Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști

Marți la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea

Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști

Ieri, marți (29 septembrie 2009), în cadrul manifestărilor dedicate celor 90 de ani de la înființarea Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, olimpicii chimiști au făcut experiențe spectaculoase în laboratorul de specialitate, fizicienii gimnaziști și-au prezentat inovațiile, iar informaticienii, au prezentat comunicări în power point...

La 12 trecute fix, cum ar spune personajele lui nenea Iancu, în mai multe cabinete, laboratoare, pe coridorul din fața amfiteatrului, pe terenul și în sala de sport, dar și în sala festivă, gojdiștii au pornit motoarele în cea de-a doua zi a manifestărilor.
Fizicienii gimnaziști ai dnei prof. Daniela Berchez (din clasele a VII-a A și B) și-au bătut capul, au făcut risipă de imaginație și de cunoștințele de fizică pentru a inventa fel de fel de mecanisme și mașinării din materiale refolosibile... Se vede treaba că le umblă strașnic mintea, nu glumă!
Iulia Tohotan, Anita Tincău și Bianca Liberț au făurit instrumente muzicale; Richard Ardelean și Eric Dumea au inventat un submarin, Hermina Popa, o turbină cu lumânări, Andrei Sime, Alexandru Popa și Octavian Duminică, rachete; Tea Marta a redescoperit roata hidraulică (pentru care juriul i-a acodat drept „brevet” – premiul III); Cocoș Luca a mecanizat o barcă; Larisa Dăngeanu și Loreta Andrica au meșterit un sistem de oglinzi „telescopice” cu care trag speranță să dea de „capătul” infinitului; Teodora Mich a dat gata juriul cu al său hidrofor (cu care a ocupat primul loc în clasamentul general); Bianca Ignat și Cezara Vaida s-au ales cu câte o mențiune pentru pătratorotomobilul și aspiratorul lor; Alexandra Popa a prezentat în expoziție baloane captive, Cătălin Ban - o navă pe pernă de aer, Diana Măduța – anemometrul, Alexia Crivoi – zdrobitorul de cutii, Khal Elias și Horia Jarca – transmițătorul Morse și mașina cu băț, Mihai Duma – seismograful, iar Cristian  - o baterie... Liceenii au fost prezenți la „salonul internațional de invenții și inovații” cu două lucrări: efectul Chladni (autori, Lala Ionuț, Eugen Secară și Raul Incze, din X A) și T.A.G. (autori, Sergiu Doboș, Mădălin Macarie și Gabriel Vârtop, din X B). Elevii dnei prof. Ana Poinar au obținut premiul I și II. În imediata apropiere, pe coridor, aveau expuse lucrările elevii dnei profesoare de biologie, Mioara Pogan, consilierul educativ. Elevii claselor a VI-a A și-au demonstrat ingeniozitatea privind natura și animalele surprinse în mediul lor de viață, prin lucrări ca: ferma de animale, fluturi și animăluțe, pe planșe și mulaje din plastilină, iar cei din clasa a VIII-a, mulaje reprezentând organe umane. „Din nou, am lăsat ingeniozitatea elevilor să-și spună cuvântul. Cu multă imaginație, dar respectând realitatea, ei au creat din plastilină diverse forme din natură și din interiorul corpului uman, precum și animalele în mediul lor de viață”, a ținut să ne precizeze dna prof. Mioara Pogan.
Prin forța împrejurărilor, profesorii de informatică și-au desfășurat sesiunea de comunicări în laboratorul de biologie (cabinetele de informatică nefiind încă în stare de funcționare). Domnii profesori Maria și Adrian Niță au ținut ca în deschiderea manifestării să felicite și să premieze patru elevi care au obținut tot atâtea premii (două premii I și câte un premiu II și III) la prima ediție a concursului (on line) „Evaluare în educație”, concurs organizat de Academia Română și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării (pe adresa: http://www.evaluare-edu.ro/evaluare-informatică/)
 La secțiunea Informatică Programare, Dan Ciurdariu și Irimiaș Robert au obținut maximum de puncte (100). Elevii profesorilor Maria și Adrian Niță clasându-se în fruntea plutonului celor 265 de participanți. La secțiunea Informatică TIC, au participat 326 de concurenți. Cu cele 90,25 puncte obținute, Cristian Dărăban a luat premiul II, iar Laura Lascău (cu cele 89,5 puncte) – premiul III. Toți cei patru elevi sunt colegi de clasă (în a XI-a A). Diplomele, sosite în aceste zile de la M.E.C.I., au fost înmânate de doamna profesor Maria Niță.
