Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecția de istorie și patriotism

Joi, la C.T. „Constantin Brâncuși”

Lecția de istorie și patriotism

Lect. univ. dr. Radu Românașu, de la departamentul de istorie al Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale a Universității din Oradea, le-a vorbit, joi (21 ianuarie 2010), elevilor din clasele a XI-a A, B și C, a X-a A și B, despre semnificația zilei de 24 Ianuarie 1859, ca o etapă în cadrul procesului de făurire a statului unitar român modern.

După intonarea Imnului de stat al României, dl profesor Mihai Crețu, directorul colegiului, a prezentat distinsul invitat și a dat cuvântul elevului Mihai Carțiș (din X B) să-și prezinte referatul. În materialul pregătit pentru acest eveniment, elevul dlui profesor Lucian Nistor s-a oprit la câteva repere cronologice din scurta domnie a colonelului Alexandru Ioan Cuza, domnul Principatelor Române unite, cu referire expresă la reformele lui Cuza.
„Întâi să fim și apoi să facem!”
Rar ni s-a dat să asistăm la o lecție de istorie și patriotism ținută de un dascăl universitar atât de tânăr, care să dețină „armele secrete” ale captării auditoriului la un subiect ca acesta. Stofa sa de dascăl, de bun orator și convingător prin modul direct de adresare și trăire sinceră (așa după cum avea să remarce și dna prof. Ana - Maria Iova, consilier educativ) a dat rezultate nebănuite, Radu Românașu reușind să amuțească o sală plină, pe tot parcursul prelegerii.
Presărat cu nenumărate citate, vorbe simple și înțelepte, pilde și învățătură  pentru elevi, discursul s-a constituit într-o lecție de istorie și patriotism.
„Cine uită nu merită!” – spunea Nicolae Iorga. Noi nu am uitat de rădăcinile acestui popor, de modelele sale luminoase care vin din trecut. Unul dintre aceste modele este sărbătoritul nostru de astăzi, domnitorul Alexandru Ioan Cuza.
Noi vrem să facem, dar nu suntem în stare pentru că am abdicat de la acele modele luminoase”, spunea lectorul.
Vorbind despre semnificația zilei de 24 Ianuarie 1859, a subliniat faptul că acel moment este unul de solidaritate națională și de conștiință națională (așa cum au fost și cele de la Revoluția pașoptistă, 1877 și 1918). „Trebuie să rămânem cu această conștiință națională, care are în spate multe jertfe. Pentru că așa se întâmplă: Când vei spune adevărul și vei lupta pentru adevăr, va curge sânge, cum spunea un învățat. Așa și este. Chiar și Mântuitorul nostru când le-a spus adevărul mai marilor lumii, a curs sânge”. În prelegerea sa, vorbind despre modele luminoase ale istoriei noastre zbuciumate, Radu Românașu (un nume parcă predestinat a ajunge dascăl de istorie, cu pur sânge românesc) a făcut trimiteri la Mihai Viteazul, întâiul înfăptuitor al Unirii românilor, Tudor Vladimirescu (crăiuțul Tudoruț, care și el a îmbrăcat cămașa morții) și momentul 1848... ajungând să lanseze o nouă maximă: „Un neam trăiește în istorie doar prin cei care țâșnesc spre cruce. Se suie pe ea de bunăvoie și de acolo luptă”. Cuza (cel lipsit de ambiții personale și politice) a fost prezentat prin faptele și înfăptuirile sale, cu demnitatea și mândria sa de adevărat român și de om european. Unirea cea mică și mai apoi Unirea cea mare au constituit „cheia de boltă și salvarea noastră” ca popor, iar în încheiere, lectorul universitar a mai lansat o maximă: „Să trăim pentru a fi (cineva), și nu pentru a avea” (a aduna... averi și măriri), urmând exemplul lui Cuza (cel lipsit de ambiții personale și politice) – „Alesul vostru (care) vă dă astăzi o singură Românie!”
 În ton cu subiectul dezbătut, manifestarea s-a încheiat cu „Hora Unirii”. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lecția de istorie și patriotism.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:48:46 Ora de vară a Europei de Est