Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Al X-lea colegiu pe țară nu-și poate plăti angajații

Trist, ridicol, dar adevărat!

Al X-lea colegiu pe țară nu-și poate plăti angajații

În 2 și 3 martie 2010, Eduard Florea, director executiv în cadrul Primăriei municipiului Oradea, a expediat adrese („mărțișoare”) către toate unitățile de învățământ din municipiul de pe Crișul Repede.

În adresa din 2 martie (cu nr. de înregistrare 80.926) se menționează următoarele: „Având în vedere numeroasele adrese primite din partea unităților de învățământ, prin care ni se solicită alocarea de fonduri pentru plata premiului anual, a diferențelor salariale decurgând din aplicarea sentințelor civile 829 și 830/2009 și a distincțiilor „Gheorghe Lazăr”, vă facem cunoscut faptul că Direcția Generală a Finanțelor Publice Bihor a repartizat fondul de salarii pentru învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Oradea în sumă de 103.486, 25 mii lei.
Din analiza efectuată, constatăm că aceste fonduri sunt insuficiente pentru plata drepturilor salariale pe 2010 și în consecință, Primăria a solicitat ministerelor de resort o suplimentare de buget.
În același timp, am solicitat Inspectoratului Școlar Județean distribuirea personalului auxiliar de la centrele bugetare către unitățile pe care acestea le deservesc.
Până la obținerea unui răspuns suntem puși în situația încadrării în bugetul alocat, care pe trimestrul I este în sumă de 25.877 mii lei.
Primăria va încerca în limita bugetului alocat de Direcția Generală a Finanțelor Publice Bihor pe trimestrul I, să facă redistribuirea de fonduri între unități, dar fără a se schimba prevederile pe total an ale fiecărei unități care sunt determinate prin aplicarea prevederilor H.G. 1618/2009”.
În adresa din 3 martie 2010 (nr. 85.287) se spune:
„Pentru anul 2010 fondul de salarii se fundamentează pe baza costului standard conform H.G. 1618/2009.
Suma alocată la nivelul municipiului nu acoperă cheltuielile de personal aferente anului 2010. De asemenea nu sunt acoperite al 13–lea salariu, sentințele judecătorești, distincțiile „Gheorghe Lazăr”.
Pentru a asigura o bună gestionare a fondurilor alocate și o aplicare unitară (până la rezolvarea memoriilor adresate ministerelor de resort pentru suplimentarea sumelor) cu încadrarea în bugetul alocat pe trimestrul I, propunem: revenirea salariului de încadrare la nivelul lunii octombrie 2009, neacordarea distincțiilor, neacordarea salariului al 13-lea până la momentul în care vom obține comunicarea din partea Direcției Finanțelor Publice”.
Având în vedere cele două adrese primite și aflând că școala nu-și poate plăti angajații, dl prof. Adrian Niță, liderul de sindicat de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a organizat, joi (4 martie 2010), o ședință de sindicat pentru a informa membrii de sindicat despre situația creată.
„Am organizat o ședință în care s-a luat act de adresele primite privind insuficiența fondurilor vizând plata integrală a salariilor pe 2010, imposibilitatea de a pune în aplicare cele două hotărâri judecătorești vizând drepturile salariale ale personalului din învățământ și plata celui de-al 13-lea salariu. Profesorii au fost revoltați de discriminarea care se face prin Legea unică a salarizării și pentru fondurile care se alocă pe elev: la liceele teoretice și colegiile naționale – 2.713 lei/elev/an, la liceele tehnologice – 2.953 lei/elev/an, la liceele minorităților - 3.066, la gimnaziile din mediul urban - 2.857, iar la gimnaziile din mediul rural – 3.494 lei/elev/an.
Prin sumele alocate pe elev, noi (o școală de elită, al 10-lea colegiu pe țară – n.n.) suntem dezavantajați prin faptul că MECTS nu a prevăzut că există secții de info intensiv și bilingv, unde lucrul se efectuează pe grupe, faptul că la colegiul nostru profesorii (mai mult de jumătate) au obținut gradații de merit în urma activității cu elevii (rezultate excepționale la olimpiade și concursuri, la examenele naționale), participă la simpozioane și publică lucrări de specialitate, participă în comisii naționale...
„Cu cât dascălii sunt mai gradați, cu atât școala este mai dezavantajată!”
Până ieri (joi – n.n.), erau surse de finanțare pentru 60% din salarii, cu promisiunea că Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar al județului Bihor încearcă să găsească resurse pentru plata integrală. Ieri, lipseau 37% din fondul de salarii pe luna februarie. Pe tot anul ne lipsesc banii pe două luni.
