Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Arc peste timp

Zilele economiștilor orădeni

Arc peste timp

Cadrele didactice pensionate ale Colegiul Economic “Partenie Cosma” Oradea au fost invitate, miercuri (23 mai), la școală, la o întâlnire de suflet. De data aceasta, sala de clasă nu mai era plină cu bănci și elevi, ca odinioară. Acum, în mijlocul sălii fuseseră aliniate mese încărcate cu bunătăți culinare, iar în capul meselor îi aștepta conducerea școlii (dl director Ioan Corba și dna directoare adjunctă Antiana Man), fără catalog sau condică de prezență.

Au răspuns “prezent” 26 de dascăli (Gheorghe Þenț, fost director, mulți ani, la fel și Florian Cîmpian, Mircea Popa, Ioan Hauler,Viorica Pontoș, Maria Radu și Nagy Violeta, director adjunct, Amalia Artim, Elena Moș, Szatmari Gheorghe, Lucia Pop, Nicolae Racovițan, Magda Căpățână, Florica Baboș, Garofița Șimon, Maria Leu, Doina Cohuț, Maria Vereș,  Sarka Endre, Elena Popescu, Paraschiva Ciuclea, Floare Popa, Fodor Miklos, Maria Vonea, Floare Marta și Berta Pop). S-au depănat amintiri din anii de școală, la un pahar de vorbe, privind acum lucrurile dintr-un alt unghi de vedere. Din afara școlii, problemele învățământului românesc se văd cu totul altfel, chiar dacă legătura cu școala nu s-a întrerupt în totalitate, fiecare având nepoți sau poate chiar strănepoți pe care îi dăscălesc. La final, în semn de aleasă prețuire, domnul director le-a înmânat câte o diplomă de excelență, care conținea și o poză mare de familie, făcută la minut, pentru a păstra vie cea de-a 80-a aniversare, la care au fost martori. După vizitarea școlii, și cunoașterea frumosului palmares deținut de economiștii orădeni (care cuprinde peste 200 de premii și mențiuni județene, naționale și internaționale, adunate de la precedenta întâlnire, la a 75-a aniversare), dascălii s-au retras fericiți, gândind poate că la anul s-ar putea să revină, dacă bunul Dumnezeu le va rândui aceasta.

Tehnologii și informatică

În cea de-a treia zi a manifestărilor, în cadrul sesiunii de comunicări metodico-științifice, secțiunea Tehnologii și informatică, au fost prezentate 13 lucrări, abordând o problematică diversă, de la Tehnici de persuasiune în domeniul afacerilor, la Implicarea mass-media în protecția consumatorilor, Marketingul educațional, Participarea firmelor de exercițiu la târguri și expoziții naționale și internaționale, Modele de contabilitate, Gestiunea resurselor umane, Managementul școlar, Informatica – între mit și realitate, Rolul computerului în procesul didactic, Istoria calculatoarelor, Dispozitive periferice, Atacuri și contraatacuri în internet, la Starea securității IT în 2007. Cinci au fost pregătite și susținute de elevi (Ioana Negruț, Anamaria David, Darie Gavriluț, Ioana Mada și Adrian Dan), iar restul de profesori (Kele Tunde, Simona Man, Răzvan Vonea, Ileana Popa, Camelia Pașca, Liliana Bălan, Melinda Coriteac și Fulop Alexandrina). Din umbră, prof. Alice Scarlat (șeful de catedră, și dirigintele clasei a IX-a B) filtra totul, încurajându-și discipolii. La final, dl director Ioan Corba a adus 13 exemplare din cartea care adună între coperți toate comunicările prezentate în cadrul celor trei secțiuni ale sesiunii de comunicări metodico-științifice. Fiecare autor a primit în dar câte o carte.  (Ovi Dan)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 09:57:29 Ora de vară a Europei de Est