Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A traduce timpul: plusuri și minusuri

Ioana Nemeș – la Pavilion Unicredit București

A traduce timpul: plusuri și minusuri

Ioana Nemeș (n.1979) este unul dintre cei mai apreciați și expuși artiști români ai ultimilor ani. Printre bienalele la care a participat se numără Bienala de la Istanbul (2009), U-Turn Copenhaga (2008), Bienala de la Praga (2007) și Bienala de la București (2006). Recent a prezentat Relics for the Afterfuture (Brown) – o serie de sculpturi care analizează ritualurile tradiționale românești - la Jiri Svestka Berlin. Trăiește și lucrează la București.

Proiectul Evaluări Lunare datează din 2001 și este inextricabil legat de întâmplările care au dus la descoperirea vocației de artist. Pentru că Ioana Nemeș a fost jucătoare profesionistă de handbal până când o accidentare la genunchi a pus capăt carierei de sportivă. Abia apoi a luat decizia de a fi artist. O întreagă lume i s-a deschis dinainte, și pentru a avea o perspectivă și control asupra ei, Nemeș a început lucrul la proiectul The Wall pe peretele sufrageriei din micul apartament în care trăia împreună cu mama și fratele geamăn. Peretele a fost împărțit în două secțiuni, una documentând aspirațiile și proiectele încă nerealizate ale artistei, cealaltă fiind o cronică a aspirațiilor împlinite și a proiectelor realizate. Fiecare mutare dintr-o parte în alta a peretelui era documentată printr-o fotografie și arhivată.
În 2004, s-au întâmplat două lucruri esențiale pentru evoluția proiectului: Wall Project a fost expus într-o galerie și Nemeș s-a mutat din apartament. Aceste evenimente au avut impact asupra experimentului, care a ajuns să se concentreze din ce în ce mai mult în jurul ideii de timp și de cum poate acesta să fie făcut vizibil. Nemeș a devenit extrem de interesată de ideile scriitoarei britanice Virginia Woolf și de felul în care aceasta înțelegea timpul, de narațiunea lui John Fowles și de teoriile despre culori ale psihologului elvețian Max Luscher. Din toate aceste influențe și întâmplări a luat ființă proiectul Evaluari Lunare. Ioana Nemeș și-a creat un sistem de măsurare prevăzut cu cinci parametri: fizic (F), emoțional (E), intelectual (I), financiar (F) și al destinului (D). Din 2005, fiecare zi din viața ei este evaluată conform acestor parametri, după care îi este alocată o culoare și un citat sau câteva cuvinte înainte de a fi arhivată alături de celelalte zile.
Atunci când proiectul este expus într-o galerie, Nemeș reflectă asupra celorlalte lucrări din expoziție și a conceptului curatorial, după care caută prin arhivă și alege o selecție de zile. Acestea sunt mai apoi transformate în desene pe perete sau obiecte de plastic ce aduc a lespezi funerare.
Chiar dacă premisa de început a Ioanei Nemeș reprezintă un demers autobiografic, Evaluari Lunare a ajuns să descrie o experiență generică legată de muncă, ambiție, progres și fericire. Proiectul militează pentru conceperea unei identități, care, în loc să rămână statică, este în permanență șlefuită și modificată în funcție de opțiunile și oportunitățile care apar. Este punctul de plecare pentru privirea critică pe care Nemeș o are vizavi de împrejurările în care este un jucător: expoziții, scen de artă și noua Europă.
În cadrul artist talk-ul de la PAVILION UNICREDIT, Ioana a prezentat, joi (11 martie 2010), contextul și motivele care au dus la apariția și dezvoltarea proiectului Evaluari Lunare - un experiment ce își propune să vizualizeze cu ajutorul culorilor și cifrelor timpul scurs în decursul unei luni.  http://ioananemes.tumblr.com
Imagine: „Positive & Negative”, 2004. Courtesy of the artist (Crina L.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:19:16 Ora de vară a Europei de Est