Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II)

„Landscape Inside, Inside Landscape”

Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II)

Vineri, 2 octombrie 2009, patruzeci de elevi ai Școlii cu clasele I- VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea, însoțiți de profesorii lor (Oprea Adriana, Bulinschi Georgeta, Popovici Florica, Hava Laura și Szabo Annamaria), s-au bucurat de frumusețea culorilor toamnei în Þara Moților, într-o activitate derulată în cadrul proiectului Comenius „Landscape Inside, Inside Landscape”.

 Entuziaști și nerăbdători, am pornit la drum spre Munții Apuseni, acolo unde din vechi timpuri, moții păstrează cu mândrie tradițiile, viețuind în armonie cu munții, cu văile, cu dealurile. Splendoarea toamnei, cu năframă ruginie de frunze, am regăsit-o de cum am părăsit decorul orașului, îndemnându-ne parcă să fim mai buni, mai atenți, mai darnici, mai încrezători în ceilalți și în noi înșine. La pas, alungând amorțeala cotidiană a vieții de oraș, am pornit pe Cheile Ordâncușii. Pe poteci de frunze și lemne umede de bruma dimineții răcoroase, am intrat în Peștera Poarta lui Ionele. Spiritul de aventură ne-a condus apoi în drumeție prin pădure, spre Peștera Scărișoara. Liniștea muntelui, tulburată uneori de glasurile vesele ale copiilor încântați de frumusețea peisajului, alunga orice fior de oboseală. După aproape 6 km de urcuș susținut am ajuns în Scărișoara, un cătun în care parcă nimic și nimeni nu a putut tulbura frumusețea naturii. Doar câinii pașnici ai localnicilor ne-au întâmpinat cu dorința lor de a lega prietenii. După aproximativ 500 de metri am ajuns la peșteră. Un loc în care parcă timpul a stat pe loc…de-o veșnicie. Peștera adăpostește cel mai mare ghețar subteran din România, la care ajungi coborând câteva scări metalice la aproximativ 48 de metri adâncime. Peștera reprezintă o încăpere unică în mijlocul căreia se află un imens bloc de gheață, cu un volum de 80000 mc și care dăinuie în peșteră de peste 4000 de ani. Fața superioară a blocului (3000 mp) formează podeaua sălii mari. În partea dreaptă, acest planșeu se frânge într-un tobogan abrupt de gheață, care dă într-o zonă denumită Biserica. Aici apar primele formațiuni stalagmitice de gheață. Aceasta este zona turistică, restul fiind rezervație științifică. Locul gheții este luat adeseori de concrețiuni de o mare diversitate și frumusețe: stalactite, stalagmite, coloane, draperii parietale, coralite și gururi... Totul într-o desăvârșită frumusețe și splendoare! Temperatura în peșteră este de până la +1 grad Celsius primăvara, vara și toamna și sub zero grade Celsius iarna. Totul pare învăluit într-o aură de basm și mister! Când pășești în peșteră te copleșește frumusețea naturii înghețate și liniștea ce domnește aici. A fost o experiență de neuitat!
 Ne-am întors acasă cu dorința arzândă de a reveni în mijlocul feeric al naturii, în orice anotimp, găsind un prilej de bucurie și relaxare, departe de agitația orașului în care locuim. (Laura & Georgeta)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Frumusețea peisajului influențează frumusețea sufletească (II).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:46:54 Ora de vară a Europei de Est