Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima zi de școală și inaugurarea grădiniței

Marți, 15 septembrie, la Lic. „Don Orione” din Oradea

Prima zi de școală și inaugurarea grădiniței

Marți (15 septembrie 2009), la Liceul „Don Orione” din Oradea, au avut loc două evenimente: festivitatea prilejuită de începerea cursurilor în noul an școlar și inaugurarea grădiniței, în parteneriat cu Episcopia Greco-Catolică.

Festivitatea a fost deschisă de managerul școlii, dl Miheller Martin Peter, care, dintru început, a dorit să sublinieze importanța momentului.
„Pentru noi, acest moment este și un moment special, festiv, pentru că sărbătorim 18 ani de la înființarea Centrului „Don Orione” în Oradea. Acest fapt va fi marcat pe parcursul anului prin diverse festivități și programe la care veți fi invitați.”
Managerul a prezentat apoi distinșii invitați și oaspeți și întreg prezidiul, începând cu viceprimarul municipiului Oradea, dl Gheorghe Carp, părintele Pierangelo Ondei din Italia, superior al călugărilor, părintele Florian Gui, reprezentantul Episcopiei Greco-Catolice, vicarul general al preasfinției sale Virgil Bercea, directorul școlii, dna prof. Camelia Ene, și nu în ultimul rând, părintele Mihai Fechetă, președintele Societății de binefacere „Don Orione”.
„Condiția necesară pentru ieșirea din criză este reînnoirea morală și sufletească”
După săvârșirea Te-Deum-ului, de către părintele Florian Gui, managerul, Miheller Martin Peter, a intrat în miezul problemei: „Începem acest nou an școlar în condiții speciale, datorită crizei prin care trece societatea românească. Această criză nu atinge doar economia, ci este mult mai complexă, o criză generală a valorilor, o criză care cuprinde și școala românească. Problema ieșirii din această criză nu este doar a politicienilor. Și noi  toți, profesori și elevi, trebuie să colaborăm, să lucrăm pentru a ieși din criză. Condiția necesară pentru ieșirea din criză este reînnoirea morală și sufletească. Este necesar ca în primul rând noi să acceptăm acest proces de reînnoire, școala să ia o direcție nouă și persoanele pe care le formează să ajungă oameni deosebiți, care se ghidează în viață după un sistem de valori foarte ferm și corect...”
Vorbind despre direcția nouă pe care o va lua Liceul „Don Orione” din Oradea, managerul a ținut să puncteze prioritățile: „Vom insista și de acum încolo pe disciplină și pe calitatea procesului instructiv-educativ. Dar veți observa și multe schimbări. Una dintre acestea este un program de after school, pe care dorim să-l implementăm, prin care vi se vor oferi programe suplimentare, atât pentru aprofundarea materiei parcurse, cât și pentru a petrece un timp în mod plăcut, cu diverse activități educative, sportive sau distractive. De asemenea, vom insista pentru multe activități extrașcolare, pentru revitalizarea Consiliului elevilor, pentru o relație mult mai apropiată între profesori și elevi. Dorim să reînnoim și relația școală-părinți, ca părinții să se poată implica la modul real în viața școlii, în deciziile  care se iau...”
Grădinița este rodul colaborării cu Liceul Greco-Catolic (cu directorul acestuia, dl prof. Andrei Cristea), după cum a ținut să precizeze managerul Liceului „Don Orione”.
„Să facem binele mereu, binele tuturor, răul nimănui, niciodată”
Viceprimarul a lăudat liceul, considerându-l drept „cel mai bine pus la punct liceu din Oradea”, și a promis sprijin din partea Consiliului local, începând de anul viitor.
Părinții Pierangelo și Mihai au apelat la scurte istorisiri pentru a ajunge la învățăminte (pilde) despre ce înseamnă învățătura și educația pe care le primim în școală, care trebuie să ne ridice, să ne înalțe (să ne dea aripi), să ne înnobileze, să ne facă mai buni, să ne determine să ajungem „să facem binele mereu, binele tuturor, răul nimănui, niciodată”, după cum a spus sfântul Luigi Orione.
Grădinița funcționează în cadrul liceului, cu 25 de copii înscriși, având program prelungit (și două educatoare, Camelia Sescu și Ileana Balotă), dar părinții sunt liberi să opteze pentru program normal sau program prelungit. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prima zi de școală și inaugurarea grădiniței.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:54:54 Ora de vară a Europei de Est