Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”

Miercuri, la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea

O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”

În cadrul celei de-a patra etape de proiect, miercuri (21 octombrie 2009), în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, a avut loc întâlnirea elevilor și profesorilor italieni de la Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento cu oficialitățile locale și județene, și partenerii de proiect.

Din inițiativa și prin mijlocirea domnului Ercole Raimondo, fondatorul - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea, în 2008, s-a demarat un proiect de parteneriat între Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento (Italia), trei licee orădene (Liceul de Artă, Liceul „Don Orione”, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”) și Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” din Șimleu Silvaniei (județul Sălaj). În virtutea acestui proiect de parteneriat, într-o primă etapă, în noiembrie 2008, elevii italieni au pavat intrarea în Biserica greco-catolică de lângă Liceul „Don Orione”. Următoarea etapă s-a consumat la Trento (în Italia), în mai 2009, când elevii orădeni de la cele trei licee partenere au vizitat liceul italian și cariera de piatră. În iunie 2009, a avut loc la Oradea, o nouă etapă, rezervată doar adulților – Uniunea arhitecților, după cum aveam să aflăm de la reprezentanții Centrului Cultural Italian din Oradea.
Acum, în cadrul celei de-a patra etape, 33 de elevi italieni de la „Andrea Pozzo” (și șapte însoțitori, între care prof. Paolo Rasera – directorul adjunct al liceului și Marco Frenez) au pornit, luni (19 octombrie), într-o excursie de șase zile, având ca obiectiv central vizitarea partenerilor de proiect din Oradea și Șimleu Silvaniei. În prima zi, au vizitat Budapesta (capitala Ungariei), marți, au pornit spre Oradea. Ajunși în municipiul de pe Crișul Repede, au reușit să viziteze Cetatea Oradei și centrul orașului, iar seara au ieșit în oraș împreună cu partenerii lor de proiect. Miercuri, au fost programate patru activități: două vizite, la Liceul de Artă și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, o întâlnire cu oficialitățile locale și județene și o descindere la Catedrala Ortodoxă Română din centrul civic pentru cercetarea și proiectarea curții exterioare, dar și la Palatul Episcopal Greco-Catolic, pentru cercetarea și proiectarea curții interioare și exterioare. Pentru joi și-au programat plecarea spre Șimleu Silvaniei, pentru vizitarea Colegiului Tehnic „Iuliu Maniu” și întâlnire cu partenerii de proiect. În drum spre Sălaj și-au propus vizitarea câmpurilor petroliere de la Suplacu de Barcău și a șantierului autostrăzii „Transilvania”. Și dacă tot vor ajunge la Șimleu și-au zis că ar fi potrivit să viziteze și fabrica de șampanie. Pentru vineri și-au planificat vizitarea altor obiective cultural - turistice din Oradea, cumpărături, salutul partenerilor de proiect și plecare spre Viena. Sâmbătă și-au programat să viziteze capitala Austriei și plecare spre Trento.
Piatra – prieten și dușman
Prin tradiție și profilul liceului, elevii italieni ajutați de specialiști și-au propus în cadrul acestui proiect de parteneriat lucrări importante și îndrăznețe, precum lucrarea de pavare pe care au executat-o în 2008, la intrarea în Biserica greco-catolică de lângă Liceul „Don Orione”, iar acum, au făcut măsurătorile pentru realizarea pavării curților de la Catedrala Ortodoxă Română din centrul civic și Palatul Episcopal Greco-Catolic. Un alt câștig al proiectului de parteneriat vor fi pentru elevii români cursurile teoretice și practice susținute de specialiști italieni pentru însușirea tehnicii de pavare cu piatră porfido.
Întâlnirea de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” a fost onorată de dl Manlio Giuffrida, consulul Italiei în România, Ercole Raimondo, fondator - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea și prof. Paolo Rasera -  directorul adjunct al Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento, iar din partea oficialităților județene și locale, au fost prezenți: Dumitru Voloșeniuc, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, consilierii locali prof. Dorel Luca – generalul Inspectoratului Școlar și prof. Dorel Tifor. La întâlnire au fost prezenți elevii italieni și însoțitorii lor, partenerii lor de la Liceul de Artă și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, conducerile celor trei licee orădene partenere (prof. Mihai Crețu – director și ing. Aurora Tabacu – director adjunct ai C.T. „C-tin Brâncuși”, Miheller Martin Peter – managerul Lic. „Don Orione” și prof. Doina Marcu – directorul Liceului de Artă), alți reprezentanți ai Centrului Cultural Italian, cadre didactice și reprezentanți ai presei.
Manifestarea a fost deschisă de directorul colegiului, dl prof. Mihai Crețu, care a salutat distinșii invitați și a punctat scopul și obiectivele întâlnirii de proiect. Consulul Italiei, vicepreședintele C.J. Bihor, directorul Centrului Cultural Italian și generalul Inspectoratului Școlar au salutat partenerii de proiect, au lăudat inițiativa și s-au declarat sprijinitori ai proiectului. Despre proiectul de parteneriat „Omul și piatra” (care se derulează și în 2010) și despre întâlnirea de proiect din luna mai din Italia, a vorbit, la modul elogios, ing. Aurora Tabacu – directorul adjunct al C.T. „C-tin Brâncuși”, precum și directorul Liceului de Artă, dna prof. Doina Marcu. Pe tot parcursul manifestării, pe ecran au fost prezentate (în power point) imagini de la întâlnirile anterioare ale partenerilor de proiect... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă etapă în cadrul proiectului de parteneriat „Omul și piatra”.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 17:02:31 Ora de vară a Europei de Est