Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Serbările de sfârșit de an

La Școala și Grădinița din Livada

Serbările de sfârșit de an

Marți și miercuri, Căminul Cultural din Livada găzduiește serbările copiilor de la școala și grădinița din localitate.
Astăzi, marți (12 iunie), copiii din clasa a III-a s-au ocupat de „Fata babei și fata moșneagului”, cei mai mari dintre cei mai mici preșcolari au spus „Adio, grădiniță!”, iar mezinii s-au jucat De-a piticii-voinicii, cu toții dând măsura talentului lor actoricesc, și fiind răsplătiți cu aplauze.

Moșul Romeo Pantea și fata lui, Denisa Mereu, s-au bucurat de o bună primire, în timp ce baba Adina Maghiar și fata sa, Denisa Pop, au devenit enervante și respingătoare datorită caracterului și faptelor lor urâte. Jivinele (Daniel Oșvat, Adela Ianc, Teodora Toader, Sandu Varga și Florina Ianoștiac) nu s-au arătat la față de frică să nu fie împroșcate cu pietre. Părul(Florin Turon),fântâna (Raul Luncan) și cuptorul (Bogdan Buie) au răsplătit-o pe fata cea cuminte și harnică, dar au pedepsit-o pe cea leneșă și rea. Teodora Toader și Adela Ianc au recitat, iar în deschidere, toți elevii dnei învățătoare Floare Tripe au cântat imnul Europei.
Cei 20 de preșcolari din grupele mică și mijlocie au recitat și au cântat despre grădiniță, meserii, flori și albinițe, s-au jucat De-a piticii-voinicii. Copiii educatoarei Florica Sana s-au manifestat natural, fără pic de emoții, fiind spontani și dezinvolți, strălucind ca niște steluțe, și mici vedete ce sunt, între care: Andreea Berindei, Andreea Koteles, Mădălina Sălăjan, Antonia Berche, Andrei Lucian, Larisa Vereș, Sebastian Nodiș, Augusta și George Drimba, Kadas Cătălin și Lakatos Sergiu.
În tabara celor mari de stat și de patimi, „împărați pe care lume nu putea să-i mai încapă// au venit și la Livada, de-au cerut”... pământ, sare și bucate”.Împăratul Andrei Scorțe, fiul acestuia (Cătălin Negrău), fata cea mare (Paula Nodiș), cea mijlocie (Diana Drimba) și cea mică (Daniela Lucu), în rolurile principale, dar și ceilalți (Andrei Luncan, Kadas Karina, Paul Pavel, Bianca Scorțe, Diana Pop, Alexandru Zahari, Darius David, Dorin Drimba Florin Pop și Raul Doboș), în roluri secundare, prezentatori, chelăreasă ... s-au străduit să impresioneze, fie la dramatizare, fie în momentele de muzică și poezie, elevii din grupa pregătitoare a dnei educatoare Viorica Drimba declarându-se de-acum „școlărei și școlărițe”.
De fapt, serbările lor de sfârșit de an se constituie pentru ei, părinți și dascăli, un fel de teste naționale, o carte de vizită, și un prilej de a-și prezenta portofoliile ... (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Serbările de sfârșit de an).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 17 ianuarie 2021