Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Joi, la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, s-au acordat

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, joi (4 februarie 2010), „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, organizată de Facultatea de Științe Economice, în calitate de coordonator inter-regional.

Cu acest prilej, au fost acordate certificatele de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și diplome și premii autorilor planurilor de afaceri care au șanse reale de a se transforma în afaceri de succes.
În deschiderea evenimentului, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan – coordonator teritorial (și moderator al manifestării), prof. univ dr. Anca Otilia Dodescu – manager proiect, precum și invitații din prezidiu (Lucia Ana Pojoca – director executiv, Banca Transilvania Centrală Cluj – Napoca și expert Mihaela Secară – consilier de specialitate al Camerei de Comerț și Industrie Bihor) au felicitat absolvenții Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și câștigătorii concursului „Planul meu de afaceri”, derulat la nivel teritorial în perioada 4-31 ianuarie 2010.
Din cele 70 de planuri de afaceri elaborate în cadrul cursurilor Școlii antreprenoriale la nivelul centrului teritorial Oradea, Bihor (28 de către grupul țintă I, 27 – grupul țintă II și 15 – grupul țintă III), 60 au participat la concursul „Planul meu de afaceri”. În urma evaluării, cele mai bune planuri de afaceri au fost premiate. Diplomele și premiile au fost înmânate de conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan.
Din grupul țintă I (femei manager de IMM-uri care doresc să-și dezvolte afacerea), pe primele trei locuri s-au situat: Dăncescu Livia Sanda (cu „Îngrijirea și asistarea persoanelor în vârstă”) – premiul I, Bradea Sorina Cătălina („Dezvoltare firmă de resurse umane – recrutare-training”) – premiul II, Rotoiu Ioana Adriana (S.C. Arial & Partners – prestări servicii manageriale, de afaceri, juridice, contabile, financiare și fiscale) – premiul III.  
Din grupul țintă II (femei care doresc să-și inițieze propria afacere), pe primele trei locuri s-au clasat: Meluț Corina (S.C. Librăria Universitaria – librărie axată pe carte de specialitate) – premiul I, Popescu Rotoiu Claudia (Clinică privată) – premiul II, Sim Monica Ariana (Woodcraft – producție și vânzare tâmplărie, uși și ferestre din lemn stratificat și de parchet masiv și din lemn) – premiul III.  
Din grupul țintă III (formatoare ale cursurilor oferite gratuit în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei), cele trei premii au fost obținute de: Rugea Andreea Florina (S.C. Licudo SRL – livrări cumpărături la domiciliu) – premiul I, Szabo Simona (Firmă de consultanță în afaceri) – premiul II, Ungur Lavinia Teodora (S.C. ForEver Studio – servicii foto-video) – premiul III.  
Următoarea gală – în 5 martie
Premierea celor mai bune planuri de afaceri la nivel inter-regional (selectate și evaluate din toate cele șase centre teritoriale AntrES: Bihor, Timiș, Arad, Maramureș, Caraș-Severin și Satu Mare), va avea loc la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, programată pentru data de 5 martie 2010, tot la Universitatea din Oradea. La acest eveniment se vor înmâna premii în bani: premiul I (inter-regional) – 2.000 de lei; premiul II (inter-regional) – 1.700 de lei; premiul III (inter-regional) - 1.500 de lei; șase premii județene, câte un premiu de 1.000 de lei la nivelul fiecărui centru teritorial  AntrES. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:24 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).