Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ziua școlii” la „Alexandru Roman” din Oradea

Vineri, elevii și dascălii și-au cinstit patronul spiritual

„Ziua școlii” la „Alexandru Roman” din Oradea

Vineri (20 noiembrie 2009), la sărbătoarea lor de suflet, elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea și-au invitat, după obicei, foștii elevi și profesori, care revin cu drag la școala unde au învățat sau predat, pentru că simt că sunt primiți cu sinceritate și bucurie!

Nici nu vă puteți închipui cu cât drag au fost întâmpinați dl prof. Ilie Crăciun, actualmente inspector școlar,  general adjunct, care a predat istoria timp de 16 ani la „Alexandru Roman” ori dna prof. Lucia Cociubei, fost director al școlii, ani buni, conf. univ. Liviu Dărăban, de la catedra de fizică atomică și nucleară a Universității „Babeș – Bolyai” din Cluj - Napoca, fost elev al școlii, prof. de română Vasilica Sărac, fost elev, lect. univ. dr. Marius Miheț, de la catedra de limba și literatura română a Facultății de Litere din Oradea, invitatul conducerii...
La Academia din Velența, se revine cu drag, vorba generalului Ilie Crăciun, pentru că aici fiecare și-a lăsat un dram din sufletul său, și pentru că ești primit cu inima deschisă, de oameni cu suflet mare, precum directorul - Anca Piscoi, directorul adjunct - Ecaterina Moga ori consilierul educativ - Gheorghina Lemnian.
Patronului spiritual, Alexandru Roman (născut în 26 noiembrie 1826, la Aușeu), îndrumător cultural, publicist, profesor, membru fondator al Academiei Române, i-a fost cinstită memoria printr-o evocare de bun-simț și o prezentare în power point suficiente pentru a impresiona auditoriul și a-și realiza obiectivul propus.
Concursuri și ateliere de lucru
Din sala de sport, elevii ciclului primar și gimnazial s-au retras în săli, pentru a participat la activități pe ateliere de lucru sau la concursuri.
Cei mai mici „soldați” ai școlii, elevii clasei I A, s-au pus pe colorat, cu tema „Școala mea, la ceas aniversar” (înv. Lavinia Cotro); cei din a II-a A i-au primit alături pe prichindeii grupei mijlocii de la Grădi nr. 22, partenerii lor de proiect pentru a picta împreună flori pentru patronul spiritual; gimnaziștii au putut opta pentru activitatea de creație – „Laboratorul artiștilor”, concursul „Luceafărul școlii”, jocul – concurs cu puzzle, concursul „Viața și activitatea lui Alexandru Roman”, compunerea „Școala mea” (în română și maghiară) ori pentru competiții sportive distactive; pe elevii din a IV-a A i-am găsit la concursul de perspicacitate, iar cei din a IV-a C și a III-a A au ieșit la distribuit pliante, pentru promovarea imaginii școlii.
Proverbiale și îndrăgite sunt momentele artistice
Când vine vorba de distracție, de ieșit pe scenă, la microfon, la dans ori ca actor într-un rol, nimeni nu refuză.
După ce-au răsfoit (în power point), „Cartea cu amintiri”, prezentată de Georgeta Iepure, cei din a IV-a A (îndrumați de Diana Vidican și Daniela Luca) au ieșit la rampă cu momentul lor artistic. Dorina Ursan și actorii săi ni l-au recuperat și restituit pe „D-L Goe”. După pictat, clasa I s-a apucat de cântat; elevii din a II-a A  (înv. Alina Firtean) au prezentat sceneta „Prietenul adevărat”, iar clasa a VIII-a A și-a prezentat sloganurile și numărul de dans...
Între numerele artistice, consilierul educativ, prof. Gheorghina Lemnian, și conducătorii de ateliere și concursuri au premiat câștigătorii.
Din tot ce s-a făcut, fiecare a avut de câștigat: spectatorul, cu spectacolul, iar artiștii, cu diplomele și premiile, așa încât, la final, cu toții au fost mulțumiți! (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ziua școlii” la „Alexandru Roman” din Oradea.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:18:35 Ora de vară a Europei de Est