Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarațiile ministrului Educației, dl Daniel Petru Funeriu, făcute în conferința de presă din 22 martie

Luni, 22 martie, la sediul MECTS

Declarațiile ministrului Educației, dl Daniel Petru Funeriu, făcute în conferința de presă din 22 martie

„Vreau să spun foarte clar și foarte sincer profesorilor din România: ministrul Educației și ministerul pe care îl conduc este primul care se interesează de soarta profesorilor și de soarta salariilor. La ora actuală, există în bugetul ministerului, până la sfârșitul anului 2010, bani pentru plata tuturor salariilor tuturor profesorilor încadrați în baza Legii 330.”

„Buna ziua! Voi face o foarte scurtă conferință de presă, în care doresc să vă anunț câteva lucruri.
În primul rând referitor la situația de la Buzău. S-a luat decizia ca toți profesorii care nu și-au primit salariile în baza Legii 330, să primească foarte repede aceste salarii. Altfel spus, așa cum știți, legea care prevedea mărirea salariilor cu 50%, acea mărire a salariilor se compune din două părți: o parte, 17%, care a fost acordată tuturor profesorilor din România la sfârsitul anului 2008 și o parte de 33% care a fost abrogată ulterior, prin diferite ordonante de urgență. În județul Buzău, există la ora actuală un număr de profesori care din diferite motive nu au primit partea corespunzătoare celor 17 la sută și acest număr, calcularea acestui număr, are loc acum la minister. Această situație va fi rezolvată și, în același timp, ne continuăm întâlnirile pe care le-am avut cu liderii sindicali vineri și sâmbătă pentru a rezolva problemele în globalitatea lor. O parte dintre aceste probleme se referă la acordarea sporurilor salariale, pentru că există, așa cum vă spuneam și în conferința de presă precedentă, interpretări diferite asupra sporurilor salariale, unele care sunt acordate conform prevederilor legale la nivel național, altele care au fost acordate potrivit unor contracte la nivel local și am convenit să ne întâlnim cu sindicatele și cu ministrul Muncii pentru a vedea exact, pentru a avea o acțiune coerentă în acest domeniu.
Vreau să spun foarte clar și foarte sincer profesorilor din România: ministrul Educației și ministerul pe care îl conduc este primul care se interesează de soarta profesorilor și de soarta salariilor.
La ora actuală, există în bugetul ministerului, până la sfârșitul anului 2010, bani pentru plata tuturor salariilor tuturor profesorilor încadrați în baza Legii 330. Discuțiile continuă și vom avea și mâine o discuție cu liderii sindicali pentru a găsi soluții coerente în ceea ce privește sporurile. Nu în ultimul rând vreau să vă spun că trebuie să avem un sistem de salarizare care să fie echitabil: pentru aceeași muncă să primești același salariu în diferite locuri din România. Repet, ministerul pe care îl conduc și eu personal suntem primii aparatori ai drepturilor profesorilor. Oricine susține contrariul spune un neadevăr. În același timp, nu este nimic excepțional în a acorda drepturile profesorilor. Este un fapt de normalitate și noi ne achităm zilnic de acest lucru.
Referitor la protestele sindicale, care invită, îi îndeamnă pe profesori să nu îi noteze pe elevi
Vreau să-i invit pe profesori, vreau să-i invit pe dascăli, să nu răspundă acestor cerințe, să-i noteze pe elevi, să-și facă treaba la clasă cum știu ei mai bine și mulți dintre ei o știu foarte bine și sunt respectați pentru acest lucru și îi asigur că ministerul pe care îl conduc are toți banii pentru plata tuturor salariilor celor care sunt încadrați, imensei majorități a profesorilor din România încadrați conform legii. Am astăzi o întâlnire la minister cu toți inspectorii generali din România. Situația particulară de la Buzău a survenit în urma faptului ca unii profesori au fost încadrați eronat conform Legii 221. Voi analiza care sunt responsabilitățile, iar cei responsabili de această greșeală, atât din minister, cât și din inspectoratul școlar, vor fi trași la răspundere. Voi avea această discuție în această după amiază. Această situație este izolată, ea s-a produs doar la Buzău și va trebui corectată. Corectarea acestei situații va fi în discuția cu sindicatele de mâine, pentru a găsi o soluție comună și vreau să vă spun că vineri și sâmbătă la masa negocierilor, liderii sindicali au fost cât se poate de cooperativi, vă asigur de acest lucru. Când ieșim la televizor, desigur, situația este de multe ori alta.
Un al doilea punct al conferinței de presă de astăzi este faptul că peste foarte puțin timp lansăm un site de dezbatere a Legii Educației Naționale pentru că angajamentul meu a fost ca această dezbatere să fie una de substanță, să fie o dezbatere reală, în care nu ne mai disipăm energia așa cum am făcut-o în trecut, nu o mai ducem cu patimi și ducem o dezbatere strict în interesul elevilor, părinților și profesorilor din România. Veți vedea că acest site nu este unul foarte complicat, nu este un site foarte complex, este destul de simplu, în care veți regăsi legea, veți regăsi principalele măsuri ale legii explicate pe înțelesul tuturor, veți găsi un forum de discuții, veți găsi o secțiune de videochat unde mă angajez ca zilnic - evident, sunt convins că vor fi unele zile în care nu voi putea să fac acest lucru - să fiu o oră pe videochat, să discutăm cu cei interesați care au sugestii, care vor să audă de la ministru ceea ce se întâmplă cu această Lege a Educației. Deci, cum vă spuneam, este un site destinat acestei legi care va funcționa și după adoptarea ei. Sper să-l dezvoltăm într-un site în care, într-adevăr, să se regăsească partenerii sistemului educațional: părinții, elevii, studenții și nu în ultimul rând, profesorii. Adresa siteului este www.unpasinainte.edu.ro. Îi invit pe toți cei interesați să intre pe acest site, să-l viziteze, să intre pe forum, să-și spună părerile și, încetul cu încetul, să construim acea comunitate de care avem nevoie în jurul educației. Vreau să reafirm aici că nimeni nu este deținătorul adevărului absolut.
Dezbaterea publică trebuie să fie sănătoasă. Sunt convins că în această lege sunt lucruri de îmbunătățit, sunt, de asemenea, convins că dacă vom căuta cu lupa, vom găsi unele erori.
Nu este nici o problemă cu acest lucru. Avem o perioadă de timp la dispoziție să discutăm. Mă voi întâlni cu sindicate, studenți, elevi, rectori, dar discuția trebuie să se poate în jurul interesului elevului, părinților și dascălilor și, în fond, a societății românești. Vreau să fac din acest demers un demers coeziv, să avem în sfârșit o dezbatere sănătoasă și vor fi luate în considerare toate acele propuneri care vor păstra coerența legii, pe de o parte, și vor fi în interesul elevilor și studenților. Vă mulțumesc.”
(Transcriere efectuată de către Biroul de presă al MECTS, București, 22 martie)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:25:06 Ora de vară a Europei de Est