Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proba scrisă la Limba și literatura română

Bacalaureat – 2007

Proba scrisă la Limba și literatura română

01.07.2007
Precizări cu privire la subiectele pentru proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul examenului de Bacalaureat 2007:
Subiectele cuprinse în varianta cu numărul 78, extrasă în data de 29 iunie 2007, ora 9.00, de Comisia Națională de Bacalaureat pentru proba scrisă de Limba și literatura română corespund integral tematicii din programa aferentă examenului din acest an.

Varianta 78 este una dintre cele 100 elaborate pentru această disciplină de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, fiind publicată pe site-ul http://subiecte20007.edu.ro/ încă din 15 ianuarie 2007. MECT a supus dezbaterii publice toate variantele de subiecte cu scopul de a asigura transparența decizională și de a le revizui, în funcție de opiniile critice ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Forma finală a variantei 78 de la proba scrisă de Limba și literatura română a fost publicată pe site începând cu data de 19 februarie 2007, neexistând nici un fel de obiecții din partea celor îndreptățiți să formuleze contestații sau propuneri. Apreciem că una din posibilele motivații pentru această lipsă de reacție este tocmai faptul că subiectele din structura variantei sunt corect formulate și se regăsesc în programa de examen. Nemulțumirile în legătură cu varianta 78 au fost exprimate după susținerea probei și vizează gradul de dificultate pentru subiectul de la punctul 3.
Conform strategiei de elaborare a subiectelor, în orice variantă cerințele formulate la punctul 3 au rol de departajare. Tratarea acestora, în acord cu solicitările, permite reflectarea diferențelor între elevi în ceea ce privește pregătirea la disciplină și competențele dobândite.
Rezolvarea subiectului al III-lea al variantei 78 viza capacitatea candidaților de a elabora un eseu argumentativ în care să fie prezentat imaginarul poetic tradiționalist dintr-o poezie studiată, pornind de la un text al criticului Nicolae Manolescu. Interpretarea textului nu reprezenta o cerință în sine. Potrivit autorilor, la sfârșitul liceului elevul este sau ar trebui să fie capabil să identifice ideea de bază a unei afirmații critice. Subiectul dădea posibilitatea oricărui elev ca, în funcție de ceea ce a studiat la clasă cu profesorul sau din manual să reflecte, la alegere, o formulă poetică a tradiționalismului.
Subiectul al III-ea este cotat cu 30 de puncte, din care 16 puncte pentru conținut (formularea tezei sau a unui punct de vedere, argumentarea lui) și 14 puncte pentru redactarea eseului (organizarea ideilor, utilizarea limbii literare, abilități de analiză și interpretare, ortografie, punctuație etc.). Pe baza baremului, profesorul evaluator are posibilitatea să identifice ceea ce știe și poate elevul.
Curriculumul pentru disciplina Limba și literatura română pune accent pe latura formativă a învățării și este centrat pe achiziția competențelor precizate în programa de Bacalaureat. Conform acesteia, manualul școlar este doar unul din suporturile didactice utilizate de profesori și elevi în procesul de predare-învățare, conținutul fiind valorificat în funcție de specificațiile din programa de Bacalaureat și din programa școlară corespunzătoare.
Cele 100 de variante elaborate pentru diferitele discipline acoperă toată materia de examen. Prin urmare, indiferent de preferințe, pentru a promova candidații sunt obligați să parcurgă întreaga programa de examen.  (Biroul de presă)

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:05:40 Ora de vară a Europei de Est