Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Fructe jucăușe din panerul toamnei

Vineri, la Grădinița din Biharia

Fructe jucăușe din panerul toamnei

Educatoarele celor cinci grupe de preșcolari de la cele trei grădinițe din comuna Biharia, aparținătoare Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, au finalizat, ieri (vineri, 9 octombrie 2009), proiectul tematic „Fructele jucăușe în panerul toamnei”, printr-o activitate comună găzduită de Grădinița nr.1 din Biharia (ed. inst. Melinda Filipaș).

În urma discuțiilor avute cu părinții copiilor și a vizitelor întreprinse în grădinile, livezile și viile părinților și bunicilor, copiii și educatoarele au adunat și elaborat un material bogat și diversificat pe care l-au expus în sala de grupă și pe coridoarele grădinițelor.
Vizitând cele trei grădinițe, împreună cu membrii juriului (conducerea școlii, director – Vad Marta, director adjunct – Popovici Magdolna, inst. Oros Erika și Bondar Piroska - coordonatorii de proiect de la Biharia și Cauaceu), aveam să rămânem impresionați de bogăția de materiale expuse, atât fructe proaspete, cât și planșe cu desenele și picturile realizate după observațiile făcute în teren și după contactul direct pe care copiii l-au avut cu fructele la recoltare. Albumele foto realizate reflectă sugestiv participarea activă a copiilor la depănușat porumb, la culesul strugurilor, merelor și perelor, a nucilor, prunelor... Ei înșiși au purtat, ieri, la activitatea comună, nume de fructe: grupa combinată de la Grădinița nr.1, secția română (ed. inst. Melinda Filipaș – inițiatorul proiectului și gazda activității) a fost grupa alunelor, iar grupa mijlocie, secția maghiară, de la aceeași grădiniță (ed. Ana Sanislav) – grupa nucilor; copiii din grupa dnei ed. inst. Jaczko Eniko, de la Grădinița din Cauaceu, au purtat în piept câte un ecuson cu struguri. Cele două grupe de la Grădinița nr. 2 din Biharia au reprezentat grupa merelor – grupa mică, maghiară (ed. Nagy Erzsebet), respectiv grupa perelor – grupa mare, maghiară (inst. Molnar Katalin, ed. Felfoldi Elza).
„Carnavalul” fructelor
Organizate pe grupe, în curtea grădiniței, merele, strugurii, perele, nucile și alunele „s-au dat în spectacol”: au recitat versuri adecvate, au cântat și au interpretat un joc de rol, iar juriul i-a răsplătit pe toți cu dulciuri, iar grupele au primit câte o diplomă. O activitate reușită din toate punctele de vedere, care demonstrează o implicare deosebită din partea educatoarelor și părinților, a dat satisfacții tuturor, atât copiilor și dascălilor, cât și părinților prezenți.
Cu această evaluare, proiectul nu s-încheiat, însă, după cum aveam să aflăm de la inițiatorul proiectului, domnișoara Melinda Filipaș. „Proiectul va continua cu încă două etape: cea a legumelor, tradițiilor și obiceiurilor de iarnă, care se vor finaliza cu expoziții de produse și desene, precum și cu o serbare, în preajma Sfintelor sărbători de Crăciun. Proiectul se va încheia abia în luna ianuarie 2010, printr-o evaluare finală, la o reuniune a tuturor cadrelor didactice implicate în proiect.” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (162 de poze), accesați Galeria foto: Fructe jucăușe din panerul toamnei.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:43:27 Ora de vară a Europei de Est