Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Balul balurilor - etapa a IV-a

Vineri, 23 februarie,

Balul balurilor - etapa a IV-a

Vineri, 23 februarie, în cea de-a IV-a etapă a Balului balurilor, s-au întrecut câștigătorii balurilor bobocilor de la Colegiul Tehnic "Transilvania", Liceul Teoretic "Aurel Lazăr" și Liceul de Artă. Pentru semifinala și finala competiției (din 16 și 23 martie), juriul i-a desemnat pe lăzăriști (Cristina Mihiș-Alexandru Soporan, care s-au clasat pe locul II), și pe cei de la Colegiul Tehnic „Transilvania” (Georgiana Gabor-Claudiu Manciu) – câștigătorii balului.

Altă mărie, dar cu aceeași pălărie

Mihai Dacin, prezentatorul manifestării, s-a consolat cu ideea că probele din etapa a III-a sunt destul de interesante, și cu priză la public, așa că nu și-a mai bătut capul să le schimbe. Prin urmare, am avut trasul sforii, proba de dans pe diferite ritmuri, proba ”limbo”, „roaba” cu împingerea mingii de baschet cu capul în poartă, și slalom printre „jaloane”, contra cronometru, cu mingea de baschet fixată între tâmplele partenerilor.

De la „Mouline Rouge” la „Cornulețul cu lapte”

Condimentele balului au fost, la această etapă, momentele artistice, fiecare echipă încercând să fie la înălțime, să impresioneze și să câștige cât mai multe puncte. În tabăra artiștilor, s-au făcut remarcate manechinele cu prezentarea de modă, în ținute provocatoare, precum și băieții travestiți, în parodia ”Mouline Rouge” (avându-l ca instructor și regizor pe Emil Rengle, fost Mister boboc al liceului; tot Emil este și instructorul trupei de dans, dar și dansator).
Lăzăriștii au dansat „în bloc”, după o coregrafie semnată de Simina și Marina Poinar, și Alexandra Cotuna; cel de-al doilea moment a fost pus în scenă de Cătălin Bejan, cu concursul nemijlocit al celor doi boboci („supărați”).
Pentru traducerea reacțiilor celor doi „îndrăgostiți” s-au folosit pancarte...
Marea surpriză a serii a venit de la artiștii Colegiului Tehnic „Transilvania”, care au evoluat peste așteptări, fie că ne referim la trupele reunite de dans „Tzunamy-In Flame” (cu Sorina și Tony - instructori, și Heny, Laura, Fana, Andreea, Edit, Alina, Mugurel, George, Mihaela, Ony, Roxana, Denisa și Paula - dansatori), fie că e vorba de „Cornulețul cu lapte” (Antonio, Mugurel, Sorina, Fana, Denisa și George).
„Succesul vine după muncă multă, voință și dăruire din partea tuturor. Am fost o echipă disciplinată și am demonstrat tot ceea ce știm, iar rezultatele nu au contenit să apară. Sperăm ca și în finală, să le oferim adversarilor surprize-surprize”, ne declară Tony.

„Transilvania” pe locul I, „Lazărul”, pe II

De la masa juriului, Darius Domocoș, Corina Ferenț, Marius Zah și Marius Demeter au văzut în felul lor evoluția concurenților și a artiștilor, și au jurizat în consecință. Pe locul I s-a situat perechea de la C.T. „Transilvania” (Georgiana Gabor și Claudiu Manciu), urmați de reprezentanții lăzăriștilor (Cristina Mihiș și Alexandru Soporan) – pe II, și artiștii (Csompo Edina-Patrick Negrean) - pe III.
Invitații serii au fost aceiași campioni naționali la dans hip-hop, membrii trupei „Bizar” (instr. Darius Domocoș), care ne-au încântat și la toate etapele anterioare.
Vineri, în cea de-a V-a etapă a Balului balurilor, se vor întâlni reprezentanții Grupului Școlar Sanitar „V. Voiculescu”, Colegiului Național „E. Gojdu” și Colegiului Național „M. Eminescu” - secția maghiară. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:55:23 Ora de vară a Europei de Est