Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Declarațiile premierului României, domnul Emil Boc și ale ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Daniel Funeriu

Cu siguranță, vă interesează!

Declarațiile premierului României, domnul Emil Boc și ale ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Daniel Funeriu

La sediul Ministerului Educației, a avut loc miercuri, 23 decembrie 2009, ceremonia de predare/primire a mandatului de ministru al Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, între domnul prim-ministru Emil Boc, ministrul interimar al Educației și domnul dr. ing. Petru Daniel Funeriu. Cu acest prilej, cei doi demnitari au făcut declarații de presă.

Domnul prof. univ. dr. Emil Boc, prim-ministru
Plec de la Ministerul Educației cu conștiința împăcată, în primul rând pentru că las un cadou și o moștenire pe mâini sigure - e vorba de Legea educației naționale. Sunt convins că domnul Funeriu va avea disponibilitatea, expertiza și știința de a promova împreună cu Guvernul României această lege după ce ea va fi reevaluată de Curtea Constituțională, pentru că această lege este extrem de necesară educației din România și ea, de fapt, constituie pilonul modernizării educației în această țară. Sunt convins că Educația rămâne pe mâini bune, rămâne pe mâinile unui om cu expertiză în domeniu și care știe atât din experiența internă, cât și din cea internațională, ceea ce trebuie făcut pentru educația românească, pentru ca fiecare român, fiecare familie, să știe că va avea acces în viitor la o grădiniță bună, la o școală bună, la un liceu performant, la o facultate serioasă, pentru cei care vor urma aceste unități de învățământ. Sunt convins că domnul Funeriu își va lega numele de reforma educației românești, pe baza proiectului Pactului Național pentru educație, realizat sub coordonarea profesorului Mircea Miclea. Sunt convins că aceste principii pe care le-am apărat în guvernare vor fi la baza activității ministrului Funeriu. Îl asigur de sprijinul și susținerea pentru ca aceste lucruri să devină realitate, pentru că această Lege a educației naționale zguduie din temelii vechile modalități de abordare în materie de educație - dacă este să ne referim la accentul care se pune pe competențe și mai puțin pe informație în noua lege a educației naționale, descentralizarea în locul centralizarii în învățământul românesc și, nu în ultimul rând, instituirea unui nou mod de a face educație în România pe bază de performanță. Dau drept exemplu învățământul superior, unde dispar condițiile de vechime pentru a ocupa o funcție didactică. Cu alte cuvinte, performanța va sta la baza educației, iar ierarhizarea universităților va da posibilitatea părinților și tinerilor să știe pentru ce optează atunci când merg la o facultate și să știe când investesc bani în educație, bani cu eficiență. Îi asigur pe toți părinții și pe cei care au legătură cu actul educațional că investiția în educație e de departe cea mai sigură și lipsită de orice grijă a falimentului. Am încredere în domnul Funeriu și mergem mai departe. Să fie într-un ceas bun, domnule ministru!
Domnul dr. ing. Daniel Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
Domnule prim-ministru, vă mulțumesc pentru încrederea acordată și vreau să vă asigur de atașamentul meu foarte ferm pe calea reformei.Vreau să vă asigur pe dumneavoastră, pe profesori, pe elevi, pe părinți, că voi fi foarte apropiat de dumneavoastră, voi fi foarte atent ca interesele să vă fie apărate. Iată, câteva lucruri asupra cărora mă voi apleca în zilele următoare: este vorba despre buget, despre organizarea impecabilă a noii modalități de a organiza bacalaureatul. De asemenea, un alt lucru asupra căruia  mă voi apleca va fi reforma curriculară, pentru că aici stă esența reformei. Nu putem face o reformă curriculară dacă profesorii nu sunt foarte bine pregătiți pentru această reformă, ceea ce înseamnă pregătirea continuă a cadrelor didactice. Acestea sunt câteva linii în învățământul preuniversitar.
În ceea ce privește învățământul universitar, efortul esențial este acela de a recredibiliza universitățile românești, pentru ca să nu mai auzim această sintagmă: ,,fabrică de diplome.” În ceea ce privește cercetarea științifică, avem două angajamente internaționale foarte importante. Un mare succes al cercetării românești este de a aduce în România infrastructura de laseri. Angajamentul meu ferm este să ne ținem rangul în ceea ce privește realizarea și punerea în practică a acestei infrastructuri. În domeniul cercetării, România are o rezervă imensă de competențe și excelență în diasporă. Eu însumi am activat în diasporă o bună parte a carierei mele și cred că aici va fi un semnal foarte puternic pe care-l voi da pentru repatrierea cercetătorilor științifice încetul cu încetul. Nu pot să uit importanța domeniilor tineret și sport. În ceea ce priveste sportul, eu cred că, sportul trebuie să fie performant și trebuie condus de performeri. Prin urmare, întreaga administrație a sportului din România, sub mandatul meu, va fi făcută cu oameni care cunosc bine sistemul, iar în ceea ce priveste tineretul, lipirea domeniului tineret de Ministerul Educației, mă va face să lucrez foarte mult la interfața tineret - educație. Mă voi axa pe stimularea voluntariatului și a implicării civice care în domeniul politicilor pentru tineret sunt foarte importante. De asemenea, un lucru foarte important în domeniul tineretului este micșorarea decalajului între rural și urban și cred că, în România avem marea șansă de a avea 18 naționalități conlocuitoare. Această diversitate este o mare bogăție pentru România și voi fi un promoter al progresului prin diversitate. (Biroul de presă)

Trimite email

joi, 26 mai 2022