Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au sărbătorit 400 de zile de școală

Elevii clasei a III-a B, step by step, de la Șc. „Andrei Mureșanu”

Au sărbătorit 400 de zile de școală

La ciclul primar, la alternativa step by step, se obișnuiește ca mereu să se sărbătorească ceva, iar la un anumit interval, sărbătorile sunt marcate în mod special, așa cum s-a întâmplat la împlinirea a 10, 50, 100, 200 și 300 de zile de școală. Elevii clasei a III-a B, step by step (îndrumați de inst. Veronica Isdrăilă și Elena Iacob), au sărbătorit, marți (9 februarie 2010), 400 de zile de școală.

La eveniment, au participat „toți membrii echipei”, cum le place doamnelor învățătoare (institutoare) să spună, prin echipă înțelegându-se întreaga familie a clasei, alcătuită din toți elevii clasei, cei doi dascăli îndrumători, precum și părinții elevilor.
„Se spune că este un om bun cel care dă și celorlalți din ce are el”
„În cadrul întâlnirii de dimineață, mesajul a fost transmis prin intermediul Scrisorii primite din partea ursulețului Tedi – mascota clasei: Să împărtășim și celor din jur din lumina cunoașterii. Dăruind și altora din învățătura noastră, vom fi mai buni”, ține să sublinieze dna inst. Veronica Isdrăilă.
Pentru frumusețea mesajului, vom cita din Scrisoarea lui Tedi:
„Se spune că este un om bun cel care dă și celorlalți din ce are el.
Timp de 400 de zile am observat cum lumina cunoașterii pătrunde în ochii, sufletul și mintea voastră. Aș vrea, cu această ocazie, să dăruiți și celor din jur o rază din această lumină. În acest fel vom fi cu toții mai buni.
Vă doresc o zi minunată!
 Tedi”
Partida curioșilor, colecțiile și „Caii” – studiul tematic
Unul câte unul, în fața calculatorului, cu o singură mutare, au avut o partidă de șah cu maestrul – calculatorul. Apoi, alegând câte o întrebare din oul Kinder, au „depănat” curiozități despre cai.
În cele 400 de zile de școală, fiecare avea să adauge noi și noi piese în colecția sa de 400 de obiecte (preferate): timbre, nasturi, șervețele, cartonașe, colaje din enciclopedia cu animale... Iar acum era momentul să-și prezinte „opera”.
Activitatea cu greutate a zilei a fost, însă, studiul tematic – „Caii”, studiu care s-a derulat în mai multe zile de joi, iar acum era fixată evaluarea cunoștințelor pe baza produselor finale:  o cărticică, un album, un calendar... portofolii individuale, asezonate cu prezentări în power point și câteva filmulețe. Tema evenimentului (marcarea celor 400 de zile de școală) fusese stabilită la sfârșitul clasei a II-a, cu ocazia ieșirii la herghelia de la Băile Felix și după ce o colegă de-a lor (Mădălina Lucaci) a participat la o tabără de călărie la Beclean...
În cadrul studiului tematic, fiecare avea să documenteze și să trateze  tema („Caii”) potrivit sarcinilor stabilite (asumate): Când a fost domesticit calul, evoluție, rase pure de cai, calul – pe tabla de șah și jocul de șah (ca sport al minții), pictorul cailor – George Stubbs, caii năzdrăvani, tramvaiul cu cai, muzeul viu al calului (la Chantilly – în Franța)...
Cavalerii și frumoasele domnițe
Așadar, la prezentarea produselor (portofoliilor) în fața clasei, fiecare avea pregătită „felia” sa. Unii au ținut să se prezinte într-o ținută aparte, costumați special... în cavaleri ori ca niște distinse domnițe la o partidă de călărie. Tonul l-a dat domnița Mădălina, care avea ce povesti și arăta din tabăra de călărie de la Beclean. La prezentarea sa a asistat și directorul școlii, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdeli, care s-a arătat impresionat de toate câte a aflat din relatarea Mădălinei. Un băiețel avea să ne impresioneze la finalul prezentării sale cu dramatizarea fabulei „Calul și catârul”, dovedindu-se un maestru păpușar în mânuirea marionetei, dar și un neîntrecut actor în prezentarea fabulei.
Sărbătoarea a continuat cu un concurs de șah la nivel de clasă, la care au participat toți elevii, dar și părinții, în postură de arbitri. La final, ultimul cuvânt l-au avut părinții, care le-au pregătit sărbătoriților un moment dulce, primit cu aplauze și bucurie: tortul celor 400 de zile.
Una peste alta, evenimentul s-a constituit într-o frumoasă și plăcută surpriză și pentru învățătoarele clasei (inst. Elena Iacob și Veronica Isdrăilă), care s-au declarat mulțumite de atitudinea, prestația și interesul elevilor, dar și de reacția părinților.
„Pot să spun că a fost o zi minunată, iar amintirea acestei zile îi va îmbogăți, cu siguranță, pe fiecare”, a conchis inst. Veronica Isdrăilă. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au sărbătorit 400 de zile de școală.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:19:04 Ora de vară a Europei de Est