Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Nu fi violent! Fii tolerant!”

„Fără violență! Să trăim în armonie!”

„Nu fi violent! Fii tolerant!”

Îndemnuri de acest gen au fost scrise pe pancarte și rostite, miercuri (27 ianuarie 2010), de către elevii a patru clase de la Școala nr. 11 din Oradea (clasele I D, II A, III E și IV C, îndrumați de înv. inst. Cornelia Șil, Angela Nuță, Olimpia Tăutu și Domnica Popa), în cadrul proiectului național „Dincolo de curriculum”.

„Să exmatriculăm violența... în coșul de gunoi al Orășelului copiilor!”
„Prin această nouă acțiune, dorim să exmatriculăm violența din școală, în coșul de gunoi al Orășelului copiilor”, cum plastic s-a exprimat înv. Domnica Popa, unul dintre dascălii prezenți la manifestare. „Simbolul acțiunii noastre este o floare, zâmbind copiilor, pe ale cărei petale, copiii vor așeza cuvinte pe care le consideră potrivite pentru a exprima mesajul lor de antiviolență...”, a continuat învățătoarea clasei a IV-a C, Domnica Popa.
Cu mic cu mare, elevii și-au propus să spună cu voce tare tot ceea ce au de spus, în cadrul unui marș, cu pancarte, lozinci și baloane colorate, pe traseu de la școală până în Orășelul copiilor, avându-i alături pe prietenii și partenerii lor de proiect, polițiștii compartimentului de proximitate (agenții-șefi principali Florian Bogole și Marius Vasi, agenții-șefi Sorin Secară și Petru Mocanu), precum și un grup de elevi de la C.S.E.I. nr. 2 (îndrumați de înv. Ileana Andrica și Ana Marc). Ajunși în Orășelul copiilor, în fața pavilionului, la comandă, toți copiii au lăsat să le scape din mâini baloanele colorate (umplute cu heliu) pe care scriseseră mesajele lor de antiviolență.
„Povestea unui copil cuminte!”
Sus, în pavilion, în sala mare de conferințe, copiii s-au organizat pe clase, în jurul măsuțelor de lucru. Agenții-șefi principali, Florian Bogole și Marius Vasi, i-au provocat pe copii la un dialog pe teme de prevenire și combatere a violenței, iar elevii le-au răspuns prompt, la „obiect” și la subiect.
„Încercăm să tragem un nou semnal de alarmă cu privire la actele de violență. Să sperăm că celor care le este adresat să fie sensibilizați, astfel încât violența să fie redusă la minimum. Am încercat să le implementăm câteva măsuri educative, să nu cadă victime ale violenței fizice și verbale, iar ei ne-au răsplătit pe deplin”, ne-a declarat Marius Vasi.
Polițiștii le-au prezentat în power point „Povestea unui copil cuminte”, citită și comentată de inst. Angela Nuță. Povestea a continuat cu prezentarea rezultatelor obținute de dascălii Școlii nr. 11 în urma aplicării chestionarelor (în cadrul proiectului național aflat în cel de-al doilea an de derulare). La nivel național, la proiectul „Dincolo de curriculum”, au participat peste 5.000 de elevi și peste 200 de cadre didactice, din circa 150 de școli, fiind chestionați 1.215 elevi.
Acțiunea de miercuri este cea de-a treia din cadrul celei de-a doua ediții și prima din 2010. Echipa de proiect se arată mulțumită de impact și de rezultatele care nu întârzie să apară în implementarea proiectului.
Cu florile prieteniei pe măsuțe, cu petalele lor zâmbitoare, pline de iubire, prietenie, toleranță, înțelegere..., copiii au intonat în cor cântecul „Prieteni”... în mai multe limbi. În acest mod s-a finalizat acțiunea lor de miercuri, în Orășelul copiilor, exmatriculând și aruncând la coș violența. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (108 poze), accesați Galeria foto: „Nu fi violent! Fii tolerant!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:02:55 Ora de vară a Europei de Est