Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un concurs de machete realizate din materiale reciclabile

Proiectul „Hai-Ku noi”

Un concurs de machete realizate din materiale reciclabile

Ioana Teodora Klein, prof. de educație plastică la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea și-a propus un proiect cultural-artistic îndrăzneț, care să spargă tiparele, să depășească granițele normalului și obișnuitului de zi cu zi, intersectând și interacționând arta cu mediul, poezia cu activitățile practice, creând frumuseți din... nimicuri, numite deșeuri!

„Prin acest proiect (ne spune Ioana) vizăm conștientizarea problemelor de mediu și sănătate generate de actualul mod de abordare a deșeurilor și a rolului pe care îl are fiecare din noi atât la crearea acestei situații, cât și în diminuarea problemei deșeurilor aplicând soluții simple, dar și creativ - experimentale, aflate la îndemâna tuturor.. Proiectul „Hai-Ku noi” este un concurs de machete realizate din materiale reciclabile, pornind de la o formă a poeziei japoneze “Haiku”. Aceste poezii trebuie să conțină  un cuvânt care să exprime anotimpul  în care acestea au fost create.
Prin materializarea acestui proiect, ne propunem stimularea elevilor pentru a desfășura activități cu caracter experimental și demonstrativ, dezvoltându-le creativitatea și încrederea în propriile opinii și idei, prin care să contribuie la păstrarea sănătății mediului în care trăiesc, colectarea materialelor refolosibile, având ca finalitate mulțumire și încântare față de lucrurile ce ne înfrumusețează viața, mediul ambiant, concomitent cu protejarea naturii.”
Motto-ul proiectului este „Hai-Ku noi/ În lumea vie/ Printre vise și hârtie”, iar argumentul vine tocmai de la Nicolae Tonitza: „Când arta va deveni un bun comun ca lumina soarelui, atunci vom fi făcut încă un pas, și poate cel mai important, spre adevărata civilizație.”
În derularea acestui proiect, Școala „Nicolae Bălcescu” nu este singură, având mai mulți parteneri din domenii diferite: șapte școli, dintre care cinci din Oradea și județul Bihor: două școli gimnaziale orădene „Dacia” și „Ioan Slavici”, două colegii naționale orădene, „Emanuil Gojdu” și „Iosif Vulcan” și Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, precum și câte o școală din județele Arad și Sălaj: Grupul Școlar „Mihai Vitezul” din Ineu (județul Arad) și Școala Gimnazială „Silvania” din Șimleu Silvaniei (județul Sălaj), Comunitatea Evreilor din Oradea, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Universitatea Oradea, Inspectoratul Școlar al județului Bihor și European Drinks.
Elaborarea machetelor
 După colectarea materialelor reciclabile și selectarea poeziilor Hai-ku, vineri (20 noiembrie 2009), la sala festivă a Comunității evreilor s-a derulat o nouă etapă – elaborarea machetelor.
La această etapă au participat câte două echipaje a câte trei membri fiecare de la cinci școli orădene: „Nicolae Bălcescu”, „Dacia”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și colegiile naționale „Iosif Vulcan” și „Emanuil Gojdu”.
Cu versurile poeziei în față și cu toate materialele reciclabile și ustensilele pregătite, echipajele au purces la crearea de machete ingenioase, teribile, în care fiecare a făcut risipă de imaginație și creativitate, combinând materiale de neimaginat, și obținând produse (peisaje) de mare efect.
Următoarea activitate de proiect – în primăvară
Dorind să-i cunoaștem pe talentații artiști și să vi-i prezentăm, am discutat cu profesorii însoțitori și cu liderii echipelor. Așa am aflat componența fiecărui echipaj, dar și versurile poeziei de la care au pornit în elaborarea machetelor.
Unul din echipajele Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” a fost alcătuit din elevii: Diana Pavel, Cellino Tiziana și Florina Ghiț. Cele trei fetițe au avut drept suport și punct de plecare versurile: „Fluturele/ Adormit pe marele clopot/ Al templului.”. În cadrul celui de-al doilea atelierul al Școlii „Dacia”, doamna profesor Ioana Mureșan le-a delegat pe Rodonia Sur, Ioana Fătuleț și Anamaria Goldea. Ele au realizat macheta pornind de la versurile: „Pe paravanul de hârtie/ umbrele bambușilor pitici/ Ciripit de vrăbii”.Echipajele au fost formate din elevi din clasele a V-a B, a VII-a D și a VIII-a F. Școala cu clasele I - VIII „Nicolae Bălcescu” a fost reprezentată de elevi din clasele a VII-a D și a VIII-a A: Natalia Todoran, Beatrice Toader și Szilagyi Alexandru; Andrada Enciulescu, Koteles Maria și Mark Herman. Unii aveau în față versurile: „În cumpăna serii/ Un fazan ucis/ La poalele muntelui primăvăratec”, iar ceilalți aveau pe masa de lucru: „Un zmeu frumos/ s-a înălțat/ din coliba cerșetorului.”
La masa alăturată, primul echipaj al Colegiului Național „Iosif Vulcan” era compus din elevi din clasele a VII-a C și a V-a A: Chirilă Bianca, Denisa Judea și Carla Florea. Ele s-au ghidat după versurile: „Culoarea sunetului/ Insectelor scuturate/ Pe frunze.” Cel de-al doilea echipaj al colegiului „pedagogiștilor” a avut următoarea componență: Codruța Popa, Andrada Trifan și Mihaela Ciucioiu. Elevele din a VI-a D au tradus în macheta lor mesajul sugerat de versurile: „Actori nomazi./Flamura micului teatru/ A udat-o ploaia de primăvară.”
De la colegiul gojdiștilor, dl prof. Mircea Boțog s-a oprit la: Alexandra Popa, Teodora Frățilă și Kovacs Regina (din a VII-a B și a VIII-a A), pentru „Un atelier mărunt/ Păpuși de lemn/ Crizanteme,” și la: Iulia Băruția, Anca Șarba și Anita Tincău (din a VIII-a B și a VII-a A), pentru „Lumina de lună, iarna/ Umbra pagodei de piatră/ Umbra pinului.”
Delegația Liceului Teoretic „Lucian Blaga” (condusă de prof. Gabriela Pleșa) a fost alcătuită din elevi din cinci clase: Denisa Catai, Ionuț Murg și Ana Boghean (din a VI-a B,a VI-a A și a V-a B), respectiv: Alex Berea, Patricia Bar și Iosziv Nicole (a VII-a B, a VIII-a B și a V-a B). Ele au avut ca punct de plecare în realizarea machetelor versurile: „Stejar secular/ puiul de veveriță/ căutând mama,” respectiv: „Nici măcar fluturi/ lan de floarea-soarelui/ la asfințit.”
La final, după trei ore de muncă, echipajele aveau să primească delegația „juraților”, prezidată de dl prof. Ioan Fluieraș, inspector școlar de specialitate, care a evaluat lucrările. Cele 10 machete realizate urmează să fie expuse la Inspectoratul Școlar.
Prof. Ioana Klein s-a arătat încântată de cele dintâi produse ale proiectului, care s-au „născut” sub ochii săi, rod al muncii creatoare, originale a 15 elevi gimnaziști și a patru profesori.
Următoarea activitate de proiect este programată în  primăvară. Atunci, inițiatorul și coordonatorul proiectului speră să-i aibă alături și pe arădeni și pe sălăjeni. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un concurs de machete realizate din materiale reciclabile.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 06:43:25 Ora de vară a Europei de Est