Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cel de-al XXX-lea congres al Asociației Generale a Învățătorilor din România

În perioada 27 – 29 august, a avut loc, la București,

Cel de-al XXX-lea congres al Asociației Generale a Învățătorilor din România

Unul din evenimentele care au colorat ultimele zile ale vacanței de vară a fost, fără îndoială, cel de-al XXX-lea congres al Asociației Generale a Învățătorilor din România (A.G.I.Ro.), la lucrările căruia a participat și o delegație din județul Bihor, condusă de dna inspector Violeta Taichiș. Congresul s-a desfășurat în Capitală, în zilele de 27, 28 și 29 august 2009.

 Asociația Generală a Învățătorilor din România este, potrivit statutului, „o asociație non-guvernamentală, nonprofit, independentă, cu beneficiu public, continuatoare a Asociației Generale a Învățătorilor din România cu statut autentificat de Tribunalul Ilfov, cu nr. 12686/1927 prin sentința nr. 39 din 30 iunie 1927 (de atunci, în România, Ziua învățătorului este 30 iunie) și înscrisă în registrul persoanelor juridice nr. 354/1927.
 Înainte de instaurarea regimului comunist, A.G.I.Ro. avea un patrimoniu uriaș: imobile (case ale învățătorului), bănci, librării, precum și case de odihnă în toate județele țării.  După 1945, liderii A.G.I.Ro. au sfârșit în închisorile comuniste.
 La Congresul al XXVII-lea, din 28 - 29 octombrie 2006, de la Arad, A.G.I.Ro. a fost reactivată după ce existența sa a fost întreruptă abuziv de regimul comunist.
 Conform statutului „membrii Asociației Generale a Învățătorilor din România se asociază în scopul cultivării spiritului de solidaritate, al ridicării prestigiului școlii și al cadrelor didactice, al recuperării tradiției asociative învățătorești începută la 1869 și a patrimoniului istoric al asociației, al creșterii eficienței actului educativ prin dezvoltare profesională, ameliorarea legislației, a programelor, a manualelor și a materialului didactic, al promovării și apărării drepturilor și libertăților omului, al progresului comunității din care fac parte și al comunității românilor de peste hotare și al promovării intereselor morale, sociale și materiale ale membrilor.”
 Delegați din județul Bihor au participat începând cu trei ani în urmă la Congresul A.G.I.Ro. În acest an, delegația din Bihor a fost formată din: dna inspector Taichiș Violeta, Bigas Veronica (cea care a ținut permanent legătura cu dl Viorel Dolha, președintele A.G.I.Ro.), Bigas Pavel, Curtean Florica, Chereji Elisabeta, Chirilă Georgeta, Vancea Simona, Mihalca Simona, Florincuța Corina și Horgoș Lucia.
 Lucrările din acest an ale congresului au beneficiat de prezența mai multor personalități din M.E.C.I. (foarte interesate de realitatea de la învățământul primar din România), chiar de cea a doamnei ministru Ecaterina Adronescu, dar și de prezența primului om în stat, președintele Traian Băsescu.
 Prezența domniilor lor la congres și cuvintele calde, elogioase la adresa învățătorilor, dovedesc că problemele și împlinirile noastre sunt în atenția personalităților politice, că măcar  se intenționează binele în ce ne privește.
 Încadrarea învățătorilor pe post și nu pe normă de ore
La lucrări  au fost prezente și delegații ale comunităților românești din Ucraina, Transnistria, Valea Timocului, Ungaria și Republica Moldova, acestea aducând în atenție mesajul și problemele învățământului din aceste zone.
Iată câteva dintre problemele care s-au cerut a fi rezolvate:
a) încadrarea învățătorilor pe post și nu pe normă de ore
b) să se ia în seamă propunerile asociațiilor profesionale (în cazul nostru A.G.I.Ro.) atunci când se discută la nivel înalt problemele legate de educație;
c) evaluarea elevilor să se facă numai după clasa a II-a, (după  ciclul achizițiilor fundamentale) deoarece nu considerăm oportună evaluarea la sfârșitul  clasei a IV-a când  poate  să apară ierarhizarea elevilor și a dascălilor
d) învățământ obligatoriu până la 16 ani;
e) grupa pregătitoare obligatorie cu desfășurare în grădiniță
f) la studii egale, muncă egală, salarizare egală
g) programele școlare să conțină un număr mai mare de ore la dispoziția învățătorului
Un moment emoționant a fost acela când s-a intonat Imnul învățătorilor sau „Învățătorul”, atât de cunoscut la noi, atât de apreciat și aplaudat de cei prezenți.
Celebrul Alexandru Mironov, prezent în sală doar în calitate de bunic a atras atenția să nu lăsăm legea pe mâna cadrelor universitare.
Din nefericire, la congresul învățătorilor nu a fost prezent niciun reprezentant al Ministerului de Finanțe și nici al sindicatelor din învățământ, dar s-a promis că se va ține cont de aceste doleanțe când vor fi negocieri cu sindicatele.
 Ne rămâne deci speranța! (Curtean Florica, Vancea Simona)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cel de-al XXX-lea congres al Asociației Generale a Învățătorilor din România.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:01:38 Ora de vară a Europei de Est