Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Luni, grevă generală de o zi în învățământul preuniversitar

Potrivit conducerii S.L.I. Bihor,

Luni, grevă generală de o zi în învățământul preuniversitar

Ca peste tot, și în învățământ, una se spune și alta se face, din păcate, chiar dacă pe toți îi doare la buzunar... Oare de ce? Pentru că suntem mulți, de multe feluri, pentru că unii nu au coloană vertebrală, pentru că nu știu ce vor și pentru că se tem... pentru ziua de mâine! Comunismul și-a pus puternic amprenta pe comportamentul și conștiința unora. Fără unitate, însă, nu se poate reuși, în lupta cu politicienii corupți și mincinoși!

Am trecut ieri (luni, 5 octombrie 2009), pe la câteva școli, să luăm pulsul, să vedem ce se întâmplă și ce se alege de trâmbițata grevă generală de o zi, programată, nu întâmplător, pe 5 octombrie - Ziua mondială a educației (și educatorului)...
La Liceul „Don Orione” din Oradea, prezența elevilor în curtea școlii, în pauză, și a profesorilor la ore nu ne miră, având în vedere faptul că e vorba despre un liceu particular. Însoțiți de doamna director, Camelia Ene, am trecut prin câteva săli de clasă. Clasa a X-a A aveau română, cu prof. Rittinger Ioana; pe cei din a XI-a B i-am găsit în laboratorul de mecatronică, iar pe dl prof. ing. Radu Luncan, la tablă. În atelierul școlii, Iulian Balint, muncitor de întreținere, era la strung. Trecem să-i vedem pe prichindeii școlii. Câțiva preșcolari dansau, cu instructorul lor de dans, iar ceilalți erau cu educatoarele, Camelia Sescu și Ileana Balotă. „Doar îi supraveghem, nu ținem activități, pentru că și noi suntem în grevă”, ne spune Camelia...
Ajungem și la Colegiu Tehnic „Transilvania”. Citim pe afișul lipit  pe ușă și află că între orele 8.00 și 14.00, e grevă generală. Femeile de serviciu schimbau pământul în ghivece și udau florile. La secretariat, două domnițe trebăluiau în fața calculatorului, deși era ziua de naștere a Narcisei Naghi. Dna director, Maria Ruge, era în birou. Pe prof. Adriana Durgheu am găsit-o în cabinetul metodic. Împreună cum directorul adjunct, prof. Lucian Vințeler, trecem pe la sala profesorală, unde găsim trei  dascăli. Intrăm și în câteva săli de clasă. Peste tot, bună pace; vorba aceea: se auzea musca, așa liniște era. Elevii erau acasă...
Ne înființăm la cel mai mare colegiu tehnic din Oradea – C.T. „Mihai Viteazul”. S-a făcut ora 12.20. De la poartă, de pe avizier, aflăm despre ce este vorba în propoziție: „Grevă Generală!” Pe coridor, dăm de liderul de sindicat, prof. Aurel Alb. Urcăm la conducere. Fiecare director, în biroul său: Ruben Filimon, directorul mare, era cu pixul în mână, Mihai Bacoș, în fața calculatorului, iar  noul director adjunct, Simona Ardelean, lucra la raportul anual de evaluare internă a calității educației, împreună cu ing. Stela Muraru, șef catedră tehnologie.
 „Istoria... grevei”  - în Comunicat
La secretariat, Andrada Bîtea și Crina Tomuța erau pe baricade. În biroul alăturat îndreptăm obiectivul aparatului spre șeful de birou, Mariana Duma, care ... nu vrea reclamă. Nici nu-i facem! Ne întreținem cu liderul de sindicat și află multe de toate: „Dimineață, am fost în școală vreo 10 dascăli, membri ai comitetului de grevă.” Deschide mapa și scoate două documente pe care ni le înmânează. „Avem aici două documente primite de la Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Comunicat și Informare”. Aruncăm ochii pe ele și citim: „Astăzi, 25. 09. 2009, s-a desfășurat ședința extraordinară a Colegiului Național al Liderilor Federației Sindicatelor Libere din Învățământ. Membrii acestuia și-au exprimat nemulțumirea față de unele prevederi ale ultimelor trei legi pentru care Guvernul PDL-PSD și-a asumat răspunderea în Parlamentul României, invocând, printre altele, următoarele:
1.Legea Educației Naționale conține atât greșeli gramaticale, precum și prevederi contradictorii, nelegale și necorelate cu alte legi care vizează educația.
2.Conform Legii cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, poziționarea funcțiilor didactice și nedidactice în grila de salarizare este inacceptabilă, iar veniturile salariale vor înregistra o scădere dramatică în perioada următoare, prin eliminarea sporurilor, indemnizațiilor și a altor drepturi salariale prevăzute de Legea nr. 128/1997 și în Contractul Colectiv de Muncă.
3.În temeiul Legii privind reorganizarea unor autorități și instituții publice și raționalizarea cheltuielilor publice, veniturile salariale ale angajaților din instituțiile publice trebuie diminuate, în medie cu 15,5% lunar, în perioada octombrie - decembrie 2009...”
Pe 7 octombrie 2009, în Capitală urmează să aibă loc un miting organizat de confederațiile sindicale cu prilejul Zilei internaționale a muncii decente, iar pentru 22 noiembrie și 6 decembrie, se mai spune în comunicat, este stipulată neimplicarea/neparticiparea salariaților din sectorul bugetar la organizarea alegerilor prezidențiale.
„Până în 6 noiembrie, se va desfășura un referendum în rândul membrilor de sindicat ai federației noastre, pentru a-și exprima opțiunea în vederea declanșării grevei generale pe termen nelimitat, începând cu data de 16 noiembrie 2009”, se mai scrie în comunicatul F.S.L.I.
În liniște... „perfectă”
Următorul popas l-am făcut la Colegiul Economic „Partenie Cosma” (la ora 13.25).
Și aici am descoperit mai multe anunțuri prin care eram înștiințați de grevă generală. La secretariat, dar și în celelalte birouri se muncea în formație completă (cu Adriana Rotaru, Mariana Neagu, Doina Mada, Viorica Barnaș și Maria Vesa), după cum aveam să aflăm de la directorul adjunct, dl Răzvan Vonea...
La 13.40, am intrat pe poarta Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”, unde aveam să consemnăm aceeași liniște „perfectă”. Urcăm la dl director, Mihai Crețu, unde dăm și de dl Gheorghe Beltechi și dna ing. Elena Pop, șef arie curriculară tehnologii. „Și dna ing. Aurora Tabacu e în școală, ține să ne asigure domnul director. Chiar dacă s-a anunțat grevă generală, am avut în școală circa 16 - 17 profesori, maiștri instructori și ingineri. Elevii nu au venit pentru că au aflat din presă că va fi grevă generală...”
Așadar, luni, a fost, totuși, grevă generală, la unele școli, la altele...  doar pe hârtie!
Dacă nu va fi unitate de vederi și de acțiune, lupta va fi zadarnică, iar victoria va fi de partea celui care va ști să joace... tare, fără tupeu! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Luni, grevă generală de o zi în învățământul preuniversitar.
 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:13:46 Ora standard a Europei de Est