Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor

Joi, la Grădinița nr. 2 din Marghita, a fost inaugurat

Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor

La nivelul județului Bihor au fost înființate 10 centre de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.), câte unul la Oradea (la Grădinița nr. 48 - structura Grădiniței nr. 34), Săcuieni, Aleșd și Valea lui Mihai, Ștei și Vașcău, Nucet, Salonta și Beiuș, iar joi (11 martie 2010) și la Marghita (în cadrul Grădiniței nr. 2, grădiniță cu program prelungit).

Centrate pe nevoile, interesele și potențialul copiilor preșcolari, aceste centre urmăresc îmbunătățirea calității infrastructurii sistemului de educație preșcolară, dezvoltarea serviciilor educaționale oferite de grădinițe prin perfecționarea competențelor personalului care lucrează în aceste unități de învățământ, dotarea acestora cu aparatură modernă de ultimă generație, crearea de servicii educaționale complementare grădiniței, toate pentru o educație de calitate, la standarde europene. La nivel național, vor funcționa 325 de centre (C.R.E.D.), adevărate centre pentru informarea și perfecționarea a 350.000 de educatoare, 2.500 de manageri și 15.000 de persoane (din cadrul personalului auxiliar), după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Voichița Vancu, expert C.R.E.D. al județului Bihor. Pentru crearea lor, Banca Europeană de Dezvoltare și Guvernul României au investit 105 milioane de euro. Numai într-un singur centru, aparatura modernă de ultimă generație și mobilierul aferent sunt estimate la 30.000 de lei noi. Dincolo de aceste cifre semnificative, dna Voichița Vancu s-a referit la toate cele trei componente, direcții ale rețelei de centre C.R.E.D. (reabilitarea infrastructurii unităților de învățământ, mai ales ale celor din mediul rural, multe fiind improprii desfășurării procesului de învățământ, iar altele retrocedate, îmbunătățirea și diversificarea serviciilor de educație oferite copiilor, perfecționarea cadrelor didactice și consilierea părinților). Beneficiarii acestor centre sunt, în egală măsură, copiii, dascălii, dar și părinții.
Primarul Marghitei, Dorel Talpoș, prezent la inaugurare
Cunoscându-l pe primarul municipiului Marghita, Dorel Talpoș, ca un apropiat al dascălilor, eram sigur că va onora evenimentul (în toamnă, l-am întâlnit la deschiderea anului școlar la Clubul Copiilor din Marghita)... Alături de dl primar, din partea Primăriei Marghita, au mai fost prezenți: Cornelia Demeter – secretarul primăriei, Ioana Burlibașa, reprezentantul PAPI Marghita, precum și doi inspectori, Elena Ciupe și Lia Mierea. De la Oradea, au onorat prof. Voichița Vancu, expert C.R.E.D. al județului Bihor și prof. Georgeta Druță, formator național, mentor PRET. Coordonatorii locali ai acestui proiect (dna prof. Maria Hurban – directorul Grădiniței nr. 2 din Marghita, Mariana Ardelean și Daniela Rojan) au fost onorați să-i aibă alături la inaugurare aproape pe toți conducătorii unităților școlare din Marghita (și nu numai): prof. Moise Ilieș - directorul Gr. Șc. Agricol „Horea”, prof. Cristian Dragomir – directorul Școlii cu clasele I-VIII din Marghita, prof. Gheorghe Chiș - directorul Școlii cu clasele I-VIII din Păgaia, dna Eugenia Orban – directorul Grădiniței nr. 1, dna Valeria Costruț - directorul Grădiniței nr. 4, dna Irina Curtui - directorul Clubului Copiilor din Marghita, doctorul pediatru Olah Eniko, psihologii Ribana Costelaș și Camelia Ghiulai, dl Petru Ardelean, reprezentant al Universității „Vasile Goldiș”, dna Elena Roman, din partea Asociației Kiwanis, dna Lidia Micula – Fundația Elim, dna Lia Cecan, de la Creșa de copii, educatoare, învățători, profesori și părinți.
„Împreună vom reuși”
Coordonatorii C.R.E.D. Marghita au prezentat (în power point) scopul și obiectivele, principiile și serviciile oferite, precum și activitățile care se vor derula în și prin acest centru.
„Centrul va furniza servicii integrate de educație, îngrijire și protecție a copiilor mai mici de 7 ani și sprijin în alcătuirea materialelor educaționale necesare activităților cu părinții și copiii. De asemenea, vor fi oferite servicii de formare, informare, diseminare, consiliere pentru părinți și familii, pentru resursele umane din unitățile de educație timpurie sau comunitate, cu accent pe aprofundarea relației copii-părinți. Centrul a fost dotat cu: videoproiector, telefon cu fax, ecran de proiecție, multiplicator multifuncțional, aparat foto, televizor LCD, microsistem audio, DVD player, mașină de îndosariat flip-chart și mobilier adecvat”, după cum a ținut să sublinieze dna Maria Hurban, directorul Grădiniței nr. 2, organizatorul principal al evenimentului.
Primarul (Dorel Talpoș) s-a arătat încântat de noua investiție și bucuros să revină la grădinița pe care a absolvit-o, având toate motivele să sprijine coordonatorii C.R.E.D., în măsura în care fondurile alocate învățământului îi vor permite să finanțeze și acest centru.
Mărțișoare... muzicale
La finalul manifestării, copiii din grupa mare și grupa pregătitoare (ed. prof. Mariana Ardelean și ed. Elisabeta Oros, prof. Daniela Rojan și Corina Filimon) au arătat ce au învățat ei în cadrul opționalelor de dans modern și limba engleză (împreună cu Ioana Adăscăliții – instructor de dans și prof. de engleză Andrea Gheorghiu).
La plecare, invitații au fost cadorisiți cu frumoase mărțișoare făurite de copiii educatoarelor Ioana Manciu, Nadia Paca și Mirela Gut. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:31:23 Ora de vară a Europei de Est