Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarațiile premierului României, domnul Emil Boc și ale ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Daniel Funeriu

Cu siguranță, vă interesează!

Declarațiile premierului României, domnul Emil Boc și ale ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Daniel Funeriu

La sediul Ministerului Educației, a avut loc miercuri, 23 decembrie 2009, ceremonia de predare/primire a mandatului de ministru al Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, între domnul prim-ministru Emil Boc, ministrul interimar al Educației și domnul dr. ing. Petru Daniel Funeriu. Cu acest prilej, cei doi demnitari au făcut declarații de presă.

Domnul prof. univ. dr. Emil Boc, prim-ministru
Plec de la Ministerul Educației cu conștiința împăcată, în primul rând pentru că las un cadou și o moștenire pe mâini sigure - e vorba de Legea educației naționale. Sunt convins că domnul Funeriu va avea disponibilitatea, expertiza și știința de a promova împreună cu Guvernul României această lege după ce ea va fi reevaluată de Curtea Constituțională, pentru că această lege este extrem de necesară educației din România și ea, de fapt, constituie pilonul modernizării educației în această țară. Sunt convins că Educația rămâne pe mâini bune, rămâne pe mâinile unui om cu expertiză în domeniu și care știe atât din experiența internă, cât și din cea internațională, ceea ce trebuie făcut pentru educația românească, pentru ca fiecare român, fiecare familie, să știe că va avea acces în viitor la o grădiniță bună, la o școală bună, la un liceu performant, la o facultate serioasă, pentru cei care vor urma aceste unități de învățământ. Sunt convins că domnul Funeriu își va lega numele de reforma educației românești, pe baza proiectului Pactului Național pentru educație, realizat sub coordonarea profesorului Mircea Miclea. Sunt convins că aceste principii pe care le-am apărat în guvernare vor fi la baza activității ministrului Funeriu. Îl asigur de sprijinul și susținerea pentru ca aceste lucruri să devină realitate, pentru că această Lege a educației naționale zguduie din temelii vechile modalități de abordare în materie de educație - dacă este să ne referim la accentul care se pune pe competențe și mai puțin pe informație în noua lege a educației naționale, descentralizarea în locul centralizarii în învățământul românesc și, nu în ultimul rând, instituirea unui nou mod de a face educație în România pe bază de performanță. Dau drept exemplu învățământul superior, unde dispar condițiile de vechime pentru a ocupa o funcție didactică. Cu alte cuvinte, performanța va sta la baza educației, iar ierarhizarea universităților va da posibilitatea părinților și tinerilor să știe pentru ce optează atunci când merg la o facultate și să știe când investesc bani în educație, bani cu eficiență. Îi asigur pe toți părinții și pe cei care au legătură cu actul educațional că investiția în educație e de departe cea mai sigură și lipsită de orice grijă a falimentului. Am încredere în domnul Funeriu și mergem mai departe. Să fie într-un ceas bun, domnule ministru!
Domnul dr. ing. Daniel Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
Domnule prim-ministru, vă mulțumesc pentru încrederea acordată și vreau să vă asigur de atașamentul meu foarte ferm pe calea reformei.Vreau să vă asigur pe dumneavoastră, pe profesori, pe elevi, pe părinți, că voi fi foarte apropiat de dumneavoastră, voi fi foarte atent ca interesele să vă fie apărate. Iată, câteva lucruri asupra cărora mă voi apleca în zilele următoare: este vorba despre buget, despre organizarea impecabilă a noii modalități de a organiza bacalaureatul. De asemenea, un alt lucru asupra căruia  mă voi apleca va fi reforma curriculară, pentru că aici stă esența reformei. Nu putem face o reformă curriculară dacă profesorii nu sunt foarte bine pregătiți pentru această reformă, ceea ce înseamnă pregătirea continuă a cadrelor didactice. Acestea sunt câteva linii în învățământul preuniversitar.
În ceea ce privește învățământul universitar, efortul esențial este acela de a recredibiliza universitățile românești, pentru ca să nu mai auzim această sintagmă: ,,fabrică de diplome.” În ceea ce privește cercetarea științifică, avem două angajamente internaționale foarte importante. Un mare succes al cercetării românești este de a aduce în România infrastructura de laseri. Angajamentul meu ferm este să ne ținem rangul în ceea ce privește realizarea și punerea în practică a acestei infrastructuri. În domeniul cercetării, România are o rezervă imensă de competențe și excelență în diasporă. Eu însumi am activat în diasporă o bună parte a carierei mele și cred că aici va fi un semnal foarte puternic pe care-l voi da pentru repatrierea cercetătorilor științifice încetul cu încetul. Nu pot să uit importanța domeniilor tineret și sport. În ceea ce priveste sportul, eu cred că, sportul trebuie să fie performant și trebuie condus de performeri. Prin urmare, întreaga administrație a sportului din România, sub mandatul meu, va fi făcută cu oameni care cunosc bine sistemul, iar în ceea ce priveste tineretul, lipirea domeniului tineret de Ministerul Educației, mă va face să lucrez foarte mult la interfața tineret - educație. Mă voi axa pe stimularea voluntariatului și a implicării civice care în domeniul politicilor pentru tineret sunt foarte importante. De asemenea, un lucru foarte important în domeniul tineretului este micșorarea decalajului între rural și urban și cred că, în România avem marea șansă de a avea 18 naționalități conlocuitoare. Această diversitate este o mare bogăție pentru România și voi fi un promoter al progresului prin diversitate. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:36:40 Ora de vară a Europei de Est