Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii competiției „e-Vacanță!” - ediția a IV-a

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale

Câștigătorii competiției „e-Vacanță!” - ediția a IV-a

Cincisprezece școli din 11 județe au câștigat cea de a patra ediție a concursului e-Vacanță, organizat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Competiția se adresează elevilor și profesorilor din cele 255 de localități incluse în proiectul Economia bazată pe Cunoaștere (EBC) și urmărește să-i încurajeze pe aceștia în utilizarea inovativă a TIC în educație.

Echipele câștigătoare din fiecare școală participă în perioada 5-11 septembrie 2009 la o tabără școlară, la Poiana Pinului, județul Buzău, unde au ocazia să își împărtășească impresiile și experiențele fiind conectați într-o serie de activități creative și recreative.
„A patra ediție a acestei inițiative a adunat cel mai mare număr de particianți de până acum, transformându-se  într-o tradiție care se consolidează și câștigă din ce în ce mai mulți adepți. Acești copii sunt cei care vor integra, în mod natural, tehnologia informației în activitățile lor curente, vor accesa rețelele care utilizează creativ informația și vor contribui la sporirea capitalului de cunoaștere, fie el național sau universal. Îi felicit pe toți participanții, elevi și profesori deopotrivă,”  a spus Gabriel Sandu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
La ediția 2009 a competiției, au participat 77 de școli, din 26 de județe, față de 44 de școli participante în 2008.
 „Am văzut cum s-au construit adevărate comunități de pasionați ai tehnologiei și de practică pedagogică modernă. Concursul nostru dovedește că utilizarea TIC poate face ca procesul de învățare să înceteze a fi rigid și unidirecțional, cadrele didactice fiind încurajate să aplice modalități creative de a câștiga interesul elevilor, prin antrenarea acestora în acțiuni participative, atractive și stimulative,” a spus Diana Voicu, director al Unității de Management al Proiectelor din cadrul M.C.S.I. 
Echipele participante au realizat 9.768 de materiale, din următoarele categorii:  activitățile „e-Vacanță!” 2009: e-Povești, Desene pe monitor, Graffitti pe monitor, Concurs de animație, Comunicare prin Internet, Școala mea, comunitatea mea, Comunitatea mea în lume, Micii jurnaliști, Cercetași pe internet, PAPI Voluntar, Școala părinților, Activitatea la inițiativa școlii, în cadrul cărora elevii au folosit platformele colaborative de tip web 2.0 și aplicații ca wiki, Google Docs, Google Panoramio, Pivot, Instant Messaging. Toate aceste materiale, precum și lista completă a școlilor participante se găsesc pe www.ecomunitate.ro/evacanta
Școlile câștigătoare
1. Școala cu clasele I-VIII Mihai Eminescu Buhuși - Bacău (117,6 puncte)
2. Școala de Arte și Meserii Halmeu - Satu Mare (103 puncte)
3. Școala cu clasele I-VIII Ștefan cel Mare - Călărași (101,2 puncte)
4. Școala cu clasele I-VIII Râu Alb de Jos - Dâmbovița (97 puncte)
5. Școala cu clasele I-VIII Pârteștii de Sus Cacica - Suceava (96,4 puncte)
6. Școala cu clasele I - X SAM Dărmănești - Dâmbovița (96,2 puncte)
7. Școala cu clasele I-VIII Sălcioara - Tulcea (95,6 puncte)
8. Școala cu clasele I-VIII nr. 1 Perișoru - Călărași (95,4 puncte)
9. Școala "Garabet Ibrăileanu" Târgu Frumos - Iași (95,4 puncte)
10. Școala cu clasele I-VIII Traian - Bacău (91,6 puncte)
11. Școala cu clasele I-VIII nr. 1 Costești - Iași (90,8 puncte)
12. Școala cu clasele I-VIII „Marțian Negrea” Valea Viilor - Sibiu (88,8 puncte)
13. Școala cu clasele I-VIII "Vladimir Streinu" Teiu - Argeș (88,4 puncte)
14. Școala cu clasele I-VIII Vărăști - Giurgiu (86,8 puncte)
15. Școala de Arte și Meserii Vintileasca - Vrancea (86,2 puncte)
www.ecomunitate.ro
Despre proiectul E.B.C.
Economia Bazată pe Cunoaștere (E.B.C.) este un proiect realizat de M.C.S.I., finanțat de Guvernul României printr-un împrumut acordat de Banca Mondială, și are un buget de 69.4 milioane de dolari. Scopul proiectului este de a iniția și susține activități bazate pe tehnologia informației și comunicațiilor, în comunități dezavantajate din punct de vedere al accesului la cunoaștere. Prin proiect au fost înființate, cu sprijinul primăriei din fiecare localitate, 255 de Rețele Electronice ale Comunităților Locale (R.E.C.L.), și se organizează cursuri de instruire pentru membrii acestora. Fiecare rețea include un Punct de Acces Public de Informare (P.A.P.I.) și mai multe puncte de acces în școlile din comunitate, în fiecare bibliotecă publică și în fiecare primărie. 
Contact: M.C.S.I., Unitatea de Management al Proiectului E.B.C., tel.-fax 031/7104022 - 031/710-4024, e-mail: evacanta@mcsi.ro, persoane de contact:Viorica Ghinea, specialist educație și formare U.M.P.(Raluca MUNTEANU)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:23:47 Ora de vară a Europei de Est