Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Concursul național „Copiii și drepturile lor”

Vineri și sâmbătă, la Oradea

Concursul național „Copiii și drepturile lor”

Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea găzduiește, vineri și sâmbătă, Concursul național „Copiii și drepturile lor”, parte integrantă a proiectului educativ național „Copiii și drepturile lor”, inițiat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.
Concursul este organizat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, precum și Direcția de Muncă, Solidaritate Socială și Familie Bihor.
La etapa finală, s-au prezentat echipaje reprezentând 12 județe (Alba, Arad, Bistrița-Năsăud, Bihor, Brăila, Călărași, Cluj, Constanța, Dolj, Satu Mare, Sălaj și Suceava).

 Prima zi de concurs
După deschiderea festivă, organizatorii au oferit participanților flori, multe flori – „Florile Bihorului”, așa se cheamă Ansamblul de dansuri populare al Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, ansamblu multilaureat național și internațional, instruit tot de o floare a Bihorului, instructor-coregraf Florica Negrău. Frumosul moment artistic a alungat emoțiile participanților, gata să se avânte în luptă. Fără prea multe festivisme și indicații prețioase, inspectorul școlar Florin Negruțiu, reprezentant al echipei de proiect și moderator al manifestării, a dat startul. Pentru început, echipajele au avut de răspuns în scris întrebărilor cuprinse într-un test teoretic axat pe cunoașterea legislației din bibliografia indicată (Legea nr. 272/2004 privind protecția drepturilor copiilor, Legea nr. 217/2003, și Convenția Națiunilor Unite cu privire la drepturile  copilului). Au urmat interpretarea unor studii de caz prezentate pe fișe și a unor fapte de viață surprinse pe pelicula unui film, și compunerea unor imagini sugestive din piesele unui puzzle.
În afara concursului, au avut loc prezentări în power point, în timp ce juriul pregătea primele rezultate parțiale, după cele comunicate privind materialele de promovare elaborate acasă și trimise pe adresa organizatorilor: creație publicitară (afiș și pliant), creație literară (eseu) și creație foto (cinci imagini inspirate din tematica  proiectului). Din start, reprezentanții județelor Alba și Cluj pornesc cu un punctaj inferior pentru lipsa materialelor de promovare. Fetele de la Cluj susțin că nu au primit regulamentul de concurs (nici ei, dar nici cei de la Alba).
Sâmbătă, concurs,  activități recreative …
Sâmbătă, în cea de-a doua zi a competiției, au fost programate: vizitarea unui centru de asistență pentru proba specială a etapei naționale: un studiu de caz realizat prin contact direct cu copii instituționalizați; activități recreative, premierea, și vizitarea orașului.
„Existăm! Ascultați-ne!”
Sună bine sloganul proiectului, iar obiectivele au în vedere, strict, câștigul direct pe care îl vor obține concurenții (și nu numai) la finele competiției (informarea copiilor cu privire la drepturile lor, cunoașterea instituțiilor locale și naționale care le promovează și apără drepturile, exprimarea creativă a mesajului care rezultă din prevederile legilor prin realizarea de materiale de promovare, implicarea factorilor responsabili în apărarea drepturilor copilului…).
Privind eficiența concursului și a proiectului prin prisma rezultatelor obținute, dl inspector Florin Negruțiu consideră misiunea încheiată cu bune rezultate, iar obiectivele realizate.
Participanții și câștigătorii
Echipa de proiect (alcătuită din profesorii inspectori Florin Negruțiu, Gyori Doina, Elisaveta Roșu și Georgeta Sadoveanu) poate fi încântată de succesul proiectului. Puțini se așteptau ca la etapa finală să participe atâtea echipaje. Merită să-i cunoașteți pe finaliștii competiției: Patricia Couți, Tamara Milea și Alexandra Mihali (echipajul județului Cluj, reprezentând Consiliul Elevilor Cluj-Napoca, însoțit de prof. Jana Trușcă), Mihail Sebastian Loghin, Elena Diana Dorneanu și Delia Gabriela Nistor (de la C.N. „Nicu Gane” din Fălticeni, județul Suceava, însoțit de prof. dr. Radion Palaghia), Patricia Popescu, Radu Dragomir și Teodor Spânu (C.N.Ec.”Gh.Chițu” din Craiova, județul Dolj, însoțit de prof. Alina Lăzeanu), Alexandra Silaghi, Kocsis Evelyn și Heidi Feher (Lic. T. German din Satu Mare, însoțit de prof. Bogdan Stana, și Georgina Drăghici), Doru Dîrjan, Giorgiana Farcaș și Andrada Chiș (Gr. Șc. „M. Viteazul” din Zalău, jud. Sălaj, însoțit de prof. Viorica Dascăl și Gabriela Rad), Ianto Alexandra, Geanina Cioara și Cristina Timiș (Lic. Ped. „Dimitrie Þichindeal” Arad, echipajul fiind însoțit de prof. Valeria Peștean și Florin Adrian Pavel), Andrei Sabin Faur, Mihaela Popa și Tudor Ponoran (de la C.N.”Horea, Cloșca și Crișan”din Alba Iulia, jud. Alba, însoțit de prof. Dumitru Moldovan), Andrei Rațiu, Egyed Evelin și Mihaela Sopotă (C.T. „Ioan Ciordaș” din Beiuș, jud. Bihor, însoțit de prof. Anca Tomuțiu), Ionel Miroi, Alina Elena Păturan și Adina Corina Ghețu (Gr. Șc. Arte și Meserii din Oltenița, jud. Călărași, însoțit de prof. Paul Robert Niculiță ), Dragoș Lucian, Casandra Chiper și Oana Vasiliu (C.N. „Gh. Munteanu Murgoci” din Brăila, însoțit de prof. Elena Preda), Gabriela Jianu, Ioana Grecu și Nicoleta Chioșea (Lic.T. „Decebal” din Constanța), Anca Buhai, Alexandra Rus și Cristian Făgărășan(echipajul Colegiului Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița, jud. Bistrița-Năsăud, însoțit de prof. Florina Sermeșan).
Clasament:
La finalul întrecerii, clasamentul celor 12 locuri arată astfel:
pe locul I, echipajul județului Suceava, urmat de cele din Călărași - loc.II, Brăila – loc.III, Arad – loc. IV (mențiune), Satu Mare – loc.V, Dolj – loc. VI, Bihor – loc. VII, Sălaj – loc. VIII, Constanța – loc. IX, Bistrița-Năsăud – loc. X, Cluj – loc. XI, și Alba – loc. XII. 
La secțiunile speciale s-au obținut următoarele premii:
Cel mai bun eseu - echipajul județului Suceava; Cel mai bun afiș – echipajul județului Satu Mare; Cel mai bun pliant - echipajul județului Călărași; Cele mai reușite fotografii – echipajul județului Bistrița-Năsăud. (Ovi DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Concursul național „Copiii și drepturile lor”).

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 12:07:31 Ora de vară a Europei de Est