Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premierea câștigătorilor

Proiectul “Oradea, o comoară redescoperită…”

Premierea câștigătorilor

Inițiatorii și organizatorii proiectului “Oradea, o comoară redescoperită – tinerii și patrimoniul orădean în mileniul III” au premiat, astăzi, miercuri, 13 iunie, cele șase echipaje ale Colegiului Tehnic “Constantin Brâncuși” și Liceului Teoretic “Aurel Lazăr” care s-au străduit să descopere comoara prin intermediul lecțiilor deschise, și a două tururi ghidate.

Evaluarea și aplicarea în practică a cunoștințelor însușite despre  municipiul Oradea s-au făcut prin intermediul unui concurs de orientare turistică tematică la care au participat câte trei echipaje de la cele două licee partenere și beneficiare ale proiectului.
“În Cetatea Oradea s-a făcut un tur al clădirilor, după care s-a pornit pe două trasee, tot la două minute distanță un echipaj de celălalt, după cum ne-a spus istoricul dr. Dumitru Sim. S-a trecut pe la Palatul Ulman, Sinagoga Ortodoxă, Moara Emilia, Biserica cu Lună, Biserica Sf. Nicolae, Complexul Brâncovenesc, Vulturul Negru, Biserica Sf. Ladislau, clădirea Primăriei și alte clădiri din Piața Unirii și de pe str. Republicii, Complexul baroc - catedrala și palatul, Șirul canonicilor. Cu harta în mână, fiecare echipaj avea să treacă pe la cele 12 puncte de control, unde, pe bază de ghicitori sau de imagini, reprezentând fragmente din clădiri monument, primeau indicii despre următorul obiectiv la care trebuiau să ajungă”.
Cel mai bine s-au orientat membrii celor trei echipaje de la Colegiul Tehnic “Constantin Brâncuși”, care s-au clasat pe primele trei locuri (Răzvan Lucaci, Sorin Teședan, Ionuț Maghiar, Sergiu Silaghi și Torok Cristian – locul I, urmați de: Noemi Rusu, Bauer Robert, Ana Maria Tașnadi, Ionuț Tișcă și Rareș Buștean – loc.II,  Bako Annamaria, Cornelia Noge, Simona Indrie, Ioana Foghiș și Lavinia Galea – locul III). Ei și-au adjudecat premiile în valoare totală de 500, 300 și 150 RON, constând în stic, DVD, ghid turistic, tricou, ceas de perete cu Cetatea Oradea, revista Cetății Oradea…
Echipajele lăzăriștilor s-au situat pe locurile IV-VI, după cum urmează: pe locul IV - Simina Poinar, Horea Creț, Cătălin Duma, Silviu Jurca și Andreas Sovrea, pe locul V – Corina Costruț, Cristian Ciursaș, Cătălina Bota, Sergiu Silaghi și Alex Cheregi, iar pe locul VI – Cristina Solomie, Alexandra Cerna, Andreea Þirtea, Doris Ardelean și Livia Nicolae, toate cele trei echipaje lăzăriste primind premii în valoare de 80 RON fiecare. Însă, cei care s-au trezit cu tricouri în pachete au trebuit să le dea îndărăt – cică s-a greșit! Bineînțeles că acest lucru nu a convenit nimănui!
Din toamnă, proiectul va fi extins!
Dacă în prima faza, proiectul i-a avut ca parteneri și beneficiari doar pe elevii celor două licee orădene, din toamnă, organizatorii intenționează să extindă proiectul și să crească numărul partenerilor și beneficiarilor, în cazul în care se vor arăta interesate și alte unități de învățământ  de acest proiect, inițiat de ACCENT Oradea – Asociația pentru Cultură, Educație și Dezvoltare, și realizat cu sprijinul financiar al Primăriei și Consiliului Local. (Ov. D.) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Premierea câștigătorilor).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:53:30 Ora de vară a Europei de Est