Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un an de excepție, un an al performanțelor

Anul școlar 2008 - 2009, la C.T. „Transilvania”

Un an de excepție, un an al performanțelor

La ora grevei generale de o zi din învățământ (din 5 octombrie 2009), directorul Colegiului Tehnic „Transilvania” din Oradea, dna prof. ec. dr. Maria Ruge, ne vorbea despre anul școlar 2008 – 2009 ca fiind pentru colegiul pe care îl conduce „un an de excepție, un an al performanțelor”..

Afirmațiile au la bază rezultatele de excepție pe care le-au obținut elevii colegiului în anul școlar 2008 - 2009: o diplomă de participare la Târgul internațional al firmelor de exercițiu de la Bratislava, două mențiuni și două diplome de participare, la etapa națională (la Olimpiada interdisciplinară tehnică și la Concursul profesional), precum și 30 de premii și mențiuni la etapa județeană a olimpiadelor și concursurilor (șase premii I, cinci premii II, patru premii III și 15 mențiuni).
Diploma de participare de la Târgul internațional al firmelor de exercițiu de la Bratislava (Slovacia) a fost obținută de echipa clasei a XI-a C, formată din: Tatiana Bala, Dan Cioca, Alexandra Bradea, Raul Marian, Dan Robotin, Lavinia Horga și Mihaela Cheregi. La etapa națională, colegiul a fost reprezentat de patru elevi din clasele a XI-a E și I și a XII-a F și G. Daiana Maria Olar și Cubalac Feri Mirko s-au întors de la Suceava cu câte o mențiune, de la Olimpiada interdiciplinară tehnică, iar Georgiana Ghitea și Claudiu  Negru, de la Mediaș și Buzău, cu diplome de participare, de la Olimpiada interdisciplinară tehnică și Concursul profesional. Protagoniștii celor șase locuri întâi de la etapa județeană sunt cei patru olimpici naționali (Daiana Maria Olar, Cubalac Feri Mirko, Georgiana Ghitea și Claudiu Negru) și echipa feminină de handbal care a obținut două premii întâi, atât la etapa municipală, cât și la etapa județeană. Premiile II au fost adjudecate de: Iulian Haș, Gheorghe Bondar și Anca Ruja (la Olimpiada interdisciplinară tehnică), de Kovacs Adam (la Concursul profesional) și de echipa feminină de handbal la etapa urban-rural. Pe cea de-a III-a treaptă a podiumului județean au urcat: Raluca Sălăjan (din a XII-a G) și Maria Maghiar (din a XI-a B), la Olimpiada interdisciplinară tehnică, Rezmives Florin (a XI-a I), la Concursul profesional și Daniel Barbos (din X A), la Concursul național de muzică, secțiunea de muzică cultă. Pentru cele 15 mențiuni s-au „bătut” (și au câștigat): Crina Naghi, Claudia Bogdan, Mariana Bala, Ioana Domocoș, Daniel Benea, Daniela Mihaela Matei și Nicoleta Violeta Rusu (toți șapte la Olimpiada interdisciplinară tehnică), Tatiana Oprea, Mihăiță Petricaș, Raluca Trincă, Gabriela Varga, Maria Gabor și Amalia Mang (echipa „Sanitarilor pricepuți”), Constantin Oneț (la Concursul profesional) și echipa masculină de handbal, la etapa pe municipiu.
 Cei 11 transilvăneni reprezentativi
Mulți dintre olimpici au absolvit colegiul, iar alții erau în practică, așa încât, luni (26 octombrie 2009), la ora vizitei noastre, am reușit să stăm de vorbă doar cu 11 dintre ei („aduși cu arcanul la oaste” de dl profesor Ionel Popa – consilierul educativ).
Faptul că învață la un colegiu tehnic (pentru a deveni tehnician administrație publică) nu l-a împiedicat pe Daniel Barbos să obțină locul III la Concursul național de muzică, secțiunea de muzică cultă. Pentru Daniel, muzica este un hobby. Elevul dnei profesoare Claudia Morar cântă frumos, dar și joacă. A făcut dansuri populare și cântă la trombon în fanfara Bisericii penticostale „Philadelphia”. Văzând că Daniel le are și cu matematica, doamna profesor de matematică Lina Demian l-a trimis și la Kangurul, dar și la concursul dintre licee.
Cubalac Feri Mirko (din Șinteu) și Iulian Florin Haș (din Oradea) sunt colegi de clasă (în a XII-a E). Mirko a reușit în primăvară, la Suceava, să obțină o mențiune națională la chimie industrială – tehnician ecolog și protecția calității mediului, Iulian, doar locul II pe județ, dar ceva mai mult decât în a X-a, când s-a clasat pe locul III. „Succesele noastre naționale și județene nu sunt doar meritele noastre, ci și ale profesorilor ingineri Ligia Aleman, Flavia Crișan și Nicoleta Trip”, ține să precizeze Mirko.
Amalia Mang și Maria Alexandra Gabor (din XII A) sunt membri ai echipajul „Sanitarii pricepuți” care a obținut locul III la etapa municipală (îndrumați de prof. Oana Ochiș și asistent Ana Lăzuran). Cele  două bio-chimiste sunt tari și la mate-info. La Kangurul, Amalia a luat locul I pe școală, iar Maria, mențiune (prof. Ioan Rada), dar la olimpiada de română, Maria (eleva dnei prof. Alina Belejuc) s-a clasat a doua (pe școală).
Sorina Roxandra Sălăjean și Ioana Otilia Sălăjean nu sunt surioare, chiar dacă poartă același nume. Elevele doamnelor prof. ing. Nicoleta Trip și Florica Plop s-au remarcat la protecția mediului. În plus, Sorina a cucerit înaltul titlu de Miss boboc (pe liceu), în clasa a IX-a, iar Ioana face de trei ani judo (dar nu de performanță), ci pentru sine (pentru mișcare și autoapărare).
Daniela Mihaela Matei și Nicoleta Violeta Rusu (din XII F) sunt purtătoare de ... mențiuni la Olimpiada interdisciplinară tehnică, etapa județeană (tehnician analize produse alimentare). Daniela se mișcă bine și la matematică, eleva dnei prof. Lina Demian clasându-se pe locul II pe școală la Kangurul, iar Nicoleta este dublă campioană municipală și județeană la handbal cu echipa școlii (antrenor, prof. Nicolae Chioibaș).
Maria Maghiar și Mariana Bala (din XII B), profil administrație publică, s-au remarcat la Olimpiada interdisciplinară  tehnică (locul III, respectiv mențiune pe județ), spre bucuria profesorilor lor (Adriana Mudura, Octavian Vonea, Adriana Vușcan și Elisabeta Șchiop). Văzând că sunt pasionate de matematică, dna prof. Lina Demian le-a trimis la Olimpiada de matematică și la Kangurul, iar dna prof. Laura Chiș a îndemnat-o pe Maria să participe și la economia întreprinderii.
Cu siguranță, olimpicii Colegiului Tehnic „Transilvania” nu se vor mulțumi doar cu atât, ci vor încerca și în acest an școlar să se numere printre olimpicii naționali și județeni ai Bihorului. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un an de excepție, un an al performanțelor.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:26:13 Ora de vară a Europei de Est