Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Joi, la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, s-au acordat

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, joi (4 februarie 2010), „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, organizată de Facultatea de Științe Economice, în calitate de coordonator inter-regional.

Cu acest prilej, au fost acordate certificatele de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și diplome și premii autorilor planurilor de afaceri care au șanse reale de a se transforma în afaceri de succes.
În deschiderea evenimentului, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan – coordonator teritorial (și moderator al manifestării), prof. univ dr. Anca Otilia Dodescu – manager proiect, precum și invitații din prezidiu (Lucia Ana Pojoca – director executiv, Banca Transilvania Centrală Cluj – Napoca și expert Mihaela Secară – consilier de specialitate al Camerei de Comerț și Industrie Bihor) au felicitat absolvenții Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și câștigătorii concursului „Planul meu de afaceri”, derulat la nivel teritorial în perioada 4-31 ianuarie 2010.
Din cele 70 de planuri de afaceri elaborate în cadrul cursurilor Școlii antreprenoriale la nivelul centrului teritorial Oradea, Bihor (28 de către grupul țintă I, 27 – grupul țintă II și 15 – grupul țintă III), 60 au participat la concursul „Planul meu de afaceri”. În urma evaluării, cele mai bune planuri de afaceri au fost premiate. Diplomele și premiile au fost înmânate de conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan.
Din grupul țintă I (femei manager de IMM-uri care doresc să-și dezvolte afacerea), pe primele trei locuri s-au situat: Dăncescu Livia Sanda (cu „Îngrijirea și asistarea persoanelor în vârstă”) – premiul I, Bradea Sorina Cătălina („Dezvoltare firmă de resurse umane – recrutare-training”) – premiul II, Rotoiu Ioana Adriana (S.C. Arial & Partners – prestări servicii manageriale, de afaceri, juridice, contabile, financiare și fiscale) – premiul III.  
Din grupul țintă II (femei care doresc să-și inițieze propria afacere), pe primele trei locuri s-au clasat: Meluț Corina (S.C. Librăria Universitaria – librărie axată pe carte de specialitate) – premiul I, Popescu Rotoiu Claudia (Clinică privată) – premiul II, Sim Monica Ariana (Woodcraft – producție și vânzare tâmplărie, uși și ferestre din lemn stratificat și de parchet masiv și din lemn) – premiul III.  
Din grupul țintă III (formatoare ale cursurilor oferite gratuit în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei), cele trei premii au fost obținute de: Rugea Andreea Florina (S.C. Licudo SRL – livrări cumpărături la domiciliu) – premiul I, Szabo Simona (Firmă de consultanță în afaceri) – premiul II, Ungur Lavinia Teodora (S.C. ForEver Studio – servicii foto-video) – premiul III.  
Următoarea gală – în 5 martie
Premierea celor mai bune planuri de afaceri la nivel inter-regional (selectate și evaluate din toate cele șase centre teritoriale AntrES: Bihor, Timiș, Arad, Maramureș, Caraș-Severin și Satu Mare), va avea loc la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, programată pentru data de 5 martie 2010, tot la Universitatea din Oradea. La acest eveniment se vor înmâna premii în bani: premiul I (inter-regional) – 2.000 de lei; premiul II (inter-regional) – 1.700 de lei; premiul III (inter-regional) - 1.500 de lei; șase premii județene, câte un premiu de 1.000 de lei la nivelul fiecărui centru teritorial  AntrES. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:27:07 Ora de vară a Europei de Est