Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Fii cu inima alături de copii!”

Sensiblu sprijină copiii nou-născuți din zona Banat – Crișana - Maramureș

„Fii cu inima alături de copii!”

Sensiblu, împreună cu fundația Sensiblu, desfășoară în perioada 15 noiembrie – 31 decembrie 2009 campania națională „Fii cu inima alături de copii”.

Scopul acestei acțiuni sociale la nivel local este de a sprijini copiii nou-născuți din zona Banat–Crișana - Maramureș printr-o donație care va merge către Clinica de Obstetrică - Ginecologie Bega din Timișoara. Pentru a strânge fondurile necesare de sprijinire a Clinicii de Obstetrică - Ginecologie din Timișoara, Sensiblu a pus în vânzare simbolul campaniei: un breloc cu monedă pentru cărucioarele din supermarketurile din România inscripționat cu inima copiilor. Acesta poate fi achiziționat din orice farmacie Sensiblu din țară la prețul de doar 3 RON bucata.
Sensiblu este alături de copii
Campania „Fii cu inima alături de copii” este o continuare la nivel național a campaniei de succes „Deschide-ți inima către copii”, inițiată în luna mai 2009 de Sensiblu și fundația Sensiblu.
„Prin campania „Fii cu inima alături de copii” dorim să-i ajutăm pe cât mai mulți dintre cei mici care suferă de diverse afecțiuni, nu doar cardiace. Sprijinul pe care cu ajutorul clienților noștri am reușit să-l acordăm secției de boli cardiovasculare pediatrice din cadrul spitalului Marie Curie ne-a încurajat să continuăm inițiativele sociale. „Fii cu inima alături de copii” este o campanie amplă prin care dorim să adresăm un apel umanitar tuturor clienților Sensiblu care pot oferi o șansă copiilor afectați de boli incurabile și să le redea zâmbetul prin achiziționarea fiecărui simbol al campaniei”, a declarat Claudiu Opran, Chief Operating Officer Retail  A&D Pharma.
Sensiblu va dona o sumă de bani strânsă din vânzările de brelocuri și cadouri de Crăciun pentru a susține activitatea Clinicii de Obstetrică - Ginecologie Bega din Timișoara pentru că, după cum precizează și prof. dr. Anastasiu Doru - Mihai, șeful Clinicii de Obstetrică - Ginecologie Bega din Timișoara: „Organizarea, reorganizarea și perfecționarea asistenței medicale în specialitatea obstetrică și ginecologie, precum și modernizarea condițiilor de lucru în clinică, este o continuă preocupare a tuturor celor care pot contribui la bunul mers al lucrurilor în acest domeniu, în vederea îmbunătățirii indicatorilor de sănătate legate de reproducerea umană.”
Despre campania Sensiblu
Proiectul „Fii cu inima alături de copii” este o campanie socială inițiată de Sensiblu, având ca obiectiv donarea profitului rezultat din vânzarea unui număr de 100.000 de brelocuri cu monedă pentru cărucioarele din supermarketurile din România către șase proiecte sociale. În plus, pentru orice pachet cadou de Crăciun vândut în fiecare din cele șase zone, Sensiblu donează 1 leu pentru campania „Fii cu inima alături de copii”. La sfârșitul campaniei, Sensiblu va dona fondurile următorilor reprezentanți ai copiilor cu afecțiuni medicale grave din București, Transilvania, Oltenia, Muntenia și Dobrogea, Moldova și Banat-Crișana-Maramureș: Asociația P.A.V.E.L., București – care are ca obiectiv îmbunătățirea vieții copiilor și a tinerilor bolnavi de cancer, leucemie și anemii grave prin acordarea de sprijin moral, informațional, psihologic și material copiilor, tinerilor bolnavi și familiilor lor; Clinica Nefrologie Copii, Cluj - Napoca – al cărei scop este de a asigura costurile pentru dializa unor copii și creșterea calității terapiei în vederea diminuării ratei de mortalitate infantilă; Asociația Langdon Down, Dolj – a cărei activitate este aceea de educare și integrare în societate a copiilor cu dizabilități intelectuale în general, și cu sindrom Down, în special; Asociația Pro Vita, Prahova pentru născuți și nenăscuți are ca obiectiv sprijinirea financiară și logistică a centrelor de asistență  și plasament ale asociației, unde se află peste 200 de copii abandonați care au nevoie de asistență de specialitate în permanență; Asociația Betania, Bacău – ale cărei acțiuni vin în sprijinirea, reabilitarea, educarea și instruirea copiilor cu autism, prin derularea de proiecte sociale, medicale și educative;
Clinica Universitară de Obstetrică - Ginecologie „Bega”, Timișoara a cărei principală activitate este consultarea și îngrijirea femeilor pe timp de sarcină și servicii de specialitate acordate nou-născuților.
Despre Sensiblu 
Recunoscut anul acesta pentru a doua oară ca superbrand, Sensiblu este de peste 10 ani lider pe piața de sănătate și frumusețe din România, fiind cea mai mare rețea de farmacii sub un brand. Propunerea unică a Sensiblu, adresată pacienților și clienților celor 220 de farmacii din 51 de orașe, este îmbinarea între soluțiile pentru o viață sănătoasă și cele pentru frumusețe și stare de bine. Pentru mai multe informații vizitați site-ul www.sensiblu.com.
Despre fundația Sensiblu
Fundația Sensiblu este o organizație non-guvernamentală și non-profit înființată în mai 2002. Un an mai târziu, fundația Sensiblu s-a lansat oficial ca furnizor de servicii sociale prin programul Casa Blu pentru femeile și copiii victime ale violenței domestice. De la începutul activității, peste 3000 de femei și copii abuzați în familie au primit consiliere psihologică, juridică, socială și găzduire în adăpost.
Resurse online: www.alaturidecopii.ro și www.sensiblu.com  (Roxana RUGINĂ)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 02:03:46 Ora de vară a Europei de Est