Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Elevii din a VII-a au susținut teza la română

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Joi, 17 mai 2007, la ora 12.00, elevii din clasele a VII-a au susținut teza cu subiect unic pe țară la limba și literatura română, așa după cum fusese planificată de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Dimineață, însă, un alt mare batalion de elevi, de această dată din clasele primare, s-a avântat în luptă. Cele mai luminate minți din clasele a III și a IV-a au participat la prima ediție a concursului național „Micul matematician”, lansată, ieri, pentru toți cei care și-au procurat Culegerea de teste „Micul matematician”.

În urmă cu vreo două luni, elevii claselor III-IV din întreaga țară și-au putut achiziționa, prin inspectoratele școlare, Culegerea de teste, intitulată „Micul matematician”, unde era prezentat regulamentul concursului cu același titlu, a cărui probă de evaluare urma să se desfășoare pe 17 mai. Concursul fusese astfel programat încă de la tipărirea culegerii respective, în organizarea Editurilor Nomina și Paradigme, și a Fundației Inteligen T, în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Taxa pentru concurs, anunțată tot în regulament, este de 10 lei, în care intră și valoarea respectivei culegeri. Elevii s-au pus pe rezolvat teste, iar ieri, au fost chemați, dis-de-dimineață (de la ora 7.45), să arate ce știu. Cu foile securizate în față (ștampilate și sigilate), ca la orice concurs național serios, la ora 9.00 („trecute fix”) au intrat în luptă (timp de 50 de minute), după un carambol cu mult stres și alergătură, cu emoții de tot felul, dat fiind faptul că sute de elevi au fost nevoiți să susțină proba într-un sigur centru de evaluare. La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea s-au prezentat peste șase sute de mici matematicieni, din municipiul și sectorul Oradea, însoțiți de dascălii lor. Elevii din Marghita și sectorul Marghita (76), Aleșd (49), Beiuș (38) și Bratca (98) au fost planificați la școlile gimnaziale din centrele de sector, iar cei 33 din sectorul Salonta, la Liceul Teoretic din localitate, după cum aveam să aflăm de la inst.Violeta Taichiș, inspector școlar de specialitate.
„Toți elevii care au primit note cuprinse între 90 și 100 de puncte, vor fi nominalizați în volumul editat de către Editura Nomina și vor primi diploma de merit a concursului „Micul matematician”, se mai stipulează în regulament, iar școala care a obținut cel mai mare punctaj (calculat prin însumarea tuturor notelor cuprinse între 8 și 10, raportat la numărul de participanți) va primi un premiu de 1.000 de lei. De asemenea, cei mai buni matematicieni vor primi premii în valoare totală de 1.500 de euro”.
 Nu se spune însă câți vor împărți (frățește) mia de euro.
Cu subiectele pe masă! 
Pentru cei care, din diverse motive, nu s-au aflat ieri printre micii matematicieni, le oferim posibilitatea să–și încerce puterile în rezolvarea ultimelor două din cele patru subiecte înscrise pe foia de concurs.
1. La clasa a III-a:
* Află suma a trei cantități știind că prima cantitate este cu 101 kg mai mare decât a doua și cu 14 kg mai mică decât a treia, iar a doua este egală cu diferența dintre 597 kg și 376 kg.
* Irina are în 2 cutii mari de carton câte 3 mijlocii, iar în fiecare dintre acestea câte 7 cutii mici.
Câte cutii are Irina?
2. La clasa a IV-a:
* Bunicul are în livadă 5 rânduri cu câte 19 nuci, 8 rânduri cu câte 17 caiși, iar pruni cât dublul nucilor și caișilor la un loc.
Câți pomi are bunicul în livadă?
* O gladiolă și o garoafă costă 23 de lei. Dacă micșorăm prețul garoafei cu 2 lei și mărim cu 4 lei prețul gladiolei, atunci aceasta ar fi de 4 ori mai scumpă decât garoafa.
Cât costă fiecare?
(Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”).

Trimite email

vineri, 19 aprilie 2019