Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Maratonul lecturii” – premierea câºtigãtorilor

Vineri, la Biblioteca Judeþeanã „Gheorghe ªincai”

,,Maratonul lecturii” – premierea câºtigãtorilor

În amfiteatrul Bibliotecii Judeþene „Gheorghe ªincai” Oradea, vineri, 15 ianuarie 2010, a avut loc premierea participanþilor la concursul „Maratonul lecturii”. Au fost desemnaþi regele ºi regina lecturii.

Astfel, premiul „regele lecturii” a fost acordat lui Daniel Darius Bala, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, iar „regina lecturii” a fost aleasã Ruxandra Gîdei, elevã în clasa a IV-a la ªcoala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea. La secþia maghiarã, premiul I i-a revenit elevei Kiss Bianca. S-au acordat ºi premiul II, III ºi o serie de menþiuni, toate constând în cãrþi, diplome de participare ºi dulciuri.
„Maratonul lecturii”, concurs de lecturã organizat de Secþia pentru copii ºi tineret a bibliotecii, s-a desfãºurat în douã ediþii în cursul anilor 2008 ºi 2009. Concursul s-a încheiat în cadrul unor petreceri interactive, prilej cu care au fost desemnaþi regele ºi regina lecturii.
Obiectivele concursului
Organizatorii manifestãrii ºi-au propus sã îndemne cititorii (concurenþii) la (re)descoperirea lecturii ºi a adevãratelor valori artistice ºi morale; descoperirea cãrþii (lecturii) ca mijloc de formare a personalitãþii; nevoia de a include biblioteca, alãturi de ºcoalã, în preocupãrile permanente ale fiecãruia, prin dezvoltarea competenþelor de comunicare ºi socializare; formarea deprinderilor de selecþie a lecturii.
 În campania de informare au fost cuprinºi 800 de elevi
Înainte de lansarea acestui concurs a avut loc o amplã campanie de informare a elevilor cu privire la organizare ºi desfãºurare manifestãrii: vizite la 12 ºcoli orãdene: ªcoala cu clasele I-VIII „Dacia”,  „Oltea Doamna”, „Octavian Goga”, „Nicolae Bãlcescu”, „Dimitrie Cantemir”, „George Coºbuc”, ªc. nr. 11, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Colegiul Naþional „Iosif Vulcan”, Liceul Teoretic Greco-Catolic, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” ºi Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”; popularizarea evenimentului prin intermediul unor afiºe plasate în cadrul Secþiei pentru copii ºi tineret a bibliotecii, în ºcoli ºi la filialele bibliotecii, prin site-ul bibliotecii ºi blog-ul secþiei, dar ºi prin Mass-media localã. Astfel, aproximativ 800 de elevi au fost informaþi despre desfãºurarea concursului. Pentru surprinderea unor aspecte distincte, pentru evaluarea obiectivelor propuse, cercetarea de faþã a presupus aplicarea unui instrument de investigare metodologicã axatã pe chestionarea unui eºantion de aproximativ 150 de copii, care au aflat sau au participat la concursul de lecturã „Maratonul lecturii”. În structura lui, chestionarul a avut o succesiune de întrebãri cu posibilitatea combinãrii ºi succesiunii stimulilor verbali cu cei grafici ºi psihologici. Analizând structura rãspunsurilor, rezultã un evantai suficient de larg pentru a permite câteva concluzii: * din cele 150 de chestionare aplicate, au fost supuse analizei 135; * 102 subiecþi au participat la concurs în ediþia anterioarã; * în funcþie de ponderea rãspunsurilor la întrebarea de unde ai aflat despre acest concurs, se constatã cã cei mai mulþi copii au aflat de la bibliotecã (organizatorul acestui concurs): 68 de rãspunsuri: de la bibliotecã,  45 de la ºcoalã, 13 de la colegi ºi 9 de la prieteni. Acest lucru ne demonstreazã cã biblioteca a intrat în orizontul preocupãrilor copiilor, cã e un loc drag lor, unde au parte de multiple satisfacþii, atât pentru lecturã, cât ºi pentru activitatea de recreere.
Premiile
