Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a

Luni, la Colegiul Național „Mihai Eminescu”din Oradea

Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a

În anul 2008, dna prof. Cristina Marian, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, a inițiat un concurs interliceal dedicat Unirii Principatelor Române și personalității lui Alexandru Ioan Cuza, intitulat „La vremuri noi, om nou”.

La ediția din acest an (desfășurată luni, 25 ianuarie 2010, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu”), au răspuns invitației 11 licee orădene: Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, colegiile tehnice „Mihai Viteazul”, „Traian Vuia”, „Andrei Șaguna” și „Transilvania”, liceele teoretice „Aurel Lazăr”, „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, Liceul Teologic Greco-Catolic și Liceul Teologic Penticostal „Betel”. Colegiul gazdă („Mihai Eminescu”) nu a concurat, dar a participat la eveniment cu o echipă de actori gimnaziști, cu două echipaje și doi reprezentanți ai gimnaziștilor și liceenilor care au prezentat o scenetă despre Unirea cea mică (avându-i ca protagoniști pe elevii: Andrei Cazan, Nagy Eduard, Codrina Solcanu, Antal Leonard și Ruge Raul, îndrumați de prof. Alina Trif), iar ceilalți s-au străduit să vină cu câte o argumentare istorică vizavi de Unirea Principatelor Române (Moldova și Þara Românească, la 24 Ianuarie 1859, sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza).
33 de luptători pentru Unirea cea mică
Cele 11 echipaje au răspuns în scris la 10 întrebări ale unui test grilă, înconjurând varianta corectă de răspuns, din cele trei expuse pe ecran și pe biletele de concurs. După fiecare întrebare, pe ecran era marcată varianta corectă. Răspunsurile trecute pe bilețelele de concurs au fost evaluate de dna prof. Dana Duma, iar echipa de organizatori afișa periodic rezultatele pe tabela „electronică”. La epuizarea celor 10 întrebări, în fruntea clasamentului se aflau echipajele de la „Partenie Cosma” și „Onisifor Ghibu” (cu maximum de puncte – 10), urmate de patru echipaje („Iosif Vulcan”, „Betel”, Greco-Catolic și „Mihai Viteazul”), cu câte nouă puncte fiecare; „Lucian Blaga” și „Aurel Lazăr” cu câte opt puncte; „Andrei Șaguna” și „Traian Vuia” cu câte șapte puncte. Numai după patru întrebări de baraj, s-a ajuns ca două din cele patru echipaje cu câte nouă puncte fiecare să se desprindă de pluton și să ocupe locul III (echipajul Liceului Teologic Greco-Catolic), respectiv locul IV – mențiune (C.N. „Iosif Vulcan”).
„Onisifor Ghibu” – locul I, „Partenie Cosma” – locul II
În finala concursului, echipajul de la „Onisifor Ghibu” s-a clasat pe primul loc, urmat de economiștii de la „Partenie Cosma”.
Așadar, pe podium, pe locul I: Rahela Duma, George Noane și Abel Moca, din XII B, de la „O. Ghibu” (prof. Livia Ivan), locul II – Patricia Feier, Maria Porumb și Cătălina Sbârcea, din IX B și XI C, de la „P. Cosma” (prof. Delia Roșu și Ramona Bogdan), locul III – Maria Toma, Vladimir Boca și Cristian Burdaș, din XII B, de la Greco-Catolic (prof. Mihaela Olău).
Mădălina Daina, Bogdan Dobai și Sergiu Manoliu (din clasa a V-a A), cu „Secularizarea averilor mănăstirești”, le-au suflat premiul pentru argumentare istorică celor din a VIII-a B (Bianca Inășel și Lukacs Mark), iar Darius Belejan a convins și învins cu „Statul național unitar român modern” (Ioana Marcela Creț, cu „Ortodoxia și unitatea națională”, ocupând locul secund). Sponsorilor competiției (Editura CD Press București, revista Magazin Istoric București, Editura Humanitas București și Stiefel Eurocart Oradea) li s-a rezervat un moment de prezentare, iar dna prof. de istorie Maria Onița, reprezentant al conducerii colegiului „M. Eminescu” a felicitat atât organizatorii, cât și participanții la cea de-a treia ediție.
Inițiatorul și organizatorul principal al concursului, dna prof. Cristina Marian, a înmânat premii tuturor echipajelor și profesorilor coordonatori. Manifestarea s-a închinat cu „Hora Unirii”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (118 poze), accesați Galeria foto:  Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:01:39 Ora de vară a Europei de Est