Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

Elevii clasei a II-a A de la Școala nr. 16 din Oradea

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

În cadrul proiectului educațional național „Kalokagathia”, Școala nr.16 din Oradea se numără printre școlile gimnaziale fruntașe datorită echipajelor claselor I și a II-a care participă cu succes la acest proiect, alături de zece echipaje din tot atâtea unități pilot din învățământul preșcolar și încă zece școli gimnaziale. Echipajul clasei a II-a A (înv. Veturia Nica) s-a situat de două ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere.

În 2 noiembrie 2006, a fost lansat și la Oradea proiectul educațional național „Kalokagathia”, după ce fusese implementat, în mai-iunie, în șapte județe resursă și municipiul București. La primele două activități ale proiectului, desfășurate în decembrie 2006 și ianuarie 2007, respectiv, la Festivalul „Armonie și mișcare”, și la activitatea intitulată „Să creștem frumoși și sănătoși”, clasa învățătoarei Veturia Nica a participat cu formația de majorete, alcătuită din: Andreea Bălălai, Denisa Corb, Florela Coșuțiu, Flavia Crainic, Rebeca Jureschi, Natalia Marinău, Ștefania Panc, Marina Pirtea, Iulia Pop, Andreea Pontoș, Oana Sîncelean și Cristina Trifa. Cea de-a treia activitate, un concurs de orientare turistică, intitulat „Învățăm să ne orientăm”, s-a derulat în 23 mai, în pădurea de la Băile Felix, unde echipajul Școlii nr.16,  format din Ștefania Panc și Cristian Ciolpan, din clasa a II-a, Kis Vanesa și Diana Fodor, din clasa I (inst. Otilia Luca), s-a clasat pe primul loc. La activitatea finală, desfășurată în această lună la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”,  de la nivelul clasei a II-a A, au participat două echipaje. Primul, format din: Oana Sîncelean, Florela Coșuțiu, Marina Pirtea, Rebeca Jureschi, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Cristian Ciolpan, Andrei Puticiu, Iulia Pop Andreea Băbălai, Ștefania Panc și Andreea Pontoș, a prezentat un complex de exerciții de dezvoltare fizică generală, impresionând prin complexitate, corectitudinea  execuției și grație. La parcursul aplicativ, sextetul (Cristian Ciolpan, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Ștefania Panc, Rebeca Jureschi și Andreea Pontoș) s-a situat pe primul loc.
În afara proiectului, elevii învățătoarei Veturia Nica au putut fi întâlniți la nenumărate manifestări extracurriculare și de voluntariat, precum: serbările de 1 Decembrie, și de Crăciun, spectacolul festiv dat, tot de Crăciun, copiilor internați la Spitalul de Copii; „Un  mărțișor și pentru voi” – o activitate desfășurată tot la Spitalul de Copii, prilej cu care elevii clasei a II-a A au dăruit mărțișoare și jucării copiilor bolnavi internați; participare la serbarea școlii, de 1 Iunie; și nu în ultimul rând participare, cu trupa de majorete, la festivitatea de deschidere a Orășelului copiilor, la 1Iunie. Imaginea și palmaresul clasei  nu ar fi complete dacă nu am aminti și participările la concursurile școlare „Stil de viață sănătos” (cu patru desene), „Terra – planeta mea frumoasă” (cu cinci desene); „Cangurul” și concursul de limbă română, unde 18 elevi au obținut calificative „foarte bine” și „excelent”, precum și participarea cu bune rezultate la crosul „Cupa 1 Iunie”, unde patru elevi au obținut rezultate meritorii: Andreea Pontoș și Vlad Marcu – loc. V, Cristian Ciolpan – loc. IV, iar Ștefania Panc – locul II.
Cam aceasta este, în linii mari, clasa a II-a A a învățătoarei Veturia Nica, la sfârșitul anului școlar, 2006/2007, cu copii buni la toate. Calitățile lor de mari artiști aveau să le evidențieze și la ultima repriză distractivă a anului școlar, ținută în sala de clasă, în prezența membrilor comitetului de părinți, o reuniune de „familie”, cu dulciuri, băuturi răcoritoare și muzică. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (De două ori,  pe cea mai înaltă treaptă a podiumului).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:01:24 Ora standard a Europei de Est