Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Instituție publică de drept privat

Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” Oradea

Instituție publică de drept privat

Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” Oradea, înființată în anul 2000, cu zece filiale, în Bistrița și Beclean (jud. Bistrița-Năsăud), Cluj –Napoca, Dej și Turda (jud. Cluj), Constanța (jud. Constanța), Baia Mare (jud. Maramureș), Satu Mare (jud. Satu Mare), Timișoara (jud. Timiș) și Tulcea (jud. Tulcea) este instituție publică de drept privat, acreditată în două domenii: medical și social.

Obiectul său de activitate este învățământul preuniversitar, cu preponderență cel postliceal, având în curs de autorizare grădiniță și liceu.
Furnizorii săi de formare profesională sunt Fundația Cultural-Umanitară „Henri Coandă” Oradea și S.C. Vertia Prod. S.R.L., autorizate de ministerele Muncii și Educației.
Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” Oradea (cu sediu în str. Theodor Speranția nr. 2, bl. Pb 25, ap.2, tel. 46.51.13 și 43.35.32) a fost acreditată, în 17 noiembrie 2006, prin ordinul ministrului MEC, în două domenii: medical și social, devenind instituție publică de drept privat, după cum aflăm de la dna prof. Zoița Dănuța Bonca, directorul instituției.
Acreditarea îi asigură dreptul de a desfășura examenele de absolvire în cadrul instituției, iar certificatele de absolvire sunt eliberate de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, fiind recunoscute în țară și străinătate.
Pedagogul de recuperare și ergoterapeutul
La ora actuală, în România sunt acreditate doar șase școli postliceale particulare, dintre care una este „Henri Coandă” Oradea, care are și o specializare singulară în județul Bihor, cea de pedagog de recuperare, specializare care mai există doar în trei școli din țară, la Sibiu, Iași și Timișoara.
Școala T.P.„H.C” are în curs de definitivare, la cererea MECT, elaborarea standardelor profesionale – a unităților de competență și a curriculei  școlare  - într-o nouă specializare, aceea de ergoterapeut (pentru persoane de toate vârstele). La elaborarea standardelor profesionale lucrează un colectiv alcătuit din dna doctor Cozac Janette, medic, prof. Simina Morar și Sanda Luncan, înv. Livia Bradea și prof. Zoița Dănuța Bonca, profesor coordonator.
Obiectul de activitate al ergoterapeutului este recuperarea prin muncă a persoanelor cu dezabilități…
Alte specializări
Pe lângă cele trei specializări (asistent medical generalist, asistent medical balneofizioterapie, și pedagog de recuperare), la Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” din Oradea mai există și alte specializări: analist programator, agent fiscal, agent vamal, cosmetician, stilist, maistru mecanic, și tehnician echipamente telecomunicații (tehnician care este salarizat cu salariul minim pe economie, de 440 RON, plus un coeficient de 1,25).
Să mai spunem că după acreditare, Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” Oradea a devenit persoană juridică de drept privat, iar o certitudine a calității procesului de formare profesională din cadrul instituției este dată de însuși directorul acesteia, dna prof. Zoița Dănuța Bonca, evaluator ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar), care evaluează școlile de stat și particulare în vederea autorizării și acreditării acestora.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Instituție publică de drept privat). 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:22:45 Ora de vară a Europei de Est