Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri

Marți, în premieră națională, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea

Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri

Senzațional, domnilor...! cum ar spune unii la Televiziunea poporului.
Marți dimineața (26 ianuarie 2010), niște copii de clasa a VII-a au „topit” flacoane de răcoritoare, la foc mic, în sala festivă, sub ochii scânteietori ai profesoarei lor, Daniela Duma, încântată de „isprava” bravilor săi ecologiști.

Imaginile v-au ajutat să aflați ce era „senzațional” în acțiunea elevilor din clasele a VII-a A și B. Ei au „topit” (au presat la cald) flacoane cu ajutorul a patru aparate primite de la o firmă din Ungaria, parteneră în cadrul proiectului național „Școli pentru un viitor verde”.
Elevii implicați în proiect au fost instruiți de către reprezentații firmei din Ungaria (dna Krall Peterne Timea, director cu proiectele noi) cum să preseze PET-urile cu ajutorul acestor aparate (cu adevărat... o premieră în România). Treaba i-a încântat pe toți. Cele două clase au intrat în concurs, care „topește” cele mai multe flacoane. La pauză, scorul era foarte strâns: 165 (a VII-a B) la 163 (a VII-a A). Scorul era înregistrat de reprezentanții celor două clase, Antonia Chiș și Andrada Farcaș. Iar doamna profesor Daniela Duma ne-a prezentat „marfa”: cele 163 de PET-uri presate de echipa verde (din a VII-a A). Abia dacă depășeau cu puțin jumătatea sacului...
Proiectul național „Școli pentru un viitor verde”
Pe 18 ianuarie, prof. Daniela Duma și Ioana Codrean, colege în cadrul catedrei de geografie – istorie, s-au înscris cu echipa verde a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea pe site-ul „Școli pentru un viitor verde.ro”, întrucât echipa demarase deja proiectul național „Școli pentru un viitor verde”, în parteneriat cu Apele Române și A.P.M Bihor.
„Prin acest proiect dorim sensibilizarea copiilor pentru protecția mediului; pașii sunt diverși: să învețe să se comporte ecologic, să nu mai distrugă atât..., precum și colectare și reciclare de materiale refolosibile. Tot a doua săptămână, vom avea acțiuni de anvergură”, ne-a declarat dna prof. Daniela Duma.
Anul trecut, echipa verde a Colegiului Național „Mihai Eminescu” (alcătuită din 50 de elevi din clasele de gimnaziu) a primit din partea Primăriei Oradea tricouri personalizate, inscripționate cu „Green Team” și cu numele liceului (pe spate). Tricourile sunt, într-un fel, o răsplată pentru nenumăratele acțiuni întreprinse de micii ecologiști eminescieni.
Din 8 februarie (după scurta vacanță intersemestrială), la nivelul colegiului, se va declanșa concursul între clase pentru a aduna cât mai multe PET-uri care apoi vor fi presate cu cele patru aparate închiriate de firma parteneră din Ungaria.   Ambalate în saci speciali (Termo Press) primiți din partea firmei, PET-urile presate vor fi expediate prin poștă. În funcție de cantitățile de PET-uri primite, firma îi va premia pe cei mai harnici cu o excursie de două zile în Ungaria. În țara vecină, în cadrul acestui proiect, s-au înscris peste 600 de școli, care, anul trecut, au adunat peste 16.000 de flacoane.
17 februarie – o zi fără hârtie
„Dacă în 8 februarie, se va declanșa concursul la nivel de școală, în 10 februarie, vor avea loc acțiuni de igienizare în jurul școlii, iar ziua de 17 februarie, dorim să fie „Ziua fără hârtie”. Vom pregăti în acest sens un material de sensibilizare audio-video. În acea zi ne propunem să nu folosim deloc hârtia la ore, recurgând doar la cretă și la aparatele audio-video. Cu aceasta, vrem să atragem atenția asupra economisirii consumului de hârtie, și implicit, a tăierii copacilor”, a ținut să sublinieze prof. Daniela Duma.
Să mai spunem că toate acțiunile întreprinse de micii ecologiști (echipa verde) vor fi consemnate într-un jurnal verde (în format electronic)...
Aparatul de presat flacoane nu se comercializează... încă!
În Ungaria, acțiunea de presare (la cald) a PET-uri cu ajutorul aparatului inventat de Simon Lajos (directorul și proprietarul firmei Budafilter 94 Kft) a început în 2004, după cum aveam să aflăm de la Bajko Istvan, reprezentantul în Oradea al firmei din Ungaria.
„Aparatele acestea cu două șine sunt destinate școlilor și administrației locale. Pentru populație, aparatele sunt doar cu o singură șină. Dar ele nu se comercializeză încă prin magazine. Aceste patru aparate vor fi închiriate Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea până în luna mai, ca un experiment pe piața românească.
Elevii le vor folosi pentru a presa flacoanele adunate. Astfel, mormane de flacoane vor fi ambalate doar în câțiva saci speciali, inscripționați, care vor fi expediați prin poștă pe adresa firmei din Ungaria. Și sacii sunt confecționați tot din materiale reciclabile. Ajunse la sediul firmei, flacoanele presate vor fi selectate pe culori și vor intra în aparatele de reciclare”, după cum ne-a explicat Bajko Istvan.
Așadar, la această oră, în România, nu se găsesc aparate de presat PET-uri, decât cele patru, aflate în custodia celor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (104 poze), accesați Galeria foto: Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:57:15 Ora de vară a Europei de Est