În aceste condiții, colegii au luat hotărârea de a participa, marți, 9 martie 2010, la mitig, la pichetarea Prefecturii Bihor, acțiune care va avea loc, la ora 14.00, în speranța că vom reuși să tragem un semnal de alarmă care să fie perceput de guvernanți. În cazul în care nu vom fi plătiți integral pentru activitatea prestată, colegii sunt hotărâți să treacă la întreruperea activității didactice. În situația noastră sunt multe alte școli din municipiu: „Aurel Lazăr”, „Oltea Doamna”, „Dacia” ...
La miting și-au manifestat dorința de a participa și părinți ai elevilor noștri”, ne-a declarat (vineri), liderul de sindicat.
Așadar, până la urmă, deranjează discriminarea (crasă) care s-a făcut în alocarea sumelor pe elev, cu diferențe inexplicabil de mari, de la 2.713 la 3.494 lei/elev/an.
Cum or fi gândit și fundamentat guvernanții asemenea costuri și diferențe, între copii, numai ei știu. Dar, rezultatele încep să se vadă: nu se mai pot acorda (integral) drepturile salariale, nemaivorbind despre alte drepturi câștigate prin lege.
Marți, miting în fața Prefecturii Bihor
 Tot ceea ce ne-a spus liderul gojdist, dl profesor Adrian Niță (un distins profesor de informatică, membru în comisii naționale de specialitate și cu rezultate deosebite obținute cu elevii) avea să ne confirme și dl prof. Gheorghe Blaj, prim-vicepreședinte al Sindicatului Liber din Învățământul preuniversitar Bihor.
„Avem semnale că la mitingul de marți de la Prefectura Bihor vor participa circa o mie de persoane, educatoare, învățători, profesori și personal nedidactic (în proporție de circa 50-70 la sută din efectivul unor unități de învățământ).
În calcularea costului pe elev nu s-a ținut cont de încadrarea faptică a unităților școlare din teritoriu. Nu iei în calcul modelul de la București. Sunt școli în care 70% dintre dascăli au gradul didactic I, iar în altele peste 10% dintre dascăli au gradații de merit, față de altele care lucrează, an de an, cu debutanți. Așa încât, s-a ajuns la situația în care în unele unități nu se poate asigura salariul integral pe luna februarie...
Noi (conducerea sindicatului) am organizat o ședință de comisie paritară  cu Inspectoratul Școlar (în 15 februarie 2010), ocazie cu care nu s- putut emite un act oficial. Responsabilitatea este aruncată pe seama directorilor de școli, deși chiar Inspectoratul Școlar e ordonator de credit pentru școlile cu învățământ de masă, ordonator terțiar, primăria fiind ordonator secundar, iar Ministerul Finanțelor fiind ordonatorul principal.
Noi considerăm ca s-a făcut încadrare abuzivă la 1 ianuarie 2010, conform Legii 330 din 2009 și Ordonanței nr.1/2010, care prevede încadrarea personalului la 1 ianuarie 2010 pe baza veniturilor brute avute la 31 decembrie 2009. Încadrare care, în fapt, s-a făcut la recomandările verbale, nu scrise, conform lunii octombrie 2009. Ei au făcut trimitere la Ordonanța nr. 41, privind înghețarea creșterilor salariale, la Ordonanța 15 la Legea 220, care prevede salarizarea cu valoarea coeficientului 1 de 299,933 lei, în loc de 346,8 lei.
De asemenea, nu se respectă sentița judecătorească 829 LM din 22 mai 2009.
Așa gândesc ei să facă economie... pe spinarea dascălilor!
Salariul de merit, pentru ei, nu mai există, fondul de premiere (de 2%)... nu, 10% spor de penibilitate pentru femeile de serviciu, deși e valabil conform contractului colectiv la nivel  național (2007-2010), spor de 15 la sută pentru condiții vătămătoare pentru bibliotecari (un bun câștigat cu determinări făcute de Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Teritorial de Muncă, în baza cărora s-a emis hotărâre de comisie paritară pusă în practică începând cu 1 ianuarie 2008; Legea 387, neaplicarea privind salarizarea cu titlu de profesor pentru învățământul preșcolar și primar, neaplicarea Legii 221 cu cele 33,4 % (și nu 50 % cum se vehiculează), modificarea coeficientului 1 de la 299,933 la 400 de lei...
Iată cum înțeleg guvernanții noștri să facă economie la buget pe spinarea dascălilor”, după cum aveam să aflăm (vineri, 5 martie 2010) de la dl Gheorghe Blaj, prim-vicepreședinte al SLI Bihor.
Așadar, marți (9 martie 2010), dascălii orădeni ies din nou în stradă, organizând un miting în fața Prefecturii Bihor, de la ora 14.00. (Ovidiu DAN)        

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:01:53 Ora de vară a Europei de Est