Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Elevii din a VII-a au susținut teza la română

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Joi, 17 mai 2007, la ora 12.00, elevii din clasele a VII-a au susținut teza cu subiect unic pe țară la limba și literatura română, așa după cum fusese planificată de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Dimineață, însă, un alt mare batalion de elevi, de această dată din clasele primare, s-a avântat în luptă. Cele mai luminate minți din clasele a III și a IV-a au participat la prima ediție a concursului național „Micul matematician”, lansată, ieri, pentru toți cei care și-au procurat Culegerea de teste „Micul matematician”.

În urmă cu vreo două luni, elevii claselor III-IV din întreaga țară și-au putut achiziționa, prin inspectoratele școlare, Culegerea de teste, intitulată „Micul matematician”, unde era prezentat regulamentul concursului cu același titlu, a cărui probă de evaluare urma să se desfășoare pe 17 mai. Concursul fusese astfel programat încă de la tipărirea culegerii respective, în organizarea Editurilor Nomina și Paradigme, și a Fundației Inteligen T, în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Taxa pentru concurs, anunțată tot în regulament, este de 10 lei, în care intră și valoarea respectivei culegeri. Elevii s-au pus pe rezolvat teste, iar ieri, au fost chemați, dis-de-dimineață (de la ora 7.45), să arate ce știu. Cu foile securizate în față (ștampilate și sigilate), ca la orice concurs național serios, la ora 9.00 („trecute fix”) au intrat în luptă (timp de 50 de minute), după un carambol cu mult stres și alergătură, cu emoții de tot felul, dat fiind faptul că sute de elevi au fost nevoiți să susțină proba într-un sigur centru de evaluare. La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea s-au prezentat peste șase sute de mici matematicieni, din municipiul și sectorul Oradea, însoțiți de dascălii lor. Elevii din Marghita și sectorul Marghita (76), Aleșd (49), Beiuș (38) și Bratca (98) au fost planificați la școlile gimnaziale din centrele de sector, iar cei 33 din sectorul Salonta, la Liceul Teoretic din localitate, după cum aveam să aflăm de la inst.Violeta Taichiș, inspector școlar de specialitate.
„Toți elevii care au primit note cuprinse între 90 și 100 de puncte, vor fi nominalizați în volumul editat de către Editura Nomina și vor primi diploma de merit a concursului „Micul matematician”, se mai stipulează în regulament, iar școala care a obținut cel mai mare punctaj (calculat prin însumarea tuturor notelor cuprinse între 8 și 10, raportat la numărul de participanți) va primi un premiu de 1.000 de lei. De asemenea, cei mai buni matematicieni vor primi premii în valoare totală de 1.500 de euro”.
 Nu se spune însă câți vor împărți (frățește) mia de euro.
Cu subiectele pe masă! 
Pentru cei care, din diverse motive, nu s-au aflat ieri printre micii matematicieni, le oferim posibilitatea să–și încerce puterile în rezolvarea ultimelor două din cele patru subiecte înscrise pe foia de concurs.
1. La clasa a III-a:
* Află suma a trei cantități știind că prima cantitate este cu 101 kg mai mare decât a doua și cu 14 kg mai mică decât a treia, iar a doua este egală cu diferența dintre 597 kg și 376 kg.
* Irina are în 2 cutii mari de carton câte 3 mijlocii, iar în fiecare dintre acestea câte 7 cutii mici.
Câte cutii are Irina?
2. La clasa a IV-a:
* Bunicul are în livadă 5 rânduri cu câte 19 nuci, 8 rânduri cu câte 17 caiși, iar pruni cât dublul nucilor și caișilor la un loc.
Câți pomi are bunicul în livadă?
* O gladiolă și o garoafă costă 23 de lei. Dacă micșorăm prețul garoafei cu 2 lei și mărim cu 4 lei prețul gladiolei, atunci aceasta ar fi de 4 ori mai scumpă decât garoafa.
Cât costă fiecare?
(Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:32:13 Ora de vară a Europei de Est