Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

Ieri, la Grădinița nr. 48 din Oradea

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

La Grădinița nr. 48 din Oradea (structura Grădiniței nr. 34), a fost inaugurat, joi (4 februarie 2010), Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Este primul și singurul Centru de resurse pentru educație și dezvoltare din Oradea și cel de-al optulea din județul Bihor, după cele deschise la: Săcuieni, Aleșd și Valea lui Mihai, Ștei și Vașcău, Nucet și Salonta. La nivelul județului vor funcționa 10 astfel de centre. Celelalte două urmează să fie deschise la Beiuș și Marghita.
Centrate pe nevoile, interesele și potențialul copiilor preșcolari, aceste centre urmăresc îmbunătățirea calității infrastructurii sistemului de educație preșcolară, dezvoltarea serviciilor educaționale oferite de grădinițe prin perfecționarea competențelor personalului care lucrează în aceste unități de învățământ, dotarea acestora cu aparatură modernă de ultimă generație, crearea de servicii educaționale complementare grădiniței, toate pentru o educație de calitate, la standarde europene, așa după cum ne-a spus directorul Grădiniței nr. 34, prof. Cornelia Borz, expert C.R.E.D.  
La nivel național, vor funcționa 325 de centre (C.R.E.D.), adevărate centre pentru informarea și perfecționarea a 350.000 de educatoare, 2.500 de manageri și 15.000 de persoane (din cadrul personalului auxiliar), după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Voichița Vancu, celălalt expert C.R.E.D. al județului Bihor. Pentru crearea lor, Banca Europeană de Dezvoltare și Guvernul României au investit 105 milioane de euro. Numai într-un singur centru, aparatura modernă de ultimă generație și mobilierul aferent sunt estimate la 30.000 de lei noi. Dincolo de aceste cifre semnificative, dna Voichița Vancu s-a referit la toate cele trei componente, direcții ale rețelei de centre C.R.E.D. (reabilitarea infrastructurii unităților de învățământ, mai ales ale celor din mediul rural, multe fiind improprii desfășurării procesului de învățământ, iar altele retrocedate, îmbunătățirea și diversificarea serviciilor de educație oferite copiilor, perfecționarea cadrelor didactice și consilierea părinților). Așadar, beneficiari ai acestor centre vor fi, în egală măsură, copiii, dascălii, dar și părinții (făcându-se vorbire, în chip metaforic, despre „educarea părinților”).
Centrul va fi deservit de patru cadre didactice (în calitate de voluntari): inst. Tamara Nicolae și ed. Maria Meșter (de la Gr. nr. 48), prof. Violina Petruș (Gr. nr. 43) și prof. Anuța Boroș (directorul Gr. nr. 19, Episcopia Bihor).
Biroul centrului și cele două săli pentru cursuri și activități, cu toate dotările aferente (retroproiector cu LCD, laptop, combină muzicală, DVD, aparat de spiralat documente, cameră foto, xerox, imprimantă...) stau la dispoziția tuturor beneficiarilor: copii, educatoare și părinți, nu numai de la Grădinița nr. 34 (și structura sa - 48), ci și de la celelalte grădinițe din Oradea. Aici se pot organiza: cursuri de formare, parteneriate cu părinții, consilieri și serbări...
„Nimeni nu poate da decât ceea ce are”...
... iar noi dăm cu sufletul tot ce avem, se exprima prof. Ilie Crăciun, reprezentantul Inspectoratului Școlar, referindu-se la rolul, menirea dascălului (ca apostol al neamului), întâiul furnizor de servicii de instruire și educare, formator de caractere...
La manifestare, au mai onorat: Arina Moș, consilier al primarului Ilie Bolojan, agent-șef adjunct Teodor Terec, din cadrul Poliției de Proximitate, directori de grădinițe (Gr. nr. 19, 35, 37, 43, 45, 46, 52, 54 și 56: Anuța Boroș, Voichița Vancu, Mariana Dragoș, Rodica Ciocan, Eugenia Ciordaș, Rodica Ștef, Maria Nan, Eleonora Curtui și Dana Lukacs), psihologi (Alina Virginia Răcășan-Doboș, Lioara Bianca Buboiu), reprezentanți ai părinților (pr. Florin Ghiulai), educatoare și asistenți sociali, reprezentați ai presei.
„Visul prin cuvinte și fapte”   
La inaugurare a fost lansat și primul număr al revistei „Cred”, coordonat de inst. Tamara Nicolae.
„Aici la CRED, vom încerca să aducem  mai aproape visul prin cuvinte și fapte. Locul unde copilul să poată primi tot ce e mai bun pentru el este aici la CRED”, ne-a mărturisit inst. Tamara Nicolae. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:41:04 Ora standard a Europei de Est