Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, la cel de-al doilea tur de scrutin

Asigurarea climatului de ordine și siguranță publică (și)

Astăzi, la cel de-al doilea tur de scrutin

La fel ca în primul tur de scrutin, desfășurat la 22 noiembrie 2009, când cadrele Ministerului Administrației și Internelor din județul Bihor au acționat în sistem integrat pentru asigurarea pazei secțiilor de votare, a măsurilor de ordine și liniște publică, și în perioada 5 – 7 decembrie, peste 1.500 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști de frontieră vor acționa pentru ca procesul electoral să se desfășoare în județul Bihor în mod corect, în siguranță și fără nici un fel de incidente.

Numărul secțiilor de votare constituite pe raza județului Bihor rămâne același, respectiv 758 de secții, din care 106 secții sunt speciale. Persoanele care vor vota în secțiile speciale au la dispoziție patru astfel de secții în municipiul Oradea, trei în comuna Sânmartin (Băile Felix) și câte una în fiecare municipiu, oraș și comună a județului.
Din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Bihor, 326 de polițiști vor acționa direct pentru paza celor 326 de secții de votare care le revin în competență.
Pentru asigurarea ordinii și liniștii publice pe perioada votărilor, în județul Bihor vor acționa aproximativ 380 de polițiști cu atribuțiuni în domeniile ordine publică, poliție rutieră, investigații criminale, investigarea fraudelor. Alți 70 de polițiști din cadrul I.P.J. Bihor vor constitui rezerva de intervenție în cazul producerii unor eventuale evenimente deosebite în această perioadă.
Echipele de intervenție, din care fac parte și polițiștii Serviciului de Intervenție Rapidă din cadrul I.P.J. Bihor, sunt distribuite pe orașele și municipiile județului, pentru a se putea acționa cu maximă operativitate. 
Din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, 300 de jandarmi vor asigura paza a 136 de secții de votare și a Biroului Electoral Județean, iar alți 25 vor asigura rezerva de intervenție. 
La sediul I.J.J. Bihor va fi dispusă o echipă de intervenție care va avea competență pe raza întregului județ.
De asemenea, vineri, 4 decembrie, jandarmii bihoreni au asigurat protecția transporturilor buletinelor de vot pe rutele Oradea – Aleșd – Marghita – Valea lui Mihai și Oradea – Salonta – Tinca – Beiuș – Ștei.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor va asigura paza a 218 secții de votare situate în municipiul Oradea și pe raza județului. În misiune vor fi angrenați 436 de pompieri, iar alți 52 vor constitui rezerva forțelor angrenate în paza secțiilor de votare.
În perioada 30 noiembrie – 4 decembrie a.c., cadrele din Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Crișana” al județului Bihor au efectuat controale pe linia apărării împotriva incendiilor în localitățile din județ unde vor funcționa  secțiile de votare. Au fost transmise măsurile de apărare împotriva incendiilor, cu accent pe cele specifice provocate de instalațiile electrice și de încălzire, de focul deschis și de fumat, măsuri ce trebuie respectate în perioada premergătoare și pe timpul desfășurării procesului electoral, pentru a se preveni situațiile de urgență.
Din partea Inspectoratului Poliției de Frontieră al județului Bihor, 124 de polițiști de frontieră vor asigura paza a 66 de secții de votare de pe raza județului Bihor.
Școala de Agenți de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” Oradea va asigura paza a 12 secții de votare de pe raza municipiului Oradea. Reprezentanții acestei instituții vor suplimenta dispozitivul de ordine și siguranță publică din municipiul Oradea cu 80 de elevi din anul II de studiu, pe toată durata desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin electoral.
Principalele obiective urmărite în cadrul misiunilor desfășurate de reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor sunt, potrivit competențelor, paza secțiilor de votare, menținerea ordinii și siguranței publice și prevenirea oricăror evenimente negative, precum și aplicarea cu fermitate, corectitudine și echidistanță a prevederilor legale atunci când se constată încălcări ale legii.
Sesizați la 112 evenimentele de natură electorală!
În ziua celui de-al doilea tur de scrutin, în dispeceratul de urgență 112 din județul Bihor va fi desemnată o persoană specializată pentru preluarea apelurilor de natură electorală, astfel încât să nu fie afectată capacitatea de gestiune a apelurilor de urgență.
Orice persoană care constată o încălcare a prevederilor legislației electorale, poate să o sesizeze de îndată, prin intermediul apelului 112, urmând ca toate sesizările primite să fie verificate cu celeritate, iar în cazul în care acestea se confirmă, să fie luate măsurile impuse de lege.
Managementul integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice
 Vă reamintim faptul că, în spiritul conceptului de management integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice, încă de la începutul campaniei electorale, la nivelul județului Bihor a fost constituit Centrul operațional de comandă, care reunește reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor, cu atribuții în asigurarea unui climat corespunzător desfășurării alegerilor prezidențiale.
Comunicare unitară, prin intermediul Centrului de comunicare județean Bihor
Totodată, s-a constituit Centrul de comunicare județean Bihor, format din purtătorii de cuvânt ai fiecărei structuri subordonate M.A.I. din județul Bihor și purtătorul de cuvânt al Instituției prefectului. Centrul de comunicare județean Bihor (CCJ Bihor) funcționează la sediul I.P.J. Bihor, pe lângă Centrul operațional de comandă.
Pe parcursul întregii zile de duminică, 6 decembrie, jurnaliștii bihoreni vor fi informați în legătură cu modul de desfășurare a procesului electoral, sesizările primite și măsurile luate în fiecare caz în parte, contravențiile și infracțiunile constatate, prin intermediul informărilor transmise de CCJ Bihor.
Polițiștii bihoreni continuă și în ziua celui de-al doilea tur de scrutin acțiunile pentru prevenirea și combaterea turismului „electoral”
Duminică, 6 decembrie, în ziua desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin electoral, polițiștii rutieri bihoreni, alături de reprezentanții A.R.R. Bihor, vor acționa pentru prevenirea și descurajarea turismului „electoral”. Vor fi organizate filtre rutiere fixe și mobile pe raza întregului județ, la toate intrările și ieșirile din municipii și orașe, la limitele de județ și în preajma tuturor secțiilor speciale amenajate pe raza județului Bihor, iar polițiștii vor verifica cu atenție toate autovehiculele care efectuează transport rutier de persoane, urmând a fi sancționate cu fermitate orice abateri de la lege constatate.
Vă reamintim faptul că, potrivit prevederilor art. 58 lit. h și art.59 lit. c din O.U.G. nr. 109/2005 (Ordonanța de urgență privind transporturile rutiere) „efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii ocazionale ale unor persoane care nu sunt menționate în documentul de transport se sancționează cu amendă de la 2.500 de lei la 5.000 de lei”.
Astfel, legea sancționează transportatorii care efectuează curse speciale ocazionale, altele decât cele uzuale, dacă aceștia nu pot prezenta un tabel complet, cu datele persoanelor pe care le-au transportat ocazional.
Totodată, reamintim cetățenilor faptul că, potrivit prevederilor art. 26 din  Ordonanța de Urgență nr. 95 din 2 septembrie 2009 privind modificarea și completarea Legii nr. 370/2004 pentru alegerea președintelui României,
„Fapta persoanei care votează: a) fără a avea acest drept, b) de două sau mai multe ori, c) prin introducerea în urnă a mai multor buletine de vot decât are dreptul un alegător... se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă și interzicerea exercitării unor drepturi”.
Forțele din cadrul structurilor subordonate Ministerul Administrației și Internelor din județul Bihor asigură populația că vor acționa ferm față de orice încălcare a legii și vor manifesta echidistanță, indiferent de calitatea celor care încalcă normele legale în vigoare. De asemenea, recomandăm tuturor cetățenilor să respecte legea și să anunțe la numărul unic de urgență 112 orice faptă care încalcă reglementările electorale.
 Sesizați la 112 faptele care încalcă legea electorală!
„VOTUL ILEGAL ÎNSEAMNĂ ÎNCHISOARE!”
Centrul de comunicare județean Bihor
persoană de contact: purtător de cuvânt, inspector principal de poliție, Alina DINU

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:24:45 Ora de vară a Europei de Est