Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Magicienii Școlii „George Coșbuc” din Oradea

Vineri, pe scena Palatului

Magicienii Școlii „George Coșbuc” din Oradea

Elevii clasei a IV-a step by step de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” din Oradea au prezentat, vineri, pe scena Palatului Copiilor și Elevilor, un „număr de magie”, pentru a le demonstra părinților, dar și celor două învățătoare, inst. Maria Câmpean și Anca Bogdan, cât sunt ei de grozavi la absolvirea ciclului primar.

A nu se crede însă că teribilii copii de la „Coșbuc” au dărâmat ziduri, au întors cursul Crișului Repede, sau au spart vreo bancă, Doamne ferește!
Dar, parcă acum, se văd roadele sistemului step by step, care le-a dat mai multă independență, atât în manifestare și exprimare, cât și în gândire. Dialogând, zilnic, mult mai mult, acum, în postura de actori, ei se simțeau ca de obicei, un subiect, dar și „obiect” al propriei sale formări. Câtă naturalețe și nonșalanță, spontaneitate, sinceritate și imaginație!
În fața scenei, cele două dăscălițe erau pur și simplu spectatoare ca noi toți. Multe dintre punctele programului, și ele le vizionau în premieră!
Artiștii au fost totali, atât la scenete, cât și la dans, recitat și cântat.
Ani de succese!
„Iată-ne ajunși în ziua care încheie cei patru ani pe care i-am petrecut împreună, ani de muncă, de efort, de succese, de bucurii…
Am crescut, am muncit, am greșit, dar din greșeli am învățat cu toții, spunea Diana Bălăian.
Vă mai amintiți?
Frunze ruginii se pregăteau să țeasă covorul toamnei”…
Diana doar a pregătit terenul pentru Andreea Cocis și colegii care au făcut o „repetiție pentru concert”, de Mozart, și pentru o poezie-declarație neașteptată, din partea lui Sergiu Ile. Iar ursitoarea Denisa Vlad abia aștepta să prindă un moment să se afirme. Sceneta „Făt-Frumos când era mic” i-a întins covorul roșu. Vlad Popa și Darius Ardelean ne-au demonstrat faptul că hip-hop-ul și break-dance-ul nu au limite de vârstă. Două bune colege de bancă, Diana Bălăian și Mădălina Tripon, fac caz , și haz de necaz, dar se liniștesc repede. Hanga Boroș  e cu dansul modern. S-a văzut. Teodora Beke e sportivă talentată, dar parcă numai la sport se pricepe Teo? Sceneta „Un pedagog de școală nouă” ni-l redă în lumina sa adevărată pe regizorul, scenaristul și actorul Flaviu Samarghitan, de factură matematician. Înainte să-și intre în mână fetele cu un dans tematic, doi magicieni vestiți, Ricardo Balint și Vlad Matiuț, reușesc să ne oprească respirația cu trucurile lor ALA-BALA-PORTOCALA!
Clipa magică a despărțirii a sosit. Montajul lacrimogen tocmai asta și-a propus: să sensibilizeze până la lacrimi. Colegi-colegi, după patru ani au devenit prieteni, iar cântecul și jocul în cerc, la fel ca în clasa întâi, a fost un fel de cântec de lebădă.
Superbi copii, alături de niște învățătoare model!
Felicitări! Iar diplomele personalizate să știți că vă vin ca o mănușă, vă spun eu! (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Magicienii Școlii „George Coșbuc” din Oradea).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:04:24 Ora standard a Europei de Est