate celelalte campuri, deoarce îți testezi limitele la maximum și ajungi să îți descoperi noi abilități și să faci lucruri de care niciodată nu credeai că ești în stare. Aceste lucruri, bineînțeles, le descoperi pe parcursul câmpului. Patrula în care am activat eu (pentru că am fost împărțiți pe patrule internaționale mixte) a fost alcătuită din cercetași din România, Elveția, Islanda, Germania și Slovenia. În total, am fost 50 de persoane care ne-am luat inima în dinți și am pornit să cucerim al doilea din cele mai înalte vârfuri din Islanda. Călătoria noastră pe ghețar nu a fost deloc ușoară. A trebuit să cărăm mâncarea cu noi, apa, crampoanele speciale pentru gheață, hamurile și pioleții. Am mers timp de 16 ore, 16 ore în care rămâneam uimiți la fiecare pas de cât de schimbătoare și puternică este natura față de noi, și cât de mici și  nesemnificativi eram, cât de ușor puteam aluneca și cădea într-o crevașă adâncă. Pe parcursul celor 16 ore, am trăit la limită. Trebuia să ne drămuim hrana și totul, să ne ajungă până ne întorceam. Într-un final, am ajuns înapoi la locul de campare, bucuroși și mândri de noi, că am reușit ceea ce nu multă lume reușește, să urcăm până la 1906 m ( de la nivelul mării), toți fiind total neexperimentați și totuși cu o dorință aprigă de a urca pe acel vârf.
Participanții din RoverWay s-au bucurat și de o zi de carnaval, în care fiecare țară și-a făcut cunoscute mâncărurile tradiționale și muzica, într-un cuvânt tradiția. Noi, românii, am avut foarte mare succes cu sărmăluțele și ciocolata cu rom, mămăliga fiind mai puțin apreciată datorită faptului că nu am nimerit-o foarte gustoasă, islandezii denumind-o chiar mămăliga malițioasă, lucru ce ne-a amuzat pe toți.
Odată cu terminarea câmpului, pe 27 iulie 2009, ne-am luat rămas bun de  la noii, dar și de la vechii prieteni pe care i-am întâlnit acolo. Totuși, am plecat împăcați cu gândul că un sfârșit este un nou început.(Marina Buraga)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:03:01 Ora de vară a Europei de Est