Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“Mărțișorul – simbol tradițional românesc“

Proiect multilateral Comenius “All Different – All Equal”

“Mărțișorul – simbol tradițional românesc“

În cadrul proiectului multilateral Comenius „All Different – All Equal”, elevii din ciclul primar (clasele I B, II A și D, III A, B, C, IV B și C) au participat joi, 25 februarie 2010, la activitatea „Mărțișorul – simbol tradițional românesc”.

Scopul activității a constat în conștientizarea copiilor de potențialul lor creativ prin dezvoltarea de abilități personale și prin dezvoltarea interesului în a afla despre existența diferitelor culturi și obiceiuri și nu în ultimul rând, despre sărbătorile specific românești.
Copiilor li s-a prezentat un material în power-point, prin intermediul căruia au aflat că mărțișorul este un obicei specific românesc. Luna martie poartă numele popular „Mărțișor”, nume de origine latină (martius). Calendarul roman considera data de 1 Martie prima zi din an, zi în care se celebra sărbătoarea „Matronalia”, serbarea zeului Marte, ocrotitor al câmpului și al turmelor, zeu care personifica renașterea naturii. Mărțișorul, simbolul primăverii, se confecționa în trecut din fire de cânepă sau lână, iar mai târziu din bumbac, fire albe și roșii, care se legau în formă de 8. De acest șnur se atașau monede din aur sau din argint sau fire de iarbă, muguri sau flori. Îmbinarea culorilor alb și roșu e tradițională. Se purta la nunți sau când se nășteau copii sau la hainele de înmormântare ale bătrânilor. Cele două culori simbolizează continuitatea vieții după moarte. Încă din vechime, mamele prindeau copiilor mărțișorul la gât, la mână sau la picior, obiceiul păstrându-se și astăzi în unele sate, pentru ca oamenii să fie feriți de rele și de boli. Există zone în care sunt împododite și casele cu șnur alb și roșu. După ce trece perioada mărțișorului, șnurul nu se aruncă, ci se pune într-un pom bătrân, ca să dea roade în acel an.
Tradiția mărțișorului a rămas încă nealterată, chiar dacă este comercializată la scară mare. Mamele și bunicile sunt păstrătorii tradiției, ele ajută copiii la confecționarea mărțișoarelor, ele le prind copiilor lor mărțișoare la piept, parcă însoțite și acum de gândul de a-și proteja odraslele. Copiii văd, simt, participă la continuarea tradiției, poartă mărțișoarele cu bucurie și cu mândrie. Mai mult, copiii participă ei înșiși la confecționarea mărțișoarelor, acordă tradiției un strop din timpul lor, lucrează, colaborează cu cei din jur, respectă munca lor și a celorlalți. Din această activitate toți au de câștigat.
Ineditul manifestării de joi a constat în faptul că elevii, ajutați de domnii  învățători: Păduraru Florica, Hadade Silvia, Roman Dorina, Goje Carmen, Ambrus Rozalia, Fekete Eva, Bocșe Alina și Traier Șandor, au lucrat în echipă, fără a fi închistați în tipare și modele. Au primit materiale variate și li s-a permis crearea oricărui model imaginat de către aceștia. Ceea ce a rezultat a fost cu totul deosebit, fiecare lucrare reușind să ne surprindă cu frumusețea ei și ingeniozitatea de care a dat dovadă creatorul său. Observăm în fiecare mărțișor pe care îl privim măiestria, creativitatea, ingeniozitatea, răbdarea, totodată dragostea și căldura prinse de copii în lucrările lor și aduse și de anotimpul optimismului, al credinței în mai bine.
Activitatea s-a finalizat cu expoziția de mărțișoare realizate de către copii. Fiecare elev și-a așezat lucrarea pe un panou, care a fost expus la intrarea în școală, pentru a fi admirat de un număr cât mai mare de persoane. Elevii au fost încântați să participe la o nouă activitate din cadrul Proiectului Comenius, o activitate care a urmărit și îmbunătățirea aspectelor vizând comunicarea, lucrul în echipă, interacțiunea dintre elevii din aceeași clasă sau din clase diferite, dar și dinamismul activităților derulate împreună cu elevii.
Panoul mărțișoarelor va deveni parte a calendarului pe anul viitor, unul dintre produsele finale ale proiectului Comenius. Multe dintre mărțișoare se vor îndrepta în aprilie spre Polonia, următoarea țară gazdă din proiect și vor fi înmânate colegilor din celelalte patru țări partenere.(Dorina Roman)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 05:27:14 Ora de vară a Europei de Est