Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Luni și marți, Limba și literatura română - oral

A început bacalaureatul 2007 !

Luni și marți, Limba și literatura română - oral

Ieri, în centrele de examen nr. 281 și 283, din municipiul Oradea, de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” și, respectiv, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, candidații intrau la proba orală, potrivit planificării întocmite, în ordine alfabetică. La ieșire, erau intervievați despre subiectele tratate și nota obținută.

La Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, aveam să cunoaștem cei dintâi candidați fericiți, care obținuseră nota maximă: Raluca Fonoage l-a luat pe 10 în brațe, cu biletul nr. 22, iar la ieșire, fusese „acostată” de două fete care se postaseră pe treptele din hol, unde lecturau „Epoci și ideologii literare”. La scurt timp, în zona „crepusculară”, a apărut Bako Lilla, tot cu 10. Ea a tras, și tratat subiectele cuprinse pe biletul nr. 48 – Nuvela istorică și un text despre revistele științifice, pe baza căruia trebuiau să arate stilul, personajul țintă etc. Comisia de examen era pe poziții, în efectiv complet (lector univ. dr. Marian Olaru, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, președinte - pentru prima oară, prof. dr. Ioana Paula Codrean, vicepreședinte, prof. Sanda Vâlva, secretar, prof. Alexandrina Crăciun, Angela Ile, Felicia Laura Sim, și Adriana Bunea, membri, plus ing. Florin Gheară, informaticianul comisiei).
În Centrul de examen de la „Gojdu” urmau să susțină proba orală la Limba și literatura română, în cele două zile,  319 candidați, de la C.N. „E. Gojdu” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”. Examinarea decurgea fără probleme, după cum ne-a asigurat președintele comisiei: „Totul este în regulă, sperăm să rămână așa.” Pentru proba la limba maternă nu se înscrisese niciun candidat, iar pentru limbile moderne, erau planificați, pentru miercuri și joi, 241(la engleză), 40 (la franceză) și 38 (la germană). Noutatea acestei ediții a bacalaureatului o constituie  susținerea probei scrise la Limba și literatura română în aceeași săptămână cu probele orale, respectiv, vineri.
În cetatea pedagogiștilor, au venit și sanitarii
La Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” sunt planificați să susțină bacalaureatul candidați din trei licee: de la liceul gazdă, Liceul Teologic Greco-Catolic și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”, în total 304.
În grupul candidaților de la Liceul Teologic Greco-Catolic aveam să-l cunoaștem pe Marcel Sergiu Aușan, șeful de promoție al liceului, care tocmai deschisese seria notelor de 10 pentru teologi. Pe culoar, o blondă zâmbea fericită, înconjurată de „sanitari”. Era Denisa Condea (din XII A de la „Vasile Voiculescu”). Ea le povestea colegilor cum a luat 10, cu biletul nr.50, tratând drama, și un text informativ. Alături, emoționată și nerăbdătoare, aștepta să intre Alina Faur (din XII D). Alinei tare mult i-ar conveni să-i cadă Bacovia –„Plumb”. În grupul pedagogiștilor, am reperat-o pe vedeta-vedetelor TV din XII E, Romana Fărcaș (prezentatoare TV) care luase 10 cu biletul nr. 65  în care s-a simțit acasă, mișcându-se cu lejeritate prin lumea poeților simboliști. Alături de ea, am cunoscut-o pe Maria Jurcuț (din XII A), o altă vedetă de nota 10.  Mariei i-a căzut biletul nr.8, cu modalități de caracterizare a unor personaje în basmul cult, precum și stilul administrativ-juridic. La ușă, așteptau să intre Ioana Cărbunar și Nicoleta Iuhas.
Comisia de examen de la Pedagogic era încântată de modul cum decurgeau „ostilitățile”!
„Președintele este un cadru universitar tânăr și valoros”, după cum ni l-a prezentat prof. Dănuța Zoița Bonca, vicepreședintele comisiei. Este vorba de lector univ. dr. Dragoș Varga, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – „capitala culturală europeană” (redactor-șef al revistei „Transilvania”). Din cadrul comisiei mai fac parte: prof. Corina Nicoară, secretar, Viorel Chirilă, Nicoale Moraru, Florian Lele și Rodica Dărăban –membri, precum și Alina Jurj, informaticianul comisiei.
Mai aflăm apoi că la Pedagogic se va susține probă la limba maternă (29 de candidați la limba maghiară). În cazul limbilor moderne, situația de drept și de fapt este următoarea: pentru limba engleză s-au înscris 234, la franceză – 56, la spaniolă - 10, iar la germană - 4.
Dacă comisia este încântată, și noi suntem bucuroși de ceea ce am întâlnit ieri pe teren, în cele două centre de examen. Cei mai mulți candidați erau fericiți. Unii însă au vărsat și lacrimi, dar nu de bucurie, ci de amar că nu au reușit să urce mai mult pe scara valorică! (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Ieri și astăzi, Limba și literatura română - oral).

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 18:39:16 Ora de vară a Europei de Est