Cãrþile alese spre a fi oferite drept premii au fost selectate în funcþie de particularitãþile de vârstã. Pentru cei mai mici cititori (din clasele II – IV) au fost alese cãrþi viu colorate, cu caractere mari, cãrþi editate recent, atât din literatura românã, cât ºi din cea universalã, cu un impact deosebit asupra copiilor, atât pentru copiii care studiazã în limba românã, cât ºi pentru cei ce studiazã în limba maghiarã. O parte din aceste volume sunt chiar ecranizãri de filme pentru copii.
Literatura lor „preferatã”
 Cea mai mare pondere a cãrþilor citite de copii o au: Muzicanþii din Bremen, (carte bogat ilustratã, este o poveste pe care cei mici o parcurg alãturi de personaje sale), Cãlãtoriile lui Gulliver, Zodiac girls - Prinþesa rãsfãþatã, Bagheta magicã din Heleºteu, Ochiul magic, Ocolul pãmântului în 80 de zile, Puf, Frãþia lupilor, Pete Pite, Mary Poppins, Heidi, fetiþa munþilor, Strigoiul din Carpaþi... Aceste titluri sunt prezente ºi în rãspunsurile copiilor care nu s-au înscris la concurs, ceea ce demonstreazã cã sunt ºi în sfera lecturii lor preferate. În cãrþile citite, copilul cautã evenimente ºi personaje care-l bucurã ºi a cãror fericire o savureazã într-o lume fictivã. Funcþia de educare a simþului logic îl determinã pe copil sã caute dreptatea. Are capacitatea de a intra în pielea personajelor, de a se identifica în bunã parte cu eroii cãrþilor citite: Heidi din Heidi, fetiþa munþilor, Cedric din Micul Lord, John din Ochiul magic, Câinele din Muzicanþii din Bremen, primarul din Goana dupã meteor, bãiatul din Singur pe lume, Po din cartea Cunfu Panda, cu Venus din Fetele Zodiacului sau cu Gulliver din Cãlãtoriile lui Gulliver etc. Aºadar existã o literaturã „preferatã” de copii, nu întotdeauna inspiratã din universul lor. Observãm o deschidere spre un alt fel de lecturã, mediul adulþilor influenþând sfera lor de preferinþe, indiferent dacã aceste cãrþi au fost scrise sau nu pentru ei. Micii cititori „gustã filozofia subtextualã”, nu sunt condiþionaþi de accesibilitatea acesteia, ei gãsesc acele cãi ale frumosului artistic ºi fac apel la propria sensibilitate. Romanele sau povestirile lui Jules Verne, Hector Malot, Daniel Defoe, J. Swift, Mark Twain sunt acum concurate de cele ale altor autori din literatura universalã: John Bunian, Lucy Mayflower, Rafael Sabatini, George Lucas, Cathy Hopkins, R.L. Stine, Tony Di Terlizzi, Waldi Horer, William Horwood, Harte Bret etc. Întrecerea, care se încheie întotdeauna cu un clasament ºi cu acordarea unor premii celor mai buni dintre participanþi, i-a determinat pe copii sã-ºi exprime dorinþa de a participa ºi în viitor la o altã ediþie a concursului, fãrã a preciza o altã modalitate de organizare, ceea ce presupune cã le-a fãcut plãcere ºi au fost mereu într-o adevãratã competiþie. Sã mai spunem cã în finalul chestionarului, am dorit sã aflãm ce alte cãrþi ºi-ar dori ei  sã citeascã ºi nu le-au gãsit la bibliotecã. Doar douã titluri au fost menþionate: Jocul lui Ander ºi enciclopedii despre spaþiul cosmic. Secþia are în dotare enciclopedii, ele au fost oferite deja copilului care le-a solicitat, iar cartea Jocul lui Ender, „cu suficientã acþiune pentru amatorul de SF-uri mai spectaculoase, cu o acþiune ce se desfãºoarã în jurul ºcolii de luptã creatã pentru antrenarea ºi dezvoltarea copiilor talentaþi pentru a deveni viitori comandanþi ai flotei stelare”', urmeazã sã o achiziþionãm.
Impactul
Concursul „Maratonul lecturii” a avut un impact deosebit asupra copiilor, aceastã concluzie putând fi extrasã atât din fiºele de evidenþã ale copiilor înscriºi la concurs, cât ºi din rãspunsurile date la prezentul chestionar. Drept urmare, obiectivele propuse fiind realizate, ne determinã sã continuãm concursul prin organizarea celei de-a treia ediþii”, dupã cum ne-a asigurat dna Mariana Barna, ºef birou, iniþiatorul, creierul ºi sufletul acestui concurs îndrãgit. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: ,,Maratonul lecturii” – premierea câºtigãtorilor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:37:28 Ora de vară a Europei de Est