Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul național „Copiii și drepturile lor”

Vineri și sâmbătă, la Oradea

Concursul național „Copiii și drepturile lor”

Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea găzduiește, vineri și sâmbătă, Concursul național „Copiii și drepturile lor”, parte integrantă a proiectului educativ național „Copiii și drepturile lor”, inițiat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.
Concursul este organizat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, precum și Direcția de Muncă, Solidaritate Socială și Familie Bihor.
La etapa finală, s-au prezentat echipaje reprezentând 12 județe (Alba, Arad, Bistrița-Năsăud, Bihor, Brăila, Călărași, Cluj, Constanța, Dolj, Satu Mare, Sălaj și Suceava).

 Prima zi de concurs
După deschiderea festivă, organizatorii au oferit participanților flori, multe flori – „Florile Bihorului”, așa se cheamă Ansamblul de dansuri populare al Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, ansamblu multilaureat național și internațional, instruit tot de o floare a Bihorului, instructor-coregraf Florica Negrău. Frumosul moment artistic a alungat emoțiile participanților, gata să se avânte în luptă. Fără prea multe festivisme și indicații prețioase, inspectorul școlar Florin Negruțiu, reprezentant al echipei de proiect și moderator al manifestării, a dat startul. Pentru început, echipajele au avut de răspuns în scris întrebărilor cuprinse într-un test teoretic axat pe cunoașterea legislației din bibliografia indicată (Legea nr. 272/2004 privind protecția drepturilor copiilor, Legea nr. 217/2003, și Convenția Națiunilor Unite cu privire la drepturile  copilului). Au urmat interpretarea unor studii de caz prezentate pe fișe și a unor fapte de viață surprinse pe pelicula unui film, și compunerea unor imagini sugestive din piesele unui puzzle.
În afara concursului, au avut loc prezentări în power point, în timp ce juriul pregătea primele rezultate parțiale, după cele comunicate privind materialele de promovare elaborate acasă și trimise pe adresa organizatorilor: creație publicitară (afiș și pliant), creație literară (eseu) și creație foto (cinci imagini inspirate din tematica  proiectului). Din start, reprezentanții județelor Alba și Cluj pornesc cu un punctaj inferior pentru lipsa materialelor de promovare. Fetele de la Cluj susțin că nu au primit regulamentul de concurs (nici ei, dar nici cei de la Alba).
Sâmbătă, concurs,  activități recreative …
Sâmbătă, în cea de-a doua zi a competiției, au fost programate: vizitarea unui centru de asistență pentru proba specială a etapei naționale: un studiu de caz realizat prin contact direct cu copii instituționalizați; activități recreative, premierea, și vizitarea orașului.
„Existăm! Ascultați-ne!”
Sună bine sloganul proiectului, iar obiectivele au în vedere, strict, câștigul direct pe care îl vor obține concurenții (și nu numai) la finele competiției (informarea copiilor cu privire la drepturile lor, cunoașterea instituțiilor locale și naționale care le promovează și apără drepturile, exprimarea creativă a mesajului care rezultă din prevederile legilor prin realizarea de materiale de promovare, implicarea factorilor responsabili în apărarea drepturilor copilului…).
Privind eficiența concursului și a proiectului prin prisma rezultatelor obținute, dl inspector Florin Negruțiu consideră misiunea încheiată cu bune rezultate, iar obiectivele realizate.
Participanții și câștigătorii
Echipa de proiect (alcătuită din profesorii inspectori Florin Negruțiu, Gyori Doina, Elisaveta Roșu și Georgeta Sadoveanu) poate fi încântată de succesul proiectului. Puțini se așteptau ca la etapa finală să participe atâtea echipaje. Merită să-i cunoașteți pe finaliștii competiției: Patricia Couți, Tamara Milea și Alexandra Mihali (echipajul județului Cluj, reprezentând Consiliul Elevilor Cluj-Napoca, însoțit de prof. Jana Trușcă), Mihail Sebastian Loghin, Elena Diana Dorneanu și Delia Gabriela Nistor (de la C.N. „Nicu Gane” din Fălticeni, județul Suceava, însoțit de prof. dr. Radion Palaghia), Patricia Popescu, Radu Dragomir și Teodor Spânu (C.N.Ec.”Gh.Chițu” din Craiova, județul Dolj, însoțit de prof. Alina Lăzeanu), Alexandra Silaghi, Kocsis Evelyn și Heidi Feher (Lic. T. German din Satu Mare, însoțit de prof. Bogdan Stana, și Georgina Drăghici), Doru Dîrjan, Giorgiana Farcaș și Andrada Chiș (Gr. Șc. „M. Viteazul” din Zalău, jud. Sălaj, însoțit de prof. Viorica Dascăl și Gabriela Rad), Ianto Alexandra, Geanina Cioara și Cristina Timiș (Lic. Ped. „Dimitrie Þichindeal” Arad, echipajul fiind însoțit de prof. Valeria Peștean și Florin Adrian Pavel), Andrei Sabin Faur, Mihaela Popa și Tudor Ponoran (de la C.N.”Horea, Cloșca și Crișan”din Alba Iulia, jud. Alba, însoțit de prof. Dumitru Moldovan), Andrei Rațiu, Egyed Evelin și Mihaela Sopotă (C.T. „Ioan Ciordaș” din Beiuș, jud. Bihor, însoțit de prof. Anca Tomuțiu), Ionel Miroi, Alina Elena Păturan și Adina Corina Ghețu (Gr. Șc. Arte și Meserii din Oltenița, jud. Călărași, însoțit de prof. Paul Robert Niculiță ), Dragoș Lucian, Casandra Chiper și Oana Vasiliu (C.N. „Gh. Munteanu Murgoci” din Brăila, însoțit de prof. Elena Preda), Gabriela Jianu, Ioana Grecu și Nicoleta Chioșea (Lic.T. „Decebal” din Constanța), Anca Buhai, Alexandra Rus și Cristian Făgărășan(echipajul Colegiului Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița, jud. Bistrița-Năsăud, însoțit de prof. Florina Sermeșan).
Clasament:
La finalul întrecerii, clasamentul celor 12 locuri arată astfel:
pe locul I, echipajul județului Suceava, urmat de cele din Călărași - loc.II, Brăila – loc.III, Arad – loc. IV (mențiune), Satu Mare – loc.V, Dolj – loc. VI, Bihor – loc. VII, Sălaj – loc. VIII, Constanța – loc. IX, Bistrița-Năsăud – loc. X, Cluj – loc. XI, și Alba – loc. XII. 
La secțiunile speciale s-au obținut următoarele premii:
Cel mai bun eseu - echipajul județului Suceava; Cel mai bun afiș – echipajul județului Satu Mare; Cel mai bun pliant - echipajul județului Călărași; Cele mai reușite fotografii – echipajul județului Bistrița-Năsăud. (Ovi DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Concursul național „Copiii și drepturile lor”).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:16:37 Ora de vară a Europei de Est