Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Eminescu azi, Eminescu mâine”

Ieri, 15 ianuarie, la L.P.S. „Bihorul”, proiectul educațional

„Eminescu azi, Eminescu mâine”

„Începem fiecare an sub semnul Lui, al Eminescului, al suferinței neamului, care a înțeles și a simțit atât de mult, încât a fost atât de singur și unic.
Noi, „epigonii”, încercăm să ne aducem aminte de El, când „vreme trece, vreme vine” și-I mulțumim lui Dumnezeu că ni L-a dăruit”.

Astfel își argumenta ieri (vineri, 15 ianuarie 2010), inst. Georgeta Susa, proiectul educațional derulat în perioada 5 – 15 ianuarie 2010, intitulat simplu „Eminescu azi, Eminescu mâine”.
La Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea se obțin performanțe la toate ramurile sportive, după cum am aflat, de Ziua școlii, de la directorul liceului, prof. dr. Dan Matei.Celelalte performanțe, de natură instructiv-educativă, înregistrate prin derularea unor proiecte și activități extracurriculare sunt măsurate de inst. Georgeta Susa, coordonator programe și proiecte educative și extrașcolare, împreună cu colegii implicați.
Expoziție și două concursuri
Lui Eminescu i s-au întâmplat multe, în și de ziua sa de naștere, la L.P.S. „Bihorul”. Întâmplări frumoase și înălțătoare. Cinste organizatorilor și protagoniștilor! Elevi din clasele a II-a a III-a și a V-a (Gemina Cristea, Szekely Szara, Paula Oșvat și  Ștefana Nica; Nicolae Manci, Adela David și Carla Marin; Romario Popa, Claudiu Popa, Andrei Hendrea, Ciprian Serinciuc și Brasso Beniamin) s-au aplecat asupra operei poetice din care au recitat cum s-au priceput mai bine, în cadrul concursului „Natura și iubirea în opera eminesciană”. Cinci echipaje din clasele VIII – XII (Vlad Belea, Andrei Lup, Andreea Dume și Pusztai David; Alexandra Gherle, Diana Șimon, Szatmari Rone și Szilaghi Loredana; Rareș Þifrea, Larisa Buciu, Mircea Puie și Mădălin Jurcuț; Andrada Anton, Ovidiu Marta, Sergiu Bejușca și Andrei Tripon; Marius Ștef, Levi Daragiu, Bianca Ghiță și Marian Bejușca) și-au măsurat „forțele” și cunoștințele întru Eminescu prin intermediul concursului tematic „Viața și opera lui Mihai Eminescu”. Prof. Oana Fărcuț (coordonatorul de proiect) și echipa sa (prof. Cătălin Lazăr, Simona Zau, Mariana Pop, Lavinia Ursuțiu, Edit Preoteasa, inst. Georgeta Susa și Dorina Dumitrescu) au fost încântați să asiste la un duel prelungit, de la egal la egal, între cele cinci echipaje, la final de concurs, când tabela electronică a „stadionului” arăta scor egal... pe linie și după cele patru întrebări de baraj. Într-un târziu, așa după cum se întâmplă, cei din urmă... au câștigat. Marius Ștef, Levi Daragiu, Bianca Ghiță și Marian Bejușca (din a XII-a) au cucerit „trofeul” Eminescu. Între cele două concursuri, am fost răsfățați de frumoasele gimnaste ale dnei prof. Edit Preoteasa (componentele echipei de gimnastică ritmică a liceului) cu un număr de dans tematic „Atât de fragedă”.
Recitatorii și câștigătorii s-au bucurat de diplomele și atențiile primite, iar spectatorii au avut prilejul de a-și testa cunoștințele prin intermediul întrebărilor afișate pe ecran, împreună cu variantele de răspuns. A fost un exercițiu de simțire și înălțare spirituală, un prilej de mândrie și demnitate europeană, pentru că, vorba poetului: „Eminescu-i România, tăinuită în cuvânt”. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Eminescu azi, Eminescu mâine”.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 08:22:15 Ora standard a Europei de Est