Apropo de cei doi distinși profesori de informatică, dorim să vă semnalăm faptul că la Microsoft, a apărut (în 22 septembrie 2009) lucrarea „Programare orientată pe obiecte și programare vizuală”, adresată profesorilor și elevilor din clasa a XII-a; lucrarea (ediție revizuită) îi are drept autori pe prof. Maria Niță și Adrian Niță, de la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea și pe prof. Daniela Tarasă, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar al județului Bacău.
Lucrarea se poate consulta la adresa: http://www.microsoft.com/romania/educatie/curs_dot_net/profesori/
 În cadrul sesiunii de comunicări, șapte elevi au susținut șase lucrări (Daiana Popa, Adrian Tirla, Horia Fechete și Adriana Gheri, Andrei Socaciu, Laura Lascău și Mirabela Marchiș): Ce înseamnă să fii gojdist..., Realizarea unui joc în Microsoft Excel..., Începutul unui vis – licean gojdist. Toate lucrările au fost prezentate în power point.
Experimente distractive
În laboratorul de chimie, elevii de 10 ai  dnei prof. Anița Luncan, olimpicii județeni, naționali și internaționali ai colegiului, au făcut experimente distractive, spre deliciul „bobocilor” din clasele a IX-a, care au fost numai ochi și urechi. Radu Anton (IX B) – Schimbare de culoare, Andreea Anton (IX B) – Pastă de dinți pentru elefanți, Sorana Pașcalău (IX C) – Sodiul săritor, Ana Gui (X C) – Cameleonul chimic, Alina Todoca (X C) – Ceață chimică, Diana Popovici (XI B) – Curcubeul chimic, Ioana Moga (din a XII-a B - olimpica internațională de aur a colegiului) – Flăcări olimpice, Patric Teodorescu (XI) – Zăcăminte de cărbuni, Dan Mercea (XI F) – Atmosferă hipnotică.
Elevii au luat locul profesorilor
La sesiunea de comunicări desfășurată în sala profesorală au avut cuvântul tot elevii (sub coordonarea doamnei profesor Corina Nicoară). 15 liceeni, din clasele a XII-a C, A și B, a X-a A și C, a XI-a F și B, a IX-a B și D și trei gimnaziști (din clasa a VII-a A) s-au întrecut în a-și prezenta comunicările ca adevărați profesori (în power point), cu ajutorul planșelor și machetelor,  mânuind instrumente și demonstrând principiul de funcționare a invențiilor lor. Gimnaziștii (Cristian Butiri, Mihai Duma și Iulia Tohotan) ne-au cucerit de-a dreptul prin spontaneitate, știință, vervă și acuratețea prezentării. În luna mai, cei trei elevi ai dnei profesor Daniela Berchez au participat cu proiectul lor („Experimentele și demonstrațiile lui Galileo Galilei folosind precursorii cinematografiei”) la Festivalul Științei, de la Cluj-Napoca, organizat sub egida Anului internațional al astronomiei.
Laboratorul de fizică a găzduit secțiunea de științe umaniste (coordonată de prof. Dora Anderson), în cadrul căreia au fost prezentate 11 lucrări: Vladimir Griga – „Trei lacrimi reci de călătoare”, de Ion Minulescu, o posibilă viziune asupra mesajului poetic, Alexandra Butuc – Fantasticul reflectat în „Domnișoara Christina”, de Mircea Eliade și în „Prăbușirea casei Usher”, de E.A. Poe... și Vlad Muscă – „Evoluția relațiilor bilaterale franco-române”.
În sala festivă, s-a râs cu poftă, pe scenă evoluând personajele emblematice ale lui nenea Iancu, interpretate în chip magistral de mari actori gojdiști.
Elevii au „bătut” profesorii... la fotbal!
În curte, tricolorii gojdiști, campioni naționali la fotbal, le-au administrat o înfrângere pe muchie de cuțit (scor: 7 - 6) selecționatei municipale a profesorilor de educație fizică și sport (selecționată alcătuită din profesori de la Economic, Lazăr, Artă, Vuia, Gojdu, Orione și Ghibu, în frunte cu noul inspector de specialitate, prof. Alexandru Stoica). Au jucat și au pierdut eroic: Marin Goina, Ioan Lungu (administratorul gojdist, portarul profesorilor – „Singur printre dușmani”), Doru Jurcuț, Alexandru Stoica, Eugen Ilisoi, Călin Hoțupan, Călin Capotă, Alin Pop, Mihai Scobiola... „antrenați” și susținuți (moral) de prof. Liana Papagiannis.
În sala de sport, baschetbalistele gojdiste s-au văzut învinse acasă (scor: 45 - 40) de colegele lor de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (coordonate de prof. Ana Iosa).
De luni până joi, inclusiv, profesorii Liana Papagiannis și Marian Goina, organizatorii manifestărilor sportive gojdiste au programat meciuri de fotbal pentru elevii gimnaziști, dar și pentru clasele de liceu, baschet fete și baschet băieți, precum și volei pentru liceeni.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:24:31 Ora standard a Europei de Est