Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius

Proiecte de proiecte, ieri, la Lic. T. „L. Blaga” din Oradea

Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius

Dascălii de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea numără proiectele școlare precum numără alții voturile, și toate sunt valide. La reuniunea de ieri (miercuri, 25 noiembrie 2009), am numărat nu mai puțin de cinci proiecte lansate, două locale (coordonate de înv. inst. Alina Bocșe), două interjudețene (coordonatori, înv. Virginia Silvia Hadade și înv. inst. Carmen Goje) și un proiect multilateral Comenius (coordonator, înv. inst. dr. Dorina Roman).

„Copilăria – Sufletul tuturor vârstelor” (L. Blaga)
Până și conducerea școlii (director – Ioan Hora, director adjunct – Adriana Meșter) a rămas plăcut surprinsă de avalanșa de proiecte declanșate în ciclul primar.
La manifestarea cu pricina, alături de coordonatorii de proiect din școală, echipele de proiect și directorii liceului, au participat și reprezentanți ai partenerilor, directori și coordonatori de proiect de la Grădinița nr. 54 (director, inst. Eleonora Curtui), Grădinița nr. 35 (cu structura – Grădinița nr. 9, director, inst. Voichița Vancu), Grădinița nr. 20 (director, inst. Rodica Toda), de la Lic. de Artă (înv. Lucia Galan) și Șc. nr. 16 (inst. Rodica Daniela Vlad).
Inst. Alina Bocșe și-a prezentat cele două proiecte locale „Școlărei și școlărițe” și „Să sune clopoțelul!” Ambele urmăresc atragerea copiilor din învățământul preprimar (preșcolar) spre școală și continuitatea procesului început în grădiniță, adaptarea cât mai firească a copilului mic la programul școlar, fără sincope și insuccese, fără regrete și dezamăgiri. În derularea proiectelor educaționale, Alina le are alături, ca parteneri, pe educatoarele și conducerile grădinițelor nr. 20, 35 și 54.
După o ieșire în peisaj, Silvia Virginia Hadade, revine cu forțe înzecite pe prima scenă, cu „Orizonturi noi pentru toți”, un proiect interjudețean, cu patru parteneri (Inspectoratul Școlar, Liceul de Artă, Școala cu clasele I-VIII nr.16 și Grupul Școlar „Vasile Cocea” din Moldovița, județul Suceava, înv. inst. Simona Lucescu).
Silvia și ceilalți nouă membri ai echipei de proiect și-au propus să le deschidă elevilor noi orizonturi care să depășească aria locală, județeană și națională, ieșind în lumea largă, depășind chiar și fruntariile Europei, ajungând să cunoască culturile a șase state: Japonia, India, Egipt, Emiratele Arabe, Mexic și U.S.A.
Cel de-al doilea proiect educațional interjudețean poartă titlul „Prietenia – o comoară de preț”, fiind un fel de continuare a proiectului de anul trecut, intitulat „Hai să fim prieteni!” Din cadrul echipei de proiect fac parte 12 dascăli, de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea și Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Satu Mare, din care doi coordonatori de proiect, inst. Carmen - Teodora Goje, din Oradea și inst. Marilena Mic, din Satu Mare. În calendarul proiectului sunt prevăzute șapte activități (câteo activitate în fiecare lună) și o reuniune comună, în luna iunie, la Oradea, prilej cu care orădenii îi vor scoate pe partenerii lor sătmăreni la Băile Felix și la Peștera Urșilor de la Chișcău.
În cadrul proiectului multilateral Comenius – „All Different – All Equal” (Toți diferiți – toți egali), coordonator, inst. dr. Dorina Roman are parteneri din Italia, Lituania, Polonia și Bulgaria. Prima întâlnire de proiect a și avut loc, în Lituania, în perioada 8 – 13 noiembrie 2009, iar Dorina ne-a prezentat pe ecran (și pe monitor) secvențe de la întâlnirea de proiect din Lituania. „Scopul proiectului este cunoașterea istoriei și a moștenirii altor națiuni și comunități, promovarea conștiinței interculturale, învățarea unor limbi moderne și dezvoltarea profesională a tuturor participanților, întărirea înțelegerii și prieteniei între oameni și națiuni,” după cum a ținut să sublinieze coordonatorul de proiect, inst. dr. Dorina Roman.
Așadar, dascălii „primari” ai Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea au pornit (furtunos) motoarele proiectelor școlare în noul an școlar. (Ovi Dan)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cinci proiecte, locale, interjudețene și Comenius.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:29:31 Ora de vară a Europei de Est