Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Rod al colaborării dintre A.S.E.B. Oradea și Asociația „Morărița”,

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Ca urmare a colaborării dintre Asociația studenților și elevilor basarabeni din Oradea (A.S.E.B. Oradea) și Asociația „Morărița”, desăvârșită printr-un protocol semnat în noiembrie 2009, s-a derulat o serie de activități comune, cum ar fi: pregătirea și deplasarea unui grup comun de douăzeci de participanți la manifestările dedicate sărbătoririi Zilei naționale a României la Alba-Iulia, precum și oferirea unui număr de douăzeci de abonamente către elevii și studenții basarabeni, pentru vizionarea pieselor de teatru din stagiunea 2009 - 2010 a Teatrului de Stat din Oradea.

„220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” - Ucraina
Pe lângă toate acestea, anul 2009 a fost încununat cu participarea unei delegații orădene, formate din Tiberiu Moraru, președintele Asociației „Morărița”, Anatol Cojocari, președinte A.S.E.B, Ștefania Bălănescu, reprezentanta deputatului minorității slovace din România și dl Adrian Merka, la cea de-a IX-a ediție a Simpozionului internațional românesc, cu genericul „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos”. Această localitate din regiunea Transcarpatia, Ucraina (situată la doar câțiva kilometri de centrul geografic al Europei) a fost gazda nobilului eveniment organizat de dl Ion Botoș, președintele Uniunii Regionale a Românilor din Transcarpatia „Dacia”, gazdă a românilor de pe ambele maluri ale Tisei (Ucraina și România).
Astfel, simpozionul desfășurat în această străveche vatră de istorie românească a început sâmbătă (12 decembrie 2009), odată cu primirea delegațiilor de participanți: de la Cernăuți au venit reprezentanții Consulatului General al Ambasadei României în Ucraina – conduși de  consulul general Tatiana Popa, cei din Comunitatea Românească din Ucraina – conduși de deputatul dr. Ion Popescu, cunoscuții poeți bucovineni Vasile Tărâțeanu și Vadim Bacinschi; de la Odessa, vice-consulul României Aurelian Rugină, membri ai Comunității Românești din Crimeea, conduși de Nicolae Untilă; de la București au onorat simpozionul dna Ana-Maria Craus și Carol König, consilieri în cadrul Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, precum și a Ministerului Culturii și Cultelor, printre ceilalți participanți numărându-se delegații din Cluj - Napoca, Baia Mare, Satu Mare etc.
În cadrul simpozionului, delegația orădeană a transmis Fundației „Dacia” – gazda și organizatorul simpozionului – un pachet cu cărți, trimis de dna director Ligia Mirișan, din partea Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea. Președintele Asociației „Morărița”, dl. Tiberiu Moraru, a adus cu titlu de exponat pentru Muzeul privat „Dacia Liberă”, o monedă jubiliară ,,1900 de ani de la inaugurarea Monumentului de la Adamclisi“ – emisă recent de Banca Națională a României. De asemenea, Anatol Cojocari, președintele A.S.E.B. Oradea a oferit pe bază de reciprocitate trimiterea în anul 2010 a douăzeci de exemplare din fiecare număr al revistei editate de asociație – „Vreme vine”, în schimbul ziarului Apșa.
Problemele celor circa 500.000 de români din Ucraina
Înălțătorul eveniment a cuprins patru mari momente, marcate prin deschiderea Simpozionului internațional „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” (1789 - 2009), prin prezentarea problemelor de învățământ a românilor din Ucraina, prin lansarea revistei „Familia română” nr. 2 - 3/2009 și ultimul moment marcat prin semnarea unei hotărâri de către membrii Uniunii Interregionale „Comunitatea Românească din Ucraina” care urmează a fi înaintată către cele trei state vecine - România, Ucraina și Republica Moldova. Aceste state n-au reușit nici până la ora actuală să ajungă la un numitor comun cu privire la problemelor celor circa 500.000 de români din Ucraina; probleme cum ar fi: descurajarea învățământului cu predare în limba română de către autoritățile ucraineene, nerecunoașterea diplomelor românești și moldovenești de studii în Ucraina, inexistența unei duble cetățenii pentru românii aflați în Ucraina ș.a. Astfel, prezentarea și dezbaterea problemelor de învățământ specifice românilor din Ucraina au evidențiat tendința statului ucrainean de desființare a învățământului românesc din regiunile unde trăiesc românii.
Participarea delegației orădene la simpozionul de la Apșa de Jos, a însemnat stabilirea de noi coordonate de comunicare și colaborare cu minoritatea românească din Ucraina, precum și dezvoltarea posibilităților de organizare, pe bază de reciprocitate, a unor schimburi cultural-artistice între grupurile româno-moldo-ucraineano-slovacă prin exponenții Tiberiu Moraru, Anatol Cojocari, Ion Botoș și Ștefania Bălănescu. (Anatol C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O delegație orădeană, în Maramureșul istoric.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:39:01 Ora standard a Europei de Est