Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Regele și regina Dragobetelui

Petrecere de Dragobete la Șc. „Alex. Roman”, Oradea

Regele și regina Dragobetelui

Membrii Consiliul elevilor de la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea, îndrumați de prof. Gheorghina Lemnian (consilier educativ) au organizat o petrecere de Dragobete..

Centrul de greutate al petrecerii l-a constituit concursul, intitulat „Regele și regina Dragobetelui”.
Pentru început, concurenții au fost supuși unei probe practice: fetele au călcat rufe sau au făcut salată de fructe, iar băieții au ambalat cadouri sau au făcut nod la cravată. La proba de cunoaștere a partenerului, concurenții au răspuns la întrebări despre colegul (colega) – „jumătatea” sa din concurs. La a treia probă, câteva cadre didactice au interpretat miniscenete în care concurenții trebuiau să găsească greșeli de bune maniere introduse intenționat. În urma acestor probe, au rămas în concurs trei perechi la clasele V-VI și trei la VII-VIII. Proba de talent a constat în impresionarea partenerului prin calități. Elevii au evoluat în diverse domenii: de la recital, desen, dans, la realizarea de modele pe unghii sau karate. Ultima probă a fost cea de dans. Domnul profesor de matematică Doboș Gheorghe și eleva Pavel Anca au încântat publicul cu un recital de melodii, domnul profesor acompaniind eleva la acordeon.
Câștigătorii concursului
În finală, au intrat perechile: Tascan Andreea și Tudor David, Crișan Mădălina și Kenderes Mark, Boldan Ionela și Barna Răzvan (la clasele V-VI), respectiv Bala Beata și Bochiș Alexandru, Ciorba Denisa și Vai Giancarlo, Bereș Daniela și Pantiș Florin (la clasele VII-VIII).
 Câștigătorii locului I, Regele și regina Dragobetelui sunt Tascan Andreea și Tudor David, respectiv Bala Beata și Bochiș Alexandru. (Gheorghina L.)

Trimite email
marți, 16 decembrie 2025 la 09:22:01 Ora standard a Europei de Est