Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia

Timp de trei zile, la „Gojdu”

Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia

Prof. Livia Mircea și Gergely Eniko (profesori de limba franceză la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea) au lansat proiectul „Săptămâna francofoniei”, invitând colegii de specialitate din licee și școli gimnaziale să sărbătorească împreună Francofonia, la împlinirea celor 40 de ani de existență a Organizației Internaționale a Francofoniei.

Sub culorile drapelului gojdist s-au adunat elevi și profesori din șase școli orădene (Școala cu clasele I-VIII nr. 16 - prof. Smaranda Burcă și Nora Griga; Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” – prof. Steluța Carp, Colegiul Tehnic „Transilvania” - prof. Anamaria Hodorog; Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” – prof. Ecaterina Moga; Colegiul Economic „Partenie Cosma” – prof. Adela Rus; Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” – prof. Loredana Vereș).
Forumul „Innover en francais”
Vineri (19 martie 2010), 450 de profesori de limba franceză din întreaga țară au participat la Forumul profesorilor de limba franceză, intitulat „Innover en francais”, desfășurat la București, reuniune la care a onorat însuși ambasadorul Franței la București, Henri Paul. Din Oradea au participat coordonatorii proiectului „Săptămâna francofoniei” – prof. Livia Mircea și Gergely Eniko, cărora li s-a alăturat prof. Anamaria Hodorog.
 Luni, (22 martie), partenerii de proiect au vernisat expoziția cu  lucrări, pe cele două teme:  „Francofonia și simbolurile ei” și „SOS copiii din Haiti!” Marți și miercuri, în amfiteatrul gojdist și în sala festivă, s-au desfășurat concursuri și momente artistice cu participarea echipajelor și artiștilor celor șapte școli partenere. La concursul de miercuri, fiecare echipaj a reprezentat câte o țară francofonă ...
Atmosfera și conlucrarea au evidențiat buna organizare a evenimentului, spiritul de echipă, angajarea și implicarea tuturor, elevi și profesori, iar rezultatele au fost pe măsură. Gazdele au apreciat și au răsplătit efortul și talentul tuturor participanților cu diplome.
Concurs de cultură francofonă
gimnaziu
Cel mai bun grup vocal – Larisa Dăngeanu, Anca Mariș, Loredana Mocanu și Iulia Tohotan, C. N. „E. Gojdu” (prof. Gergely Eniko)
Cei mai buni comedianți – Mihai Duma și Alexandru Popa, C.N. „E. Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai bună voce feminină – Jessie Baneș, C.N. „E Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai bună costumație – Beata Bala, Alexandru Bochiș, Cosmin Floruț, Alexandra Fodor, Mădălina Fodor și George Popa, Șc. „Alexandru Roman” Oradea (prof. Ecaterina Moga)
Cel mai bun actor – Alexandru Bochiș Șc. „Alex. Roman” (prof. Ecaterina M.)
Cea mai bună pronunție – Ariana Pantea, Șc. nr. 16 Oradea (prof. Smaranda Burcă și Nora Griga)
Cel mai bun interpret vocal – Ricardo Balint, Șc. nr. 16 Oradea (prof. Smaranda B., Nora G.)
Cel mai bun moment artistic – trupa de dans S.O.S. Haiti, Șc. „Octavian Goga” Oradea (prof. Mirela Floruț)
Cea mai bună recitare – Ștefan Rus, Șc. „Octavian Goga” Oradea (prof. Steluța Carp)
Concurs de desene și colaje
S-au acordat cinci diplome:
Loreta Andrica și Larisa Dăngeanu (C. N. „E. Gojdu”)
Lavinia Martin (Șc. nr. 16 Oradea)
David Mocan (C. N. „E. Gojdu”)
George Bogdan Popa (Șc. „Alex. Roman” Oradea)
Teodora Talhoș (C. N. „E. Gojdu”)
Concurs de cultură francofonă
liceu
Cea mai complexă prezentare – Szucs Adriana, C. N. „E Gojdu” (prof. Livia Mircea)
Prezență scenică – Teodora Sabău și Aliona Stefciuc, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Cea mai degajată prezentare – Vladimir Griga, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Cea mai fluentă prezentare – Alina Todoca, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Adaptare vestimentară la tematica zilei – Aida Bălăceanu, Ligia Călinescu și Renata Tolvai, C.N. „E. Gojdu” (prof. Gergely Eniko)
Cea mai interesantă tematică abordată în prezentare – Andreea Leș, C. N. „E. Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai cursivă prezentare – Adina Șandor, C.E. „Partenie Cosma” (prof. Adela Rus)
Sensibilitate artistică – Lavinia Drigici, C.E. „P. Cosma” (prof. Adela R.)
Originalitate artistică – Beniamin Blidar și Daniel Bărbos, C. T. „Transilvania” (prof. Anamaria Hodorog)
Complexitatea prezentării faunei canadiene – Daniel Bărbos și Delia Pop, C. T. „Transilvania” (prof. Anamaria H.)
Cea mai originală prezentare – Bianca Mierluț și Larisa Pașca, Lic. T. „Aurel Lazăr” (prof. Loredana Vereș)
Cea mai amuzantă abordare – Bianca Mierluț, Eduard Mitra, Larisa Pașca și Alexandra Popa, Lic. T. „A. Lazăr (prof. Loredana V.)
Concurs de desene și colaje
S-au acordat 17 diplome :
Baboș Corina, Barbu Mirela, Tăședan Claudia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Bandula Ramona, Broinaș Oana - C. N. „Emanuil Gojdu”
Bila Samuel, Gavriș Teofil - C. N. „Emanuil Gojdu”
Bolojan Bogdan, Chereji Sebastian – C. E. „Partenie Cosma”
Cocoșilă Andreea, Mihiș Adela, Stănescu Roxana, Știrbe Cristian - C. N. „Emanuil Gojdu”
Dardai Bogdan, Pauer Carol - C. N. „Emanuil Gojdu”
Dumitrache Andreea, Piscoi Lidia, Tamaș Larisa - C. N. „Emanuil Gojdu”
Heredea Amalia, Toie Patricia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Tabără Alexandra, Vaida Renata – C. E. „Partenie Cosma”
Căvășdan Claudia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Crișan Raluca – C. N. „Emanuil Gojdu”
Fașie Iolanda – C. T. „Transilvania”
Ilieș Daniela – C. T. „Transilvania”
Madar Raluca – C. N. „Emanuil Gojdu”
Porumb Darius – C. N. „Emanuil Gojdu”
Sime Traian – C. N. „Emanuil Gojdu”
Sztejanko Cristina – C. N. „Emanuil Gojdu”.
La finalul, dna prof. Livia Mircea se declară mulțumită de reușita manifestărilor, ține să mulțumească colegilor și partenerilor pentru implicare, felicită toate echipajele participante și artiștii pentru prestația de calitate și îi așteaptă cu drag și la anul, la Zilele francofoniei... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:13:08 Ora de vară a Europei de Est