Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„ProOzon” la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea

Miercuri, în și de Ziua internaționalǎ a protecției stratului de ozon

„ProOzon” la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea

Câți dintre elevi știu cǎ 16 septembrie este Ziua internaționalǎ a protecției stratului de ozon?
Probabil cǎ foarte puțini. Dar elevii de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea au aflat. De dimineațǎ, pe ecranul din holul de la intrarea în școalǎ, era anunțatǎ activitatea ProOzon, organizatǎ de clasa a VIII-a C. Cei trei “o” din titlu sugereazǎ formula ozonului: O3.

Chiar dacǎ primele zile ale anului școlar au fost mai aglomerate ca oricând, directorul Ioan Mocan, directorul adjunct Szabo Gyongy, directorul educativ Alina Deliman și profesori de diferite specializǎri au rǎmas dupǎ terminarea orelor de curs sǎ asiste la  activitatea organizatǎ de prof. Dorina Szatmari, diriginta clasei a VIII-a C.
În cabinetul de limba română, cu pereți pavoazați ingenios cu teme eminesciene, elevii și dascǎlii au fost conduși de aceastǎ datǎ în universul nu mai puțin poetic al atmosferei Pǎmântului.
Din prezentarea fǎcutǎ cu ajutorul videoproiectorului, am aflat cǎ ziua de 16 septembrie a fost desemnatǎ Ziua internaționalǎ a protecției stratului de ozon, deoarece în data de 16 septembrie 1987, a fost semnat Protocolul de la Montreal. Prin acest act, 120 de națiuni au hotǎrât sǎ se angajeze în lupta împotriva factorilor care distrug stratul protector al Pǎmântului.
Începând de atunci, în statele care au aderat la acest protocol, printre care și România, au fost regândite tehnologiile poluante, s-a interzis folosirea freonilor în confecționarea sprayurilor și a sistemelor de refrigerare de tip vechi, au fost promovate tehnologii noi, lansate programe și campanii cu scopul de a stopa degradarea stratului de ozon.
Mǎsurǎtorile aratǎ cǎ aceste mǎsuri au fost eficiente într-o oarecare mǎsurǎ. Dimensiunile „gǎurii de ozon” descoperite în 1985 deasupra Antacticii, cu ajutorul sateliților, au scǎzut, dar situația rǎmâne alarmantǎ și trebuie sǎ stea în continuare în atenția omenirii. Cercetǎtorii afirmǎ cǎ, chiar dacǎ vor continua mǎsurile de protejare a stratului de ozon, daunele provocate deja se vor putea remedia abia în 50 de ani.
Elevii au aflat apoi cǎ atmosfera e formatǎ din mai multe straturi, cǎ existǎ ozon „bun” în stratosferǎ (între 10 și 50 km) și ozon „rǎu” în troposferǎ (între 0 și 10 km). Ozonul „bun” ne apǎrǎ de efectele dǎunǎtoare ale razelor ultraviolete, jucând rolul unui adevǎrat filtru absorbant pentru acestea. Ozonul „rǎu” este din pǎcate într-o continuǎ creștere datoritǎ emisiilor gazoase din surse industriale, de la autovehicule etc. Prin activitatea „ProOzon”, elevii clasei a VIII-a C s-au declarat prieteni cu ozonul „bun”.
Prezentarea a fost urmatǎ de lucru pe ateliere. Cele șase echipe formate fiecare din patru - cinci elevi au primit teme diferite. Deși stângaci la început, elevii s-au lǎsat repede captați de sarcinile primite. Echipa cea mai rapidǎ a fost formatǎ din elevii Pușcaș Oana, Gaja Diana, Torjoc Vlad, Crișan Cristian. Ei au avut de rezolvat un test („Pisa”) în care, plecând de la fenomene atmosferice reale, trebuiau rezolvate probleme de matematicǎ.
Celelalte echipe au avut de realizat: afișe, strategia unei campanii pentru protejarea mediului, hǎrți tematice, scurte creații literare cu cuvinte impuse, și un dialog ... mai ciudat – între un câine și un copac, în anul 2060, în condițiile în care oamenii rǎmân nepǎsǎtori la problemele de mediu. Isteți, receptivi, cu umor și un mare potențial care meritǎ exploatat – aceasta a fost impresia pe care au lǎsat-o elevii din clasa a VIII-a C!
Deși nu a fost înscrisǎ oficial în cadrul activitǎților din „Sǎptǎmâna mobilitǎții” (16 – 22 septembrie), Primǎria Oradea, aflând de activitatea organizatǎ la Școala “Nicolae Bǎlcescu”, le-a dǎruit elevilor insigne cu sigla acestui eveniment.
Activitatea „ProOzon” a dovedit cǎ  problemele de mediu pot reuni matematica, biologia, chimia, fizica, desenul și literatura. Pluridisciplinaritatea, multidisciplinaritatea și transdisciplinaritatea nu sunt doar concepte teoretice, ele sunt chiar aplicabile și eficiente în înțelegerea lumii atât de complexe în care trǎim. (Dorina Szatmari)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:01:17 Ora de vară a Europei de Est