Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua municipiului de Crișul Repede

12 octombrie, la Oradea

Ziua municipiului de Crișul Repede

12 octombrie 1918, 12 octombrie 1944. Frumoasă și impresionantă sărbătoare… cu dublă semnificație, vorba colonelului în rezervă Vasile Creț.
„Vremurile grele dau oameni mari. Astăzi, când trebuie să ia decizii, unii își pun piciorul în ghips”, cugetă primarul municipiului, Ilie Bolojan.

Primarele nostru a deschis ședința festivă a Consiliului local ca un moderator, dând cuvântul istoricilor să se pronunțe, să prezinte faptele istorice de la 12 octombrie 1918 și 12 octombrie 1944, dar nu numai, după care, în stilu-i caracteristic, în cadrul unui discurs pragmatic, scurt, concis (și la obiect) și-a prezentat punctul de vedere, dând cezarului ce-i al cezarului, fiecăruia după fapte, cinstire tuturor înaintașilor, pentru faptele de arme, armatei române, dar și celei sovietice și primarului maghiar care timp de 19 ani a înfăptuit mult, a ridicat multe în Oradea (din care au fost nominalizate două clădiri, clădirea Primăriei Oradea și Teatrului de Stat). Apreciză și cinstește tot ceea ce este vrednic de laudă și cinstire, dar nu poate fi de acord cu contemporanii (epigonii) lipsiți de valoare, verticalitate și caracter. Recunoaște și spune cu voce tare faptul că vremurile grele dau oameni mari, dar nu poate fi de acord cu cei care, astăzi, când trebuie să ia decizii își pun piciorul în ghips, o aluzie fină la cei care nu au nici cap, nici voință, dar nici valoare de întrebuințare, mici de caracter, lași și mincinoși...
Primarul Oradei, Ilie Bolojan, a fost, așa după cum îl știm, drept, sincer și ferm, direct. A spus-o răspicat și în primărie, dar și sub cerul liber, în fața Ostașului român, apreciind, de la general la soldat, pe fiecare după merite. A semnat apoi protocolul de înfrățire cu orașul Ceyrat (din regiunea Clermont Ferrand, Franța), după ce ani buni, conducerea Școlii cu clasele I-VIII nr. 16 (directorul, Mircea Gârba și directorul adjunct, Smaranda Burcă) a deschis calea colaborării și a pavat drumul, statornicind relații frățești de bună colaborare între școala gimnazială orădeană și colegiul francezilor...
Premierea a 47 de olimpici naționali
Municipalitatea a mai făcut un lucru de toată lauda: a decis ca, an de an, cei mai vrednici dintre elevii orădeni, olimpicii naționali, să fie premiați, fiind astfel recompensați, dar și încurajați pentru a obține noi izbânzi. Fiecare din cei 47 de olimpici premiați a primit o diplomă (în limba lui) și două cărți, dar și promisiunea că toți vor fi îmbarcați într-un autocar și duși să vadă o capitală europeană. Anul acesta, vor vedea Viena. La anul, o altă vienă...
N-am reușit însă să înțelegem ordinea în care s-au citit și premiat olimpicii. Ne așteptam ca lista să fie deschisă, de drept și de fapt, de olimpica națională și internațională (de aur) a Oradei și Bihorului, gojdista Ioana Moga. Am zis că poate s-a luat în ordinea alfabetică a școlilor sau poate după numărul total de olimpici premiați, dar nu s-a întâmplat nici așa, nici așa.
Prin urmare, lista a fost astfel „botezată”: Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (cu 10 premianți, începând cu două premiante din fosta clasă a VIII-a: Carina Marin și Oana Pelea), Școala cu clasele I-VIII „Dacia” (cu patru premianți: Sebastian Trifa și Radu Cora...), Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” (cu un singur premiant, Arva Julia), Liceul de Artă (cu cinci premianți: Lehaci Cristina și Filipov Camilia... ), Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (cu 10 premianți: Lazăr Vlad și Sârca Luana..., Ioana fiind nominalizată abia a patra), Liceul Teologic Baptist „Emanuel” (cu trei premianți: Miclea Roxana și Popovici Titus...), Liceul Teoretic „Ady Endre” (cu doi premianți: Jerovszki Timea și Olah Eszter), Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” (cu un singur premiant, Marian Mikacs), Colegiul Național „Mihai Eminescu” (cu nouă premianți: Ghenț Roxana și Lepădatu Andrei...), Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo” (cu un premiant, Belfenyeri Tamas) și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea (cu un singur premiant, Silaghi T. Elisei Matei).
P.S. Noi ne-am străduit să respectam înscrisul din tabel, am intervenit doar în cazul lui Trifa, cunoscându-l de Trifa și nu „Tirfa”. O fetiță tocmai reclamase că ea nu este Roxana..., iar Camilia ar putea fi, probabil, Camelia, dar nu ne pronunțam în necunoștință de cauză.
Onor ostașului român și lui Aurel Lazăr
De la statuia Ostașului român, din parcul 1 Decembrie, unde s-a dat onorul, s-a cuvântat și s-au depus coroane, jerbe și flori, s-a plecat la Casa Memorială a lui Aurel Lazăr (unde la 12 octombrie 1918, s-a desfășurat importanta ședință a Comitetului executiv al Partidului Național Român, cu care prilej a fost redactată istorica Declarație de independență sau de autodeterminare, cum spun unii istorici, a ramurii transilvane a poporului român). Și aici, ca și la statuia lui Aurel Lazăr, s-au depus jerbe. În fața statuii, prof. univ. dr. Ion Zainea a creionat sugestiv figura personalității marelui om politic Aurel Lazăr...
Fără a da vreo conotație politică momentului, apreciem faptul că politicienii noștri s-au arătat, totuși, la față, „defilând” în spatele unor militari, alături de reprezentanți ai unor asociații culturale, instituții și elevi... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua municipiului de Crișul Repede.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:27:18 Ora de vară a Europei de Est