Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

„Diferiți și totuși la fel”

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a câștigat un proiect internațional în cadrul programului ACES, grație directorului școlii, dna prof. Vad Márta, care, în ultimii ani, a participat la reuniuni internaționale de proiect, în Suedia și Austria..

Timp de trei zile, între 20 și 22 ianuarie 2010, la școala din Biharia a avut loc o nouă reuniune de proiect, cu partenerii de la Școala „Karácsony Sándor” din Debrecen, în cadrul proiectului „Different but the same” (Diferiți și totuși la fel), proiect
finanțat de fundația Erste și Interkulturelles Zentrum din Viena.
„Astfel că 12 elevi și patru profesori au fost invitații noștri pentru trei zile la Biharia. Elevii au fost găzduiți la copii din Biharia”, după cum aveam să aflăm de la doamna director.
Democrația și „copacul democrației”
Activitățile din prima zi s-au ținut la Biharia. De dimineață, s-au desfășurat diferite jocuri prin care au fost evidențiate însușirile democrației, tema reuniunii de proiect de la Biharia. Mijloacele și metodele folosite au fost altele decât cele utilizate la orele de curs: dansul, cântecul și diferite jocuri situaționale.  La activități au participat atât cei 24 de elevi, membri ai echipelor de proiect din cele două școli, cât și profesorii. De la ora 12.00, s-a pornit într-un tur al comunei Biharia, cu opriri la bisericile din comună, la primărie și cimitir.
„În cadrul activităților desfășurate în după-masa acelei zile, s-a urmărit fixarea, consolidarea cunoștințelor însușite despre democrație, prin activități practice. Astfel, am umplut împreună cu musafirii noștri borcane cu diferite semințe. Prin aceasta, am dorit să explicăm însuși titlul  proiectului nostru - „Diferiți și totuși la fel”, după care proprietățile democrației, reținute de copii, au fost lipite, ca frunze pe copacul democrației. Seara am avut jocuri distractive în sala de sport, iar profesorii din Debrecen au fost invitați la o cină festivă de către colegii noștri”.
Excursii, vizite și bătaie cu zăpadă
A doua zi, s-a pornit într-o excursie, cu vizitarea cetății Biharia, unde a avut loc și o bătaie cu bulgări de zăpadă, vizitarea Casei memoriale „Frater Gyorgy” din Șimian, monumentele din Carei, biserica și mormintele din Căpâlna, Casa de naștere a poetului Ady Endre din satul lui Ady și muzeul satului din Galoșpetreu. La întoarcere, părinții copiilor din Biharia i-au așteptat la școală cu o cină caldă, după care elevii au continuat să lipească frunze noi pe copacul democrației (însușiri descoperite în acea zi). Seara s-a încheiat cu dansuri și jocuri, împreună cu părinții și cadrele didactice. Momentul final de mare succes a fost un karaoke îndelung aplaudat.
A treia zi, la Oradea și Cauaceu...
În cea de-a treia zi de reuniune, gazdele și-au propus să le prezinte partenerilor de proiect orașul Oradea. Vizita a început la șirul canonicilor și  biserica catolică din apropiere, au urmat o oprire la redacția ziarelor „Jurnal Bihorean” și „Bihari Napló”, iar la ora 11, au avut onoarea să fie primiți la Primăria Oradea...
După recepția de la primărie, excursioniștii și-au continuat periplul prin oraș. Au vizitat biserica Szent László, Biserica cu lună și Cetatea Oradea.
După-masă, au fost invitați la Cauaceu, la balul mascat al grădiniței și școlii din localitate, cu participarea întregii comunități...
Reuniunea s-a încheiat cu o cină, la care s-a făcut bilanțul celor trei zile și s-au stabilit activitățile viitoare.
„La organizarea, pregătirea și reușita tuturor activităților, i-am avut alături pe bunii mei colegi: Popovici Magdolna – director adjunct, prof. Mock Julianna, Bondár Piroska, Szabó Gergõ, Zsugán Gyula, Juhász Erzsike, Varkucs Róbert..., cărora doresc să le mulțumesc și pe această cale pentru tot sprijinul și dăruirea cu care s-au implicat în buna pregătire și desfășurare a tuturor activităților”, a conchis doamna director, Vad Márta. (Ovidiu DAN)
P.S Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:35:20 Ora standard a Europei de Est