Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Reinventarea școlii românești de inginerie

Întreprinderea virtuală te pregătește pentru viitor

Reinventarea școlii românești de inginerie

București, 27 ianuarie 2010.
Universitatea din Oradea, împreună cu ADA – liderul în implementări PLM (PLM - managementul ciclului de viață al produsului) în România – și cu șase dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a lansat proiectul PLM-Adaptor care susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane euro, cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiectul PLM-Adaptor
PLM-Adaptor se desfășoară pe durata a 31 de luni, cu finalizare în 2012, și are ca scop principal creșterea aptitudinilor de muncă pentru 700 de studenți aflați în situația de tranziție de la universitate la viața activă, printr-o adaptare a cunoștințelor la necesitățile mediului de afaceri, care va duce la îmbunătățirea inserției acestora pe piața muncii în regiunile Nord-Est, Sud-Est, Nord-Vest și Vest.
Acest proiect promovează parteneriatul între instituțiile de învățământ superior și firmele din industrie, prin corelarea sistemul de educație și formare profesională cu dinamica pieței muncii. Pentru a răspunde cât mai bine cerințelor de pe piața muncii din industrie, în prima fază a proiectului se va realiza o cercetare calitativă și cantitativă a nevoilor din industrie și se va construi profilul ideal al noului angajat pentru corelarea pregătirii cu așteptările angajatorilor.
Parteneri
Alături de Universitatea din Oradea, mai sunt implicate în dezvoltarea și aplicarea unor metode inovative de învățare interactivă de bune practici din industrie alte șase instituții de învățământ superior: Universitatea din Bacău, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați – Facultatea de Inginerie din Brăila, Universitatea Maritimă din Constanța, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea din Petroșani, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava.
ADA – liderul în implementări PLM în România
ADA este compania care a propus proiectul PLM-Adaptor. ADA oferă soluții complete pentru Product Lifecycle Management, destinate fiecărei faze a ciclului de viață al produsului și care susțin procese cheie pe întreaga durată a acestuia. Soluțiile și serviciile complete CAD/CAM/CAE/PDM sunt destinate companiilor care activează în industrie și în domeniul serviciilor de inginerie.
Cursurile
Prin intermediul cursurilor ținute de experții PLM din cadrul fiecărei universități, studenții vor avea posibilitatea să simuleze în întreprinderea virtuală conceptele de dezvoltare digitală a produselor și proceselor, așa cum sunt folosite în prezent în cele mai moderne companii. Cursurile sunt împărțite în patru module care acoperă toate etapele din ciclul de viață al produsului: concepția și proiectarea produselor, simularea și analiza folosind prototipul virtual, realizarea fabricației digitale a produselor folosind prototipul virtual și integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs. Pentru fiecare modul în parte se va elabora un manual de specialitate care va fi folosit ca suport de curs de cei 700 de studenți.
Pe parcursul celor 31 de luni vor fi organizate 14 evenimente locale „Bursa locurilor de muncă”, unde vor fi invitate atât firmele din industrie cât și studenții implicați în proiectul PLM-Adaptor.
Rezultate
Până la finalul proiectului, în 2012, PLM-Adaptor urmărește crearea premiselor necesare întreprinderilor românești de a se integra în spațiul economic și tehnologic al Uniunii Europene, scăderea migrației forței de muncă din zonele declarate defavorizate ale României și oferirea către industrie a 700 de viitori angajați la standarde europene.
Studenții din universitățile partenere se pot înscrie pe site-ul www.plmadaptor.ro.
Pentru mai multe informații despre acest proiect, contactați:
Laurențiu Nae, expert PR PLM-Adaptor (tel. 021/410 31 40; 0726/78 5.368; e-mail: laurentiu.nae@adacomputers.ro)
Olimpia Popoviciu

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:34 Ora standard a Europei de Est