Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea

Proiectul educațional „Mărțișorul salvator”

Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea

Vineri (26 februarie 2010), la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea a avut loc cea de-a treia ediție a Târgului de mărțișoare, o ediție specială, cu scop caritabil.

Ediția din acest an a Târgului de mărțișoare a fost organizată în baza proiectului educațional „Mărțișorul salvator”, derulat de Școala „Alexandru Roman” din Oradea, în parteneriat cu Grădinița nr. 22 (și structura acesteia, Grădinița
nr. 1), Casa Corpului Didactic Bihor și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”.
Cu mic cu mare, cu toții s-au mobilizat exemplar, atât în confecționarea de mărțișoare, cât și în valorificarea lor pentru a aduna cât mai mulți bani pentru Ionuț, un coleg de-al lor țintuit la pat (suferind de distrofie musculară), pentru achiziționarea unui nou scaun cu rotile.
Potrivit programului de activități cuprins în proiectul educațional „Mărțișorul salvator”, în perioada 15-26 februarie, în cadrul orelor de dirigenție și abilități practice, au avut loc activități de confecționat mărțișoare, după cum aveam să aflăm de la prof. Ecaterina Moga – directorul adjunct al școlii și coordonator de proiect. În 24 februarie, elevii clasei a IV-a A (îndrumați de înv. Diana Vidican) și a IV-a C (înv. Mihaela Cotro) au dus câte un mărțișor preșcolarilor de la Grădinița nr. 22 (din grupa mare, ed. Diana Michilie și grupa pregătitoare, prof. Simona Cata), precum și materialele necesare confecționării împreună de mărțișoare pentru mămici. La fel s-a întâmplat și a doua zi, când elevii învățătoarei Alina Vidican au dăruit câte un mărțișor preșcolarilor din grupa mare a Grădiniței nr. 1 (structura Grădiniței nr. 22), și au confecționat împreună cu preșcolarii îndrumați de inst. Dorina Ințe mărțișoare pentru mămici.
Vineri, preșcolarii au cumpărat mărțișoare și au făcut donații  Pentru preșcolarii Grădiniței nr. 22 (și Grădiniței nr.1), Târgul de mărțișoare de la Școala „Alexandru Roman” s-a deschis la ora 9.50, ei fiind primii cumpărători. Și au cumpărat serios, câte două-trei, ba chiar și mai multe, iar unii au făcut și donații, împreună cu educatoarele lor. Aruncând o privire pe lista doamnei director adjunct (Ecaterina Moga), aveam să reținem câteva nume: Iulia Mândru, Alexia Ioan, Simona Cata (ed.), Raul Albu, Bianca Cernea, Ionuț Avram, Andreea Bodiu, Cassandra Ionescu și Diana Michilie (ed.). Preșcolarii au venit în două serii, în jur de 50 și 20, însoțiți de prof. Simona Cata, ed. Diana Michilie și îngrijitoarea Anca Ilisie, respectiv, inst. Dorina Ințe și îngrijitoarea Mariana Ganea. Aliniați în ordinea claselor, reprezentanții școlarilor le-au prezentat oferta expusă pe panouri, îndemnându-i să cumpere. Pentru această ediție a târgului, fiecare clasă s-a străduit să confecționeze cât mai multe mărțișoare. În pauzele următoare, târgul a fost deschis pentru elevii și dascălii școlii. Câteva mărțișoare au fost selectate pentru a fi trimise și partenerilor de proiect (Casa Corpului Didactic Bihor și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”).
Coordonatorii de proiect (prof. Ecaterina Moga, înv. Diana Vidican și prof. Anamaria Ursan) și echipa de proiect (Alina Firtean, Lavinia și Mihaela Cotro, Gabriela Mal, Gheorghina Lemnian, Georgeta Iepure, ed. Liana Pășcuț, Simona Cata, Tamara Ciocan, Diana Michilie și Dorina Ințe), alături de întreg colectivul de dascăli și copii ai școlii și grădinițelor sunt bucuroși să știe că banii aducați din valorificarea acestor mărțișoare îi vor produce bucurie lui Ionuț de Mărțișor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:50:38 Ora de vară a Europei